Dieta Dąbrowskiej warzywno owocowa - dla kogo, zalety, jadłospis

Dieta Dąbrowskiej warzywno owocowa - dla kogo, zalety, jadłospis

Dieta Dąbrowskiej lub po prostu, post Daniela, składa się z dwóch etapów i jest wykorzystywana w programie redukcji wagi, czyli odchudzania. Jej zadaniem jest oczyszczenie naszego organizmu z toksyn, dzięki czemu nasze ciało uzyska pożądany i zarazem zdrowy efekt tzw. wewnętrznej równowagi. Jest ona niezbędna do utrzymania przez nas dobrej kondycji, samopoczucia a także niwelowania ryzyka groźnych chorób czy schorzeń.

fundamentem diety Dąbrowskiej, określanej także jako dieta doktor Dąbrowskiej, są warzywa i owoce.

Jest to kuracja naturalna, ponieważ jej składniki są pochodzenia roślinnego. Tak naprawdę, nazywając rzeczy po imieniu, ów post jest niczym innym jak kontrolowaną głodówką leczniczą. W ten sposób, poprzez stosowanie diety owocowo-warzywnej, doktor Ewa wskazuje na zdolności organizmu człowieka do tzw. samoleczenia.


Spis treści:

  1. Dlaczego warto stosować dietę Dąbrowskiej / dietę Daniela?
  2. Co można, a czego nie w diecie Dąbrowskiej?
  3. Dieta Dąbrowskiej - wychodzenie z postu

Dlaczego warto stosować dietę Dąbrowskiej?

Dieta Dąbrowskiej - dlaczego warto stosować dietę warzywno owocową

W praktyce oznacza to, że zła dieta, którą człowiek karmi się przez całe lata, doprowadza do swego rodzaju rozstroju naszego wnętrza. Stąd bierze się podatność na różne, groźne choroby, z nowotworami na czele. Zła dieta to nadmierna ilość przyjmowanego cukru, białka, tłuszczu, używek, w postaci alkoholu, papierosów, prowadzące do nadwagi i otyłości, które odpowiadają za szereg rozmaitych schorzeń. Gdy włączymy do tego siedzący tryb życia, jesteśmy ugotowani.

Tak więc droga do oczyszczenia naszego organizmu wiedzie przez post Daniela, który pierwotnie opisany jest na kartach Biblii a współcześnie nazywany jest dietą jego popularyzatorki, doktor Ewy Dąbrowskiej. Dieta ta niszczy nadmiar zbędnej tkanki tłuszczowej, która ciąży nie tylko na naszym ciele, lecz przede wszystkim, wewnątrz naszego organizmu.

Nieocenioną pomoc w tej walce, stanowią właśnie owoce i warzywa, które wykazują bogactwo w przeciwutleniacze, oczywiście te w pełni naturalne. Tym samym w odstawkę idą tzw. pokarmy budulcowe i wysokoenergetyczne. To co w nas zalega, organizm przekształca w bardzo przydatne źródło energii.

Brak uciążliwości

Większość diet, jeżeli nie wszystkie, kojarzy nam się z uciążliwością, samodyscypliną oraz wynikającym z tego, niemalże samym złem. Dlatego też specjalnie za rozmaitymi dietami, raczej nie przepadamy. Dieta warzywno-owocowa, jest inna. Nie powinny nas dotknąć przy niej żadne uciążliwe objawy, jak np. ssanie w żołądku, które przeszkadza nam skupiać się na czymś innym.

Na diecie doktor Dąbrowskiej, ciągle...jemy. Takie można odnieść wrażenie. Chrupiąc a także przeżuwając składniki owego postu, nasze posiłki zwyczajnie się przedłużają, dzięki czemu nasz mózg łatwo można oszukać. Przecież tak naprawdę potrzeba jedzenia sterowana jest przez naszą głowę i niekoniecznie musi być zawsze pożądana dla naszego żołądka.

Czy dieta Dąbrowskiej dla wszystkich?

