Jak promować stronę na FB? Promocja na Facebooku!

Promujesz się na Facebook'u i chcesz uzyskać jak najlepsze wyniki? Dowiedz się dokładnie, jak promować stronę na FB. Dzięki temu dotrzesz do wielu użytkowników i nawiążesz z nimi długofalowe relacje. Social media poprawi Ci konwersje na stronie internetowej nawet o kilkaset %. Poznaj więc kilka ciekawych wskazówek dotyczących prowadzenia konta Facebook i Fanpage.

Pamiętaj, aby wdrażać te wskazówki sukcesywnie, a już po kolejnym miesiącu zauważysz na FB o wiele lepsze statystyki 🙂

Wniosek jest tylko jeden: przekonaj się, jak promować stronę na FB tanio i skutecznie! A później działaj!


Spis treści:

  1. Ramki na zdjęciach
  2. Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB
  3. Dopasuj się do odbiorców
  4. Emoji / Emotki w postach na Facebooku
  5. Stosuj posty typu "wezwanie do działania"
  6. Stosuj hashtagi # dla użytkowników
  7. Twórz regularne posty na FB
  8. Ukazuj produkt / usługę w kontekście

Film z kanału #JakSieRozwijac:


Jak promować stronę na FB