Influencerzy w Polsce wspierają współczesny marketing

Influencerzy w Polsce wspierają współczesny marketing w 2020 roku

Szeroko pojęty marketing musiał przejść w dwudziestym pierwszym wieku niemalże kompletną renowację, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat większość związanych z nim zasad została dosłownie wywrócona do góry nogami przez rewolucję cyfrową. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na możliwości reklamowe, które dostarczają tak zwani “Influencerzy w Polsce“. W skrócie to osoby cieszące się popularnością w Internecie, przez co mogą wpływać na postawę i zachowania swoich odbiorców.

Influencerzy w Polsce to nie tylko popularni Instagramowicze, ale również YouTuberzy czy Blogerzy i inni.

Jeśli chcemy skutecznie promować się w Internecie, to powinniśmy również pomyśleć o takiej formie marketingu, czyli współpraca z Influencerami.

Reklama przed popularnością Internetu

Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych działania marketingowe były rozumiane w sposób bardzo prosty i konkretny – najczęściej zakładały fizyczne kampanie marketingowe oparte na billboardach i ulotkach, a także, w przypadku najważniejszych i największych marek, reklamy telewizyjne. W takiej formule nie trzeba było zbyt wiele zmieniać, ponieważ nie zmieniały się zainteresowania odbiorców, którzy większość czasu wolnego spędzali przed telewizorami, a w drodze do pracy lub szkoły mogli przyglądać się innym działaniom marketingowym.

Takiego rodzaju dobrobyt nie mógł jednak trwać wiecznie i wszystko zaczęło się zmieniać wraz z tym, jak Internet zaczął przybierać na popularności i przestał być jedynie przywilejem garstki wybranych osób, lecz stał się czymś w rodzaju powszechnego standardu. Naturalnie początkowo reklamodawcy odnosili się do nowego medium z wielką nieufnością i niechętnie inwestowali w reklamy na różnego rodzaju portalach internetowych, ale stosunkowo szybko zaczęło się okazywać, że faktycznie przekładają się one na zwiększone zyski.

Gdzie znani Influencerzy w Polsce?

Znaczenie internetu jako medium wartościowego z marketingowego punktu widzenia rosło w miarę rozwoju popularnych, często odwiedzanych stron internetowych, na których obecność reklamodawcy uważali za coraz bardziej prestiżową i wartą zabiegania.

Prawdziwa rewolucja nadeszła jednak w drugiej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku i zapoczątkował ją serwis wykupiony przez Google za grube miliardy dolarów – YouTube. Serwis ten umożliwiał publikowanie filmów wideo przez użytkowników za darmo – w zamian serwis jedynie czerpał przychody z wyświetlanych reklam i z tego utrzymywał całą swoją infrastrukturę. Z czasem jednak postanowił dorzucić do swojej koncepcji działania ideę dzielenia się z twórcami przychodem z wyświetlanych reklam, co okazało się absolutnym strzałem w dziesiątkę. Pasjonaci tworzenia wideo zyskali bowiem powód, by całkowicie poświęcić się swojej pasji, gdyż okazało się, że istnieje wielka szansa na to, by mogli z tego opłacać rachunki i często również podnieść standard swojej codziennej egzystencji.

YouTube przestał być domeną osób zafascynowanych i mających naturalną potrzebę przedstawiania swojej twórczości, a stał się platformą dedykowaną właściwym internetowym twórcom, którzy z czasem zaczęli kalkulować tak, by wyciągać z serwisu największe możliwe zyski. Choć cierpiała na tym autentyczność, będąca wielką siłą treści publikowanych na YouTube, liczby bezwzględnie rosły i dzięki temu twórcy internetowi ostatecznie byli w stanie zrzucić z absolutnego szczytu marketingowego telewizję, która musiała uznać wyższość reklam wyświetlanych na witrynach internetowych, a także przed filmami. Więcej na ten temat wyjaśniamy w kursie “Jak prowadzić i zarabiać na kanale YouTube?“.

Podobnie Instagram stał się miejscem, w którym Influencerzy zaczęli dbać o swoją popularność. I gdy ich konta posiadają już setki tysięcy czy miliony obserwujących, zgłaszają się do nich firmy i marki z propozycją współpracy.

