Skuteczne teksty reklamowe

Reklama w internecie powinna być połączeniem ładnej grafiki, szybkiego ładowania strony internetowej oraz przyciągających uwagę treści. Dobre teksty reklamowe są nieskomplikowane, zaplanowane, zapadające w pamięć.

Copywriting to teksty i slogany reklamowe

Ale nie tylko. To również hasła, teksty wysyłane mejlami do klientów, treści publikowane na ulotkach, plakatach oraz materiałach promocyjnych. Jakie znaczenie odgrywają takie teksty reklamowe? I jak zadbać o ich tworzenie? O tym poniżej!


Jak ważne teksty reklamowe?!

To właśnie tekst reklamowy decyduje o zdobyciu nowego konsumenta. Grafika, animacja i efekty specjalne przykują wzrok, zainteresują, lecz nie poinformują o towarach i aktywności firmy. Zbyt bogata grafika i animacja odciągną czytelnika od treści oraz rozproszą jego uwagę.

Dobry tekst jest napisany w tonie pozytywnym, zawiera odpowiednie wyrazy i frazy, jest stworzony w stylu perswazyjnym.

Skuteczny tekst reklamowy jest interesujący (nawet, gdy firma nie jest ogromnie interesująca, to dobry copywriter czy inna kreatywna osoba stworzy o niej wciągającą historię - storytelling), pouczający, źródłem informacji o przedsiębiorstwie a czasami nawet zabawny. Ludzie cenią, gdy firmy posiadają pewien dystans do siebie i potrafią śmiać się z samych siebie. Śmiertelna powaga jest nudna i odstręcza, a nie zaciekawia.

Takie jest moje zdanie, a co Ty o tym myślisz? 🙂

Zobacz także: Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

Jak pisać opisy produktów dla Klientów i wyszukiwarki

Jak pisać dobre teksty?! Odbiorcy przekazu

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.