Jak pozycjonować stronę internetową – część 1

Internet znacząco zmienił oblicze reklamy. Stała się ona prostsza i tańsza niż kiedykolwiek, wystarczy tylko chcieć i potrafić wykorzystać możliwości jakie niesie ze sobą sieć internetowa. 10 sposobów na pozycjonowanie stron www to wypróbowane techniki pozycjonowania White Hat SEO, czyli te pozytywnie odebrane przez Google. Dzięki ich zastosowaniu ze swoją stroną www i jej ofertą dotrzesz do potencjalnych Klientów.

Czy będzie Cię stać na pozycjonowanie?!

Możliwości jest naprawdę wiele, ale co najważniejsze – jako przedsiębiorca czy freelancer - nie musisz wykładać ostatniego grosza w promocję swojego produktu czy usługi. Marketing w sieci jest stworzony dla ludzi kreatywnych i dążących do osiągnięcia sukcesu nie tylko lokalnego, ale również krajowego czy  światowego. Jest to możliwe, więc przekonaj się, jak o to zadbać krok po kroku. Pozycjonowanie nie jest takie trudne 🙂


Spis treści pierwszych 5 sposobów na pozycjonowanie:

  1. Własna strona, sklep, blog
  2. Bezpieczne pozyskiwanie linków + Bonus linków do pozycjonowania
  3. Promocja w Social Media
  4. Prowadzenie bloga
  5. Audyt SEO strony
  6. Kolejne 5 sposobów na pozycjonowanie

Film z kanału #JakSieRozwijac:


Jak zacząć pozycjonować stronę?

Internet to źródło komunikacji międzynarodowej, które jest doskonałym sposobem na pozyskania klientów nawet z całego świata, jeśli tylko postawi się na właściwe pozycjonowanie stron internetowych.

Możliwości jest bardzo wiele, natomiast należy zastosować się do aktualnych wytycznych, które zapewniają nam popularne wyszukiwarki, jak Google. Dopiero dzięki dostosowaniu się do ich oczekiwań, nasza Twoja będzie się piąć w wynikach wyszukiwania na coraz wyższą pozycję.


1. Własna strona firmowa, sklep online bądź blog

Dobrym sposobem na reklamę w sieci jest założenie własnej strony internetowej. Jest to właściwie podstawa funkcjonowania w wirtualnym świecie. Własna strona www z unikalną nazwą jest naszą sieciową wizytówką i w jej odpowiednie przygotowanie warto jest poświęcić nieco czasu i pieniędzy.

Witryna internetowa powinna być przejrzysta.

Jak o to zadbać? Powinna być niezbyt skomplikowana i dokładnie opisana: wprowadź na niej kilka słów o firmie, kilka słów o jej produktach lub usługach oraz zakres działania twojej firmy czy osoby.

Zobacz także: Instalacja strony www w 5 minut

Treści, teksty na strony internetowe, powinny być pisane do każdego, logicznym, niezbyt skomplikowanym językiem. Kolorystyka witryny powinna wiązać się w sposób wizualny z logiem marki. Dobrze skonstruowana strona internetowa jako przykład skutecznego marketingu, powinna za jakiś czas zacząć już na siebie zarabiać, a więc najistotniejszy jest wkład początkowy w powstanie takiej witryny, w tym także pomysł na teksty seo. Trzeba zadbać o częste aktualizacje strony i stałą jej kontrolę. Jeżeli umożliwiasz dzięki niej kontakt z Tobą, to warto zadbać o to, by jak najszybciej odpowiadać na wiadomości internautów.

Klienci powinni mieć dostęp do dokładnego zapoznania się z naszą ofertą. Właściwie w tym celu powinna zostać stworzona strona internetowa – aby ukazać, co firma produkuje i jakie usługi wykonuje. Tak więc dodatkowe podstrony z takimi wyjaśnieniami mogą okazać się naprawdę cenne.

Warto w kwestii marketingu pomyśleć także nad uruchomieniem sklepu internetowego, umożliwiającego dokonywanie naszym klientom zakupów online. Sklepy internetowe odnoszą bezwzględnie duże sukcesy w dzisiejszych czasach, szczególnie jeśli decydują się na wykorzystanie możliwości pojawiających się na platformach B2B, czyli business to business.