Koronnymi argumentami dla zastosowania diety warzywno-owocowej, jest nadwaga i otyłość. Jej głównym założeniem jest jednak oczyszczenie naszego organizmu z toksyn. Utrata zbędnych kilogramów (nawet do dwudziestu przy znacznej otyłości) jest jakby efektem towarzyszącym.

Doktor Ewa Dąbrowska wskazuje, iż najbardziej skorzystają na tej diecie osoby z osłabioną odpornością, zmagające się na co dzień ze schorzeniami natury neurologicznej i hormonalnej oraz osoby cierpiące na tzw. zespół metaboliczny. Wzmocni się nasza kondycja i siły witalne. Będziemy lepiej sypiać, lepiej zapamiętywać, poprawi się także wydajność wszystkich naszych układów takich jak układ nerwowy, hormonalny a także immunologiczny.


Dieta Dąbrowskiej - co wolno, a czego unikać?!

Pierwszy etap diety doktor Ewy Dąbrowskiej może trwać maksymalnie czterdzieści dni. Jest to uzależnione od potrzeb osoby pozostającej na diecie. Przyjmujemy wówczas około 600 kcal, każdego dnia, przez minimum dziesięć dni. Ponieważ jest to głodówka oczyszczająca, wolno nam jeść tylko warzywa i to bardzo konkretne, bo nisko skrobiowe. Oto i one:

  • rzodkiew, buraki, marchew
  • brokuły, kalafior
  • por, cebula
  • zioła, sałata
  • ogórki, kabaczek
  • pomidory, papryka (z wyłączeniem ziemniaków)

 

Powyższe pozycje są przykładowe i nie wyczerpują w całości tematu warzyw nisko skrobiowych, do których możemy, dla urozmaicenia dorzucić sobie owoce, tym razem o niskiej zawartości cukrów, a więc:

  • jagody
  • jabłka
  • cytryny
  • grejpfruty

 

Z warzyw możemy przygotować sobie potrawy takie jak surówki, sałatki czy zupy, jednak bez dodatku w postaci tłuszczu lub śmietany czy też jogurtu. Dieta nam możliwość spożywania jarzyn w wersji surowej, półsurowej lub gotowanej. Zaleca się przyjmowanie dużej ilości płynów (najlepiej wody) w porcji 2-3 litrów dziennie. Dopuszcza się także soki, koktajle z warzyw i owoców, ziołowe oraz owocowe napary.

Zabrania się wręcz spożywania w czasie postu, głodówki oczyszczającej, białej mąki, białego cukru oraz wszelkich produktów wysoko przetworzonych. Należą do nich wszelkie produkty spożywcze w proszku, słodycze, alkohol, szybkie przekąski, napoje gazowane, produkty spożywcze zawierające sztuczne barwniki, mięso, żółty ser, wyroby z białej mąki, dżem, kawa oraz herbata.


Dieta Dąbrowskiej - wychodzenie z postu

dieta dąbrowskiej co można a czego nie, wychodzenie z diety Daniela

Wychodzenie z postu Daniela, czyli diety warzywno-owocowej doktor Ewy Dąbrowskiej (obie nazwy są poprawne) to przejście na zbilansowaną, rozszerzoną dietę, do której można włączyć kasze, ziarna, produkty mleczne, orzechy, chleb razowy oraz pozostałe warzywa i owoce, które nie zostały uwzględnione w pierwszym etapie.

Zaleca się konsekwentną zmianę nawyków żywieniowych, ponieważ w przeciwnym razie, stosowanie diety nie ma najmniejszego sensu. Po co oczyszczać organizm, jeżeli po jakimś czasie, znowu nam przyjdzie do głowy, by go zaśmiecić...

Czy korzystałeś już z diety Dąbrowskiej? Masz własne spostrzeżenia na temat oczyszczania organizmu? Daj znać 🙂

 

Zobacz także: Dieta ketogeniczna – czym jest, dla kogo, wady i zalety

Jak spać żeby się wyspać?

Najpiękniejsze zabytki UNESCO w Polsce

 

Dieta Dąbrowskiej warzywno owocowa – dla kogo, zalety, jadłospis
4.9 (98.75%) 16 votes

Dodaj komentarz :)