Blog ekspercki – dla kogo i czego unikać?

Własny blog ekspercki - dla kogo i czego unikać?

Internet daje bardzo wiele możliwości zarabiania pieniędzy. Wcale nie musisz być wysokiej klasy specjalistą, żeby zarabiać na swoich pasjach. Najpopularniejsza forma zarabiania w internecie, dostępna praktycznie dla każdego kto chce, to prowadzenie tematycznych stron, związanych z naszym hobby. Właśnie w taki sposób może pojawić się pomysł na blog ekspercki.

Jeżeli czujesz się dobrze w jakiejś tematyce, to prowadzenie takiego bloga będzie dla nas łatwe i przyjemne.

Jak to działa? Dość prosto. Prowadząc bloga, występujesz jako ekspert. Ludzie trafiają na bloga szukając jakiejś informacji, na przykład mają problem do rozwiązania z własną stroną internetową. Wówczas znajdują wpis na ten temat, jednak okazuje się to dla nich za trudne do zrobienia. Wówczas zgłaszają się do Ciebie z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. No i dzięki prowadzeniu eksperckiego bloga, w taki właśnie sposób, zdobywasz coraz to nowych klientów.


W jakich branżach sprawdzi się blog ekspercki?

Oczywiście mimo, że prowadzenie bloga eksperckiego nie jest możliwe w każdej branży, to branż, gdzie taki blog może być prowadzony jest bardzo wiele. Przykładem może być blog ekspercki projektanta stron www czy specjalisty SEO. Innym ciekawym pomysłem jest na blog wspomagający rozwój osobisty czy też uczący prowadzenia kampanii reklamowych w internecie.

Oczywiście takie tematy jak porady prawne czy też zdrowie i uroda, to kategorie w których ludzi szukają bardzo dużo informacji i tutaj łatwo znaleźć wielu potencjalnych Klientów.

Własne treści

Prowadząc bloga eksperckiego warto publikować na nim treści autorskie. Jeżeli będziesz przepisywać od kogoś prace, to raczej nie zbudujesz sobie wizerunku eksperta. Możesz ewentualnie udostępniać miejsce na naszym blogu na wpisy autorskie innych ekspertów. W ten sposób Twój blog zyska na atrakcyjności. Warto również odpowiadać na komentarze ludzi pod artykułami, żeby nie poczuli się zostawieni sami sobie (patrz „artykuły na blog„).

Wygląd

Blog eksperta oprócz tego, że musi prezentować wysoki poziom merytoryczny, musi również ładnie się prezentować. Strona wizualna w internecie jest bardzo ważna. Dlatego odpowiednia szata graficzna w przypadku bloga jest konieczna. Oczywiście w dzisiejszych czasach, strona musi działać bez problemu na telefonach komórkowych.


Czego unikać prowadząc blog ekspercki?

Prowadząc bloga eksperckiego musisz unikać zbyt nachalnej reklamy. Ktoś, czytający nasz artykuł nie powinien mieć wrażenia że chcesz mu coś na siłę sprzedać. To on sam ma po przeczytaniu artykułu zwrócić się do Ciebie z prośbą o wycenę jakiejś pracy lub prosząc nas o rozwiązanie jego problemu.

Budując wizerunek eksperta nie zaleca się komentowania tematów politycznych czy innych kontrowersyjnych. To nie jest wiedza ekspercka. Jeżeli masz taką potrzebę, to możesz założyć sobie blog o tematyce politycznej. Tematami politycznymi i innymi bardzo łatwo zniechęcić do siebie ludzi.

Podsumowanie

Blogi eksperckie zdobywają w naszym kraju coraz większą popularność. Jednak jest to dość nowa forma docieranie do klientów, a co za tym idzie, jest całkiem spora do zagospodarowania luka na rynku. Powodzenia więc w jego stworzeniu i sukcesywnym rozwoju!

One Comment

  1. Natalia_21

    Artykuł daje czytelnikowi motywację do rozważenia prowadzenia własnego bloga eksperckiego jako sposobu na zarabianie pieniędzy w internecie. Przekonuje, że kluczem do sukcesu jest autentyczność, wartościowe treści oraz profesjonalny wygląd strony internetowej. Myślę, że oprócz prowadzenia bloga niezwykle istotne jest dzielenie się treściami w kanałach social media.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja na kursy online!
1