To początek, więc zajrzyj na dalsze sposoby pozycjonowania 🙂


2. Bezpieczne pozyskiwanie linków

  • Czerp linki z wielu źródeł: blogi, katalogi.
  • Różne typy linków: tekstowe, graficzne.
  • Różne anchory: nie tylko https://jaksierozwijac.pl, ale też blog.copywriterexpert.pl, Blog.CopywriterExpert i inne.
  • Artykuły gościnne: wysyłać zapytania do bloggerów, którzy mają podobną tematykę i pozwolą na umieszczenie własnego artykułu.
  • Udzielaj wywiadów dla wartościowych stron.
  • Linkowanie wewnętrzne.
  • Znajdź firmy i osoby zapewniające usługę komplementarną i reklamujcie się wzajemnie.

Mocne linki SEO / Link Building

Linki przyczyniają się do zwiększenia autorytetu strony i podniesienia jej wskaźnika TR. Profile, fora internetowe i katalogi to doskonałe źródło linkowania strony internetowej. Linkuj się na stronach cieszących się dużym zaufaniem w Google. Jeśli chcesz sprawdzić daną stronę, wystarczy skorzystać z narzędzia MajesticSEO. Wszystkie strony powyżej Tust Flow 35 są godne uwagi. Taki link building jest w pełni bezpieczny dla naszej strony.

Lista mocnych linków (Pamiętaj: otrzymasz je, gdy dołączysz do subskrybentów tego bloga):

  • 1. SPIS Lista 1800 Katalogów z wysokim PR
  • 2. Lista 155 polskich for internetowych
  • 3. Lista 149 profili do pozycjonowania strony internetowej

To dopiero 2 sposoby pozycjonowania. Przejdź dalej 🙂


3. Techniki pozycjonowania - promocja na portalach społecznościowych

Jeśli mowa o tanich sposobach na marketing i promocję produktów lub usług firmy to z pomocą przychodzą nam portale społecznościowe. Powszechnie lubiane środki komunikacji jak Facebook, Twitter, Google Plus, Instagram, czy Snapchat to świetna forma budowania więzi z klientem. Firmy coraz chętniej i częściej sięgają po pomoc przy promowaniu swoich ofert, z portali społecznościowych, które zazwyczaj w bezpłatny sposób lub za małą dopłatą idealnie spełniają rolę narzędzia reklamowego. Na dodatek takich witryn społecznościowych jest tyle, że masz w czym wybierać.

Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest w dzisiejszych czasach Facebook. Ze względu na jego wszechstronność i prostą obsługę aktywnie korzysta z niego około 1,65 mld ludzi na całym świecie. Oznacza to tyle, że co czwarty człowiek na ziemi ma konto na Facebook’u. Jest to wystarczający powód, aby każda firma wyszła naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i w ramach skutecznego marketingu utworzyła stronę także w tym serwisie.

Strona na Facebook’u, czyli tak zwany Fanpage, powinna być uzupełniona wysokiej jakości zdjęciami oraz częstymi aktualizacjami. Codzienne interesujące wpisy sprawiają, że Fanpage żyje i to skłania użytkowników FB, aby go obserwować. Stanowi on ważny wizerunek naszej działalności, więc nie powinniśmy zaniedbać naszego Fanpage, na przykład nie dodając nowego wpisu przez prawie cały tydzień bądź dłużej.

Czy wiedziałeś: Wiele osób korzysta z poczty gmail.com. Gmail jedno z wielu dzieci Google. Dzięki niemu prowadzimy również konto społecznościowe Google+, które podobnie jak Facebook umożliwia dzielenie się ze znajomymi swoimi przemyśleniami lub w przypadku firmy – nowymi produktami lub ciekawostkami z nimi związanymi. Skuteczne jest wrzucanie zdjęć, które bardziej niż treść przyciągają uwagę internautów, dlatego warto uzyskać konto na portalu Instagram. Pozwól zdjęciom mówić samym za siebie, a z pewnością odniesiesz sukces.

