Hashtagi na Instagramie, Facebooku i YouTube

#Hashtagi w SEO i Pozycjonowanie

Hashtagi wykorzystywane są w marketingu internetowym i pozycjonowaniu. Dzięki nim internauci poszukujący pewnych informacji mogą odnaleźć pewna stronę www, post czy profil w Social Media, który wykorzystał odpowiedni hashtag. Zastosowanie odpowiednich hashtagów może przyczynić się do zwiększenia zasięgu contentu i ruchu na stronie www.

Poznaj hashtagi jeszcze bliżej…

Hashtag to nie tylko # czyli znaczek w kształcie płotka. To coś znacznie więcej. I dobrze, gdy wykorzystujesz go do wielu działań marketingowych.


Co to jest Hashtag?

Sama nazwa hashtag pochodzi od połączenia 2 angielskich słów, czyli hash(kratka) i tag(znacznik). Swoje narodziny miał w roku 1998, kiedy to sprawdził się dla użytkowników platformy Internet Relay Chat. Dzięki niemu udało się kategoryzować treści w obrębie poszczególnych grup. Dzięki temu ułatwieniu użytkownicy w prosty i szybki sposób mogli wyszukać interesujące ich treści, np. posty czy innych użytkowników.

Przełomowy okazał się dla hashtagów rok 2007, ponieważ wtedy sprawdził się na Twitterze, a później na Facebooku, Instagramie, Pinterest i innych portalach społecznościowych.

Występowanie takich hashtagów przyczynia się do promocji treści w samym portalu społecznościowym, a zarazem w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że zastosowanie hashtagów przyczynia się do skutecznego pozycjonowania.

Jak internauci wykorzystują  #hashtagi?

#Hashtagi są tworzone po to, by zwiększyć zainteresowanie danym tematem, np. do promowania biznesu online. (np. w Instagram).

Gdy ktoś szuka informacji, która dotyczy słowa użytego w hashtagu, to otrzyma daną propozycję (np. link do Twojego profilu/postu na Instagramie, Facebook, YouTube, LinkedIn lub strony www).

Najpopularniejsze hashtagi – jak wyszukiwać:

  • Google Trends – narzędzie przedstawiające popularne słowa wpisywane w wyszukiwarce Google.
  • Planer słów kluczowych – narzędzie umożliwiające wyszukanie popularnych słów kluczowych, które warto stosować jako hashtagi.
  • hashtagify.me – darmowe i płatne narzędzie ukazujące popularne hashtagi
  • Brand24 – płatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych i popularnych hashtagów. Także do śledzenia swoich znaczników, aby móc nawiązywać interakcje z odpowiednią społecznością używającą naszych hashtagów.
  • tagdef.com/tbt – wyjaśnia pojęcia pewnych hashtagów i ukazuje ich popularność oraz pobliskie słowa/hashtagi
  • yahoo.com – wyszukiwarka do przeglądania popularnych hashtagów. Wpisz pewien hashtag, a otrzymasz propozycję wielu innych.
  • trendsmap.com – hashtagi na twitterze względem lokalizacji użytkowników.
  • hashtags.org/trending-on-twitter – najpopularniejsze hashtagi na Twitterze.
  • websta.me/hot – najpopularniejsze hashtagi na Instagramie.

Serwisy do cięcia dłuższych linków:

  • Bitly – The Power of the Link
  • TinyURL.com
  • Pretty Link Pro | WordPress Affiliate Link Cloaker | WordPress URL Shortener

Jak pisać / zrobić hashtagi – 8 zasad:

  1. Nie twórz zbyt długich hashtagów (np. #najlepszehashtaginacałymświecie). Jeśli złożony z kilku słów, to musisz je połączyć (nie dziel w taki sposób #najlepsze #hashtagi lecz połącz jako #najlepszehashtagi).
  2. Nie twórz zbyt wiele hashtagów dla tej samej treści (ograniczaj się do kilku głównych).
  3. Twórz hashtagi unikalne
  4. Twórz hashtagi łatwe do zapamiętania
  5. Twórz hashtagi związane z twoją działalnością, marką itp.
  6. Dodaj do hashtagów lokalizację – szczególnie przydatne w przypadku pozycjonowania lokalnego (np. #hashtagiWarszawa)
  7. Łącz swoje hashtagi z innymi znanymi (np. hashtag #pracazdalna z #rozwójosobisty #biznesonline itp.)
  8. Twórz polskie hashtagi (szczególnie, jeśli chcesz dotrzeć do polskiej społeczności. Pamiętaj także o zastosowaniu polskich znaków, które są już dostępne, jak ą, ę , ć, ó, ź, ż itp.)

Gdzie stosować hashtagi?

gdzie stosować hashtagi - social media i portale społecznościowe

Biorąc pod uwagę ich historię i aktualne możliwości, można wspomnieć, że zyskują na popularności na większości znanych portali społecznościowych. Jednak nie zawsze można je stosować w taki sam sposób.

Pewne Social Media ograniczają się do ilości hashtagów. A inne są do nich bardziej przywiązane. Przekonaj się więc, jak korzystać z takich hashtagów rozsądnie, aby mogły Ci pomóc w marketingu, a nie przeszkodzić.

