E-Commerce a handel B2B

E-Commerce a handel B2B

Nazwa „e-commerce” wywodzi się z terminologii rynku gospodarczego XXI wieku. Skupia w sobie wszelkie działania internetowe związane ze sprzedażą i wymianą towarów czy usług, ich promocje, marketing oraz handel b2b. Dzięki temu ecommerce umożliwia przedsiębiorcom zawieranie większej ilości transakcji handlowych, z klientami indywidualnymi i poważniejszymi kontrahentami.

To sprawiło, że handel elektroniczny B2B zaczął kwitnąć

Korzysta on z nowoczesnych aplikacji internetowych, platform B2B, na których to klienci i kontrahenci mają stały dostęp do aktualnej oferty producenta, hurtowni, dystrybutora bądź właściciela sklepu internetowego.

Przełomem okazał się rok 1979, w którym to znane były transakcje przeprowadzane drogą elektroniczną, czyli tak zwane zakupy online. Kolejną ważną datą w dziejach e-commerce był rok 1992, kiedy to USA otworzyły się na wykorzystanie Internetu w celach komercyjnych

Największy rozwój dostrzega się od roku 2000, kiedy to wszyscy nowi i aktualni przedsiębiorcy zdecydowali się na zastosowanie usług internetowych. Stanowi to wspaniałe korzyści zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. W niedługim czasie handel elektroniczny rozwinął się jeszcze bardziej.


Rodzaje handlu elektronicznego

Ecommerce a B2B - rodzaje handlu elektronicznego

  • handel między firmami, czyli B2B – Business to Business
  • handel między firmą, a klientami indywidualnymi, prywatnymi, czyli B2C – Business to Customer
  • handel między klientami, czyli C2C – Customer to Customer
  • handel między klientami a firmą, czyli C2B – Customer to Business

 

B2B ze względu na rodzaj zamówienia i realizację:

  • handel elektroniczny bezpośredni – transakcje odbywają się tylko w internecie
  • handel elektroniczny pośredni – zakup i płatność dostępna jest w sieci, natomiast dostawa i inne usługi odbywają się drogą tradycyjną
  • handel elektroniczny hybrydowy – możliwe zastosowanie kilku form przejściowych, zarówno bezpośrednich i pośrednich

Handel B2B w Twojej firmie lub sklepie?

Możliwe, że taka forma handlu przyczyniłaby się do rozwoju naszej działalności gospodarczej. Dobrze jest zastanowić się na jego wdrożeniem. W tym kierunku możemy poczynić pewne badania rynkowe, a zarazem ocenić konkurencję i jej wysiłki w tym kierunku.

Oni mogli już pójść w tym kierunku

Dzięki temu uzyskują naprawdę świetne wyniki. Podobnie będzie w naszym wypadku, jeśli handl B2B właściwe wykorzystamy w swoim biznesie. Powodzenia 🙂

 

Zobacz także: B2B - listy i opisy produktów

Platformy B2B - 10 powodów za

B2B - Panel klienta

System B2B od strony klienta

Przyszłość Platform B2B

 

E-Commerce a handel B2B
5 (100%) 10 votes

Dodaj komentarz :)