Jak pisać skuteczne teksty reklamowe na strony www

Warto zadać sobie pytania czym charakteryzują się skuteczne teksty reklamowe, czyli dobre teksty przeznaczone na stronę WWW? Odpowiedź brzmi "Wysoką Jakością". O reakcji tak zwanego ,,Internauty”, czyli naszego potencjalnego klienta bądź czytelnika, decydują pierwsze sekundy lektury, podczas których może zapoznać się on tak naprawdę z kilkoma słowami.

jak tworzyć przekonujące teksty?

Paradoks dobrej reklamy polega na tym, że aby zatrzymać odbiorcę na dłużej i przekonać go do zapoznania się z ofertą nie można zaczynać tekstu od reklamy. Negatywnie odbiłoby się to na czytelnikach, których skutecznie zachęcamy poprzez treść praktyczną i znajdującą zastosowanie w ich życiu.


Spis treści:

  1. Po co skuteczne teksty reklamowe?
  2. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
  3. Skuteczne teksty reklamowe - wnioski

Po co skuteczne teksty reklamowe?

Głównym zadaniem Copywritera czy Blogera to pisanie webowe na potrzeby internetu: dla stron internetowych, kampanii marketingowych, jak i dla poprawienia skuteczności optymalizacji oraz pozycjonowania seo. Podczas takiego pisania jakość jego tekstów odgrywa bardzo istotne znaczenie.

Dzięki jakości uzyskuje się treść, która jest w stanie zainteresować internautę w przeciągu kilku sekund bądź jeszcze krócej. O wiele więcej czasu ma pisarz w bibliotece, w której to czytelnicy dłużej przyglądają się dziełom poszczególnym autorom.

Copywriter nie ma takich możliwości i wymaga to od niego właściwego zaangażowania się w swoją pracę, jak i odniesienie się do aktualnych oczekiwań swoich odbiorców. Musi dokładnie wiedzieć, co ma na nich tak duże oddziaływanie, a następnie wykorzystać to podczas pisania kolejnych tekstów.


Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Statystyki potwierdzają, że większość internautów nie czyta książek. Dodatkowo trafiając na naszą stronę często są zajęci innymi rzeczami, jak: oglądanie telewizji, rozmowa przez telefon czy przeglądanie poczty. Oznacza to, że internauci nie są przygotowani na długie i zawiłe Teksty.

Muszą one być we właściwy sposób przygotowane, sformatowane i poprawione. Dodatkowa wizualizacja przyczyni się do zwiększenia ich wartości. Takie działania pozwalają nam zainteresować uwagę czytelnika na dłużej. Każdy Copywriter powinien wyjść z założenia, że na rynku internetowym pojawia się ogromna konkurencja. W tym celu jego artykuły muszą się wyróżniać, jak i trafiać do konkretnych odbiorców. Dzięki temu jego teksty, artykuły, oferta handlowa i opisy produktów będą pisane ich językiem  i pozwoli to utrzymywać z nimi jak najlepsze relacje przez długi czas.

W tym celu Copywriter wczuwa się w położenie swoich czytelników. Siedząc przed komputerem są często zmęczeni, dodatkowo nie mają oni chęci do czytania. Aby więc na nasze teksty spojrzeli pozytywnie, to należy ułatwić im ich czytanie. Ułatwia to odpowiednie wyjustowanie tekstu, skrócenie akapitów, jak i zastosowanie skutecznych zdjęć.


Skuteczne teksty reklamowe - wnioski

Skuteczny pisarz uczy się skracać i udoskonalać swój tekst, jak i publikuje odpowiedzialnie. Na jakość jego treści wpłynie również ich multimedialność. Oceń więc, jak mógłbyś poprawić dotąd utworzą treść, która na przykład pojawia się na Twoim blogu bądź na stronie firmowej.

A następnie dokonaj konkretnych zmian. Możliwe, że zaczniecie sami tworzyć skuteczne teksty reklamowe. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy profesjonalistów.

Zobacz także: Jak pisać opisy produktu?

Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

Jak zostać Copywriterem

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.