1. Hashtagi na Twitterze

Ograniczenie do 140 znaków, więc stosuje się hashtagi główne i krótkie, te najlepsze. Ich zastosowanie jest dość ważne w budowaniu zasięgu. Ich zastosowanie może kilkukrotnie zwiększyć popularność dodawanych postów. Najlepiej oceniane są przez użytkowników posty z maksymalnie 2 hashtagami. Ich większa ilość już zniechęca, więc zauważa się duży spadek. Korzystnie, gdy stosujemy tutaj hashtagi służące przypisaniu postów do odpowiedniej kategorii (np. pewnym wydarzeniom, eventom, zjawiskom itp.)

Jak wyszukiwać hashtagi na Twitterze: do wyszukiwarki wpisz pewien hashtag np #rozwój #hashtag #pozycjonowanie i Twitter ukaże Ci wyniki hashtagu/jego ocenę.

2. Hashtagi na Facebooku

Tutaj można zastosować już dłuższe hashtagi i ich większą ilość. Jednak FB nieprzychylnie patrzy na takie hashtagi. Przez to często posty bez zastosowania takich znaczników są bardziej popularne. Warto jeszcze podkreślić, że posty po 30 dniach są magazynowane, więc ich późniejsze odnalezienie za pomocą hashtagów jest niemożliwe. Warto jednak używać hashtagi na Facebooku, gdy regularnie publikujemy posty o podobnej treści i zamierzamy zbudować wokół siebie odpowiednią społeczność.

Jak szukać hashtagów na FB: W wyszukiwarce wpisujesz #hashtag i klikasz w lupę. Później widzisz wyniki.

3. Hashtagi na Instagramie

Przyczyniają się do zwiększenia polubień i udostępnień wpisów. W opisie każdego profilu i postu jest możliwość dodania takich znaczników. Dzięki nim łączymy się z ludźmi/profilami z całego świata.

Już zastosowanie 1 hashtagu na koncie Instagram (w bio i postach) przyczynia się do zwiększenia wzrostu zainteresowania postem o blisko 20%, w przypadku 8 tagów zwiększa zainteresowanie o blisko 10%, a dla 10 hashtagów zwiększa zainteresowanie nawet powyżej 500%. Wyniki na podstawie analizy SumAll Blog, przeprowadzone na blisko 500 tys. użytkowników.

4. Hashtagi w Pinterest

Pinterest to ciekawy portal, w którym można dzielić się przeróżnymi pomysłami, inspiracjami. Tutaj hashtagi mają jedynie zastosowanie w opisie pinów. Nie są obsługiwane w przypadku opisu i tytułu profilu. Jeśli więc posiadasz konto na Pintereście, to dodając nowe piny dodaj w opisie kilka #hashtagów. Jeśli będą unikalne, to na pewno zrobią dobrą robotę.

5. Hashtagi w Google+

Tutaj zastosowanie hashtagów przyczynia się do zwiększenia zasięgu profilu i dodawanych postów. Kiedy użytkownicy szukają pewnych informacji w Google+ na podstawie hashtagów, to przedstawiane są im pewne wyniki. A zarazem przenoszeni są do okienka wyszukiwania hashtagów. Pojawią się tam wyniki z takimi hashtagami, jak i podobnymi. Dobrze jest tutaj dbać o zastosowanie jednorodnych hashtagów.

PS. Aktualnie Google+ nie działa, więc zastosowanie tam hashtagów nie jest już potrzebne. Firma Google zdała sobie sprawę, że nie ma szans na przebicie się i stworzenie nowego serwisu społecznościowego.

6. Hashtagi na YouTube

Warto zastosować w tytule i opisie filmu. Jeśli zastosujemy w opisie filmu, na przykład na samym końcu, to będą one mogły wyświetlić się na niebiesko również pod naszym filmem.

Jednak warto ograniczyć się do 3 hashtagów. Większą ilość znaczników pasującą do naszego filmu dodajemy w ustawieniach filmu. Dzięki temu jest on znacznie częściej proponowany użytkownikom YT.

Hashtagi – Podsumowanie

hashtagi podsumowanie i zastosowanie

Hashtagi to narzędzi pozwalające na budowanie odpowiedniej społeczności, a zarazem ułatwiające wyszukiwanie odpowiednich informacji, grup, osób czy stron. Dzięki nim można również śledzić odpowiednią markę, produkty, usługi czy firmę. Ułatwiają nam one śledzenie konkurencji i naszych Klientów. Warto więc zachęcać swoją społeczność do używania naszych hashtagów. Daj im o tym znać, a może tak uczynią i dzięki temu jeszcze bardziej poprawią Ci marketing.

Stosuj najpopularniejsze i skuteczne hashtagi. Ale pamiętaj o tym, że każdy portal społecznościowy (Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest itp.) posiada swoją specyfikację. Gdybyś się jej nie trzymał, to hashtagi mogłyby Ci nawet przeszkodzić. Pamiętaj o tym, a będzie dobrze!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja!
1