Inne kanały, które zrzeszają Influencerów, to na pewno popularne blogi. Właśnie one są odwiedzane przez kilkaset tysięcy bądź miliony unikalnych użytkowników każdego miesiąca. Taka publiczność również stanowi zainteresowanie dla wielu firm, szczególnie gdy tematyka danego bloga pasuje do ich biznesu.

Zobacz jednak poniżej, jak można rozpocząć współpracę z Influencerami i dzięki temu skutecznie promować swój biznes.

Jaka współpraca z Influencerami w Polsce?

Musimy bardzo dobrze znać założenia swojego biznesu. Znać swoje produkty i usługi. Następnie dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić, którzy Influencerzy posiadają publikę(obserwujących), którzy mogliby stać się naszymi potencjalnymi Klientami. Możliwe, że pewien Influencer jest znany z tematyki modowej. Do niego mogą zgłosić się sklepy promujące pewne ubrania. Inny Influencer znany jest z podejścia do zdrowia i ćwiczeń, więc chętnie nawiązują z nim współpracę sklepy z suplementami czy sprzętem fitness.

To tylko przykłady, ale mogą Ci pomóc zrozumieć, na których Influencerów Ty i Twój biznes musisz zwrócić uwagę.

Jeśli już stworzymy sobie bazę Influencerów, z którymi warto nawiązać współpracę, to następnie zgłośmy się do nich. Najczęściej na ich profilach społecznościowych czy na stronach www, dowiadujemy się, jaka forma kontaktu jest przez nich najbardziej preferowana. Pamiętajmy jednak, aby napisać do każdego z nich indywidualnie, dzięki czemu poważniej podejdą do naszej propozycji i przedstawią możliwe warunki reklamy.

Rodzaje reklam proponowanych przez influencerów:

  • artykuł sponsorowany
  • recenzja produktu/usługi w formie artykułu bądź filmu wideo
  • zdjęcie produktu/usługi w danym Social Media wraz z linkiem
  • promocja pewnego linku w bio danego Social Media, w opisie do zdjęcia, w opisie filmu, w wyznaczonym terminie
  • baner reklamowy na stronie www Influencera
  • wpis w wybranym Social Media, który może być dodatkowo promowany w innych kanałach społecznościowych

Koszty takiej współpracy z Influencerami są różne. Pamiętaj, że najcenniejsi są Influencerzy, którzy posiadają dobry kontakt ze swoją społecznością. Gdy im coś polecą, to oni w dużej ilości zdecydują się na wypróbowanie. Przez to czasami mniejszy Influencer może okazać się tutaj lepszym wyjściem.

Czy ja działam i zarabiam jako Influencer w Polsce?

Otrzymuje co jakiś czas propozycję współpracy z pewną firmą czy marką. Dobrze dostrzegają, że na moim blogu i kanałach Social Media pojawia się coraz większa ilość ciekawych odbiorców(Tak, to właśnie o Tobie mówię!).

Natomiast najczęściej staram się promować produkty i usługi, z których i ja korzystam. Dlatego na blogu w pewnych miejscach pojawiają się linki afiliacyjne. Ale wiedz, że mam 100% pewność, że warto z nich korzystać – przekonuję się o tym na własnej skórze.

Przede wszystkim promujemy własne kursy online. Coraz większa popularność tego bloga, a zarazem kanałów social media na pewno świetnie nam w tym pomaga. Tak więc nie uznajemy się za Influencera, który w większości zarabia na współpracy z firmami i markami. Bardziej uważamy się za zespół specjalistów (przedsiębiorców), którz budują i dalej rozwijają własny biznes!

Ale to nie oznacza, że nie myślę o współpracy z Influencerami. Już wielokrotnie mi się to udawało. Dlatego czasami wysyłając maila do moich subskrybentów polecam im inny blog bądź pewną osobę, którą warto obserwować. Jestem przekonany, że mogą na tym wiele skorzystać. Dodatkowo kontaktuje się z Influencerami, którzy mogliby polecić mój blog, kursy i książki, swojej społeczności. O wynikach na ten temat będę mógł wypowiedzieć się już niedługo…

Jaki wniosek: Influencerzy okazali się całkowitym fenomenem, który stanowił marketingowy zwrot, który zaowocował tym, że Influencer, szary człowiek z wielką liczbą obserwujących osób, mógł dorównywać wielkim osobistościom telewizyjnym i zarabiać porównywalnie do nich. Dzięki nim biznes wielu firm(w tym także Twój) może się dalej rozwijać. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja!
1