Jak pozycjonować stronę samemu? 7 narzędzi SEO

Nie masz pieniędzy by zatrudnić agencję bądź wydać na reklamy typu google ads czy FB ads. Co zrobić, jeśli chcesz uzyskać 1 pozycję w Google bez ponoszenia takich kosztów? Jak pozycjonować stronę samemu? I to zapewne stronę WordPress - stronę firmową, bloga czy sklep internetowy.

Jak pozycjonować stronę samemu? Wykorzystaj narzędzia SEO

Na podstawie kilku narzędzi SEO możesz uzyskać wiele cennych informacji na temat swojej strony internetowej. To pozwoli Ci ocenić, jak dalej ją pozycjonować, na jakie słowa kluczowe, co ulepszyć. Poznaj bliżej te narzędzia seo i od razu sprawdź dzięki nim swoją stronę WordPress bądź inną. A zobaczysz, co jeszcze musisz zrobić!

7 narzędzi SEO by pozycjonować stronę samemu:

Film z kanału #JakSieRozwijac o 4 narzędziach SEO:

Wskazówki na temat wszystkich 7 narzędzi SEO:

Google Search Console

  • Gdy zalogujesz się na swoje konto GSC, to widzisz cały ranking słów kluczowych, który napędza Ci większość ruchu na stronie. Oceń go.
  • Sprawdź, do których stron trafiają różne słowa kluczowe.
  • Weź tag tytułowy tej strony i opis meta - upewnij się, że zawierasz tam to ważne słowo kluczowe.
  • Zoptymalizuj tag tytułowy, aby był bardziej atrakcyjny. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, to przeczytaj pewien magazyn/gazetę na temat marketingu czy inną. Te czasopisma mają często niesamowite nagłówki. np. 10 sposobów na schudnięcie w ciągu 30 dni ; 7 sposobów jak zrobić jogę dla początkujących. Możesz w taki sposób się zainspirować i stworzyć własny nagłówek. W tym celu możesz wywołać ciekawość, np. 7 korzyści płynących z zielonej herbaty. Wtedy masz znacznie większe szanse na kliknięcia, bo ująłeś słowo kluczowe i dodatkowo stworzyłeś atrakcyjny tytuł i opis. A kiedy otrzymasz więcej kliknięć, to Google automatycznie podniesie ranking wyżej.

Ubersuggest

  • Wystarczy wziąć słowa kluczowe w Google Search Console, na które generuje się już ruch na stronie. I później wrzucasz je do Ubersuggest. To spowoduje wyświetlenie wszystkich odmian tych słów kluczowych.
  • Jeśli już wysoką pozycję na główne słowo kluczowe, to możesz postarać się o uzyskanie wysokiej pozycji w podobnych słowach kluczowych. Nie musisz budować żadnych linków, robić mnóstwo optymalizacji na stronie.
  • Uwzględniasz słowa kluczowe, które proponuje Ubersuggest. I przekonaj się czy możesz je zaimplementować na swojej stronie do danej podstrony/artykułu. Dzięki temu w przeciągu 30 dni zauważysz, że pojawi się większy ruch związany z wyszukiwaniem strony. Jest pewna UWAGA: Nie możesz te różne proponowane/podobne słowa kluczowe wziąć i dodać do strony. Musisz je naturalnie zaimplementować do treści strony. Czasami będzie to wymagało powiększenie zawartości takiej strony o dodatkowy content. W przeciwnym razie ludzie uznają, że Twój tekst jest bez sensu i odrzucą jego dalsze czytanie.
  • Możesz także wziąć pewne z tych słów kluczowych i umieścić je w tagu tytułu i opisie meta. Dzięki temu poprawisz pozycję strony na dalszy długi ogon słów kluczowych.
  • Dodatkowo w Ubersuggest możesz uwzględnić te słowa kluczowe, których trudność wyszukiwania jest niższa(patrz kolumna SD).

YOAST SEO

  • wtyczka dostępna na stronach opartych o WordPress
  • tworzy meta title i description strony głównej i podstron
  • tworzy mapę strony, którą łatwo przesłać
  • łączy się z GSC czyli Google Search Console

Web site responsive test

  • Sprawdza czy strona jest mobilna - kompatybilna z urządzeniami mobilnymi. Pamiętaj, że wyszukiwarka Google Map index mobilny. Gdy tam umieścisz swoją stronę, to sprawdzisz czy jest responsywna.
  • Ma nie tylko wyglądać dobrze na 1 telefonie, ale na wszystkich urządzeniach mobilnych! I z każdym systemem współpracować oraz przeglądarkami! Dzięki temu można uzyskać wyższy ranking strony w indexie mobilnym Google. A tam znajduje się już ponad 60% użytkowników Internetu, więc warto do nich dotrzeć z naszą stroną w jak najlepszy sposób.

Google Trends

  • Google chce uszeregować marki wyżej niż witryny niemarkowe. Dlaczego? Ponieważ często witryny niemarkowe tworzą fałszywe wiadomości. Google nie chce ich oceniać. Tworząc markę, zrobisz lepiej. Trendy Google ukazują, jak Twoja marka wygląda w porównaniu z innymi.
  • Można tam porównać, np. coca-cola z pepsi. I widać, że Coca-cola uzyskuje wyższą pozycję.
  • A jak uzyskać lepszą markę? Należy wykorzystać kanał omni-channel. Oznacza to, że im więcej osób cię zobaczy, tym lepiej. Musisz być dobrze widoczny w Internecie na daną markę. Np. Gdy zajmujesz się tematem Marketingu, to w wielu miejscach w Google (na Facebook, Instagram, YouTube itp.) jesteś aktywny. Wtedy inni użytkownicy kojarzą nas z daną marką i kiedy zachodzi potrzeba, to się do nas zgłaszają.

Google PageSpeed Insights

Więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. I dlatego tym bardziej warto postarać się o uzyskanie jak najwyższej szybkości strony. By szybko ładowała się na urządzeniach mobilnych, telefonach, a zarazem na komputerach. W przeciwnym razie, gdy strona ładuje się powyżej 2-3 sekund, to użytkownicy z niej rezygnują i szukają innej. W tym celu polecam artykuł "Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?".

Keywords Everywhere

Gdy przeprowadzasz wyszukiwanie Google, to otrzymujesz od wyszukiwarki podobne słowa kluczowe, które są często wyszukiwane przez internautów. Czasami pozwala to zauważyć, że pewne słowo kluczowe jest popularne. I może rozważymy jego uwzględnienie i stworzymy wokół niego treść, która pojawi się na naszej stronie.

Tak oto wiesz, jak pozycjonować stronę samemu w Google. Zastosuj te narzędzia SEO i powyższe wskazówki, a na pewno poprawisz pozycję swojej strony WordPress. Powodzenia 🙂 A jeśli chcesz rozwinąć się jeszcze bardziej w samodzielnym pozycjonowaniu stron www i seo, to zapraszam do mojego kursu "Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO", gdzie możesz liczyć na moje indywidualne wsparcie. Dodatkowo mogą Cię zainteresować inne moje kursy online i książki, z których skorzystało już tysiące Klientów. Zapraszam i Ciebie!

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.