Pozostałe portale społecznościowe jak Twitter, który umożliwia komunikowanie się ze światem poprzez posty o ograniczonej ilości znaków, czy Snapchat, który polega na wrzucaniu na portal krótkich filmików z życia użytkownika, często o charakterze humorystycznym, również mogą stać się cenną formą marketingu pozwalającą nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Portale społecznościowe uznawane są za przykład nowoczesnego i skutecznego marketingu dla każdej firmy.

Promocja na portalach społecznościowych - poradnik:

  1. Poproś stałych klientów o rekomendację
  2. Stwórz grupę na FB
  3. Zadbaj o udostępnienia
  4. Uzyskaj opinie na FB i Google firma
  5. Używaj hasztagów
  6. Zastosuj płatne reklamy - adwords bądź FB

Poznałeś już 3 sposoby na skuteczne pozycjonowanie 🙂


4. Prowadzenie bloga

Zadbaj o regularne wpisy na swojego bloga, w którym pojawiają się artykuły zgodne z zasadami SEO. Co to dokładnie oznacza? W tytule, pierwszym akapicie i w dalszej części tekstu dbaj o właściwe podkreślenie ważnych słów kluczowych. Jeśli nie wiesz o jakie słowa kluczowe chodzi, to zapraszam do artykułu "Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania".

Jeśli posiadasz stronę opartą o silnik WordPress, to warto zainstalować wtyczkę Yoast SEO. Dzięki niej podczas tworzenia kolejnych wpisów na bloga otrzymasz dokładną instrukcję na temat ulepszenia go pod względem aktualnych zasad SEO.

Jeśli szukasz pomysłów na kolejne artykuły, to wypisz problemy, które rozwiązuje Twój produkt. Wyszukaj w Google informacji na ten temat i napisz ciekawe artykuły. Za pomocą narzędzia Google Planner czy Google Trends można dokładniej ocenić, na które pytania internauci chętnie szukają odpowiedzi w wyszukiwarce Google. Pisząc na ten temat i dbając o dalsze pozycjonowanie naszych wpisów mamy pewność, że większa ilość użytkowników pojawi się na Twoim blogu.

Poznaj kolejny skuteczny sposób na pozycjonowanie 🙂


5. Techniki pozycjonowania - Audyt SEO strony

Audyt SEO umożliwia zapoznanie się z aktualnym stanem technicznym strony www. Wyszukuje wszelkie błędy, które można by rozwiązać za pomocą prostych i bardziej skomplikowanych kroków. Taki Audyt należy przeprowadzić co pewien czas. A najlepiej, jeśli uwzględniamy go już w momencie tworzenia strony internetowej. Chcemy, aby była ona w pełni dostosowana do zasad SEO, co wpłynie na jej prostsze i skuteczniejsze pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google po prostu lepiej oceni naszą stronę i chętniej wypozycjonuje ją na wyższą pozycję.

Tutaj link do artykułu na temat tego, gdzie i jak przeprowadzić skuteczny i darmowy Audyt SEO.

Audyt SEO warto wykonać / zlecić, gdy:

  1. Pozycjonowanie nie przynosi efektów.
  2. Roboty Google nie widzą naszej strony.
  3. Roboty Google nie indeksują naszych stron.
  4. Przeglądarki internetowe źle wyświetlają naszą stronę.
  5. Witryna narażona jest na ataki z zewnątrz, na przykład złośliwe oprogramowanie.

Podsumowanie: Opanowałeś już 5 prostych i skutecznych technik pozycjonowania. Jak najszybciej je wykorzystać. Ale to nie wszystko! Chcesz poznać pozostałe techniki pozycjonowania stron www?! Zajrzyj do artykułu: 10 sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony www - część 2.

Znacznie więcej wskazówek na te i inne tematy, krok po kroku, w moim kursie online: "Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO". Mogą Cię także zainteresować moje pozostałe kursy online i książki. Zachęcam do wykorzystania, ponieważ naprawdę warto, o czym przekonało się już tysiące odbiorców. Zapraszam do udziału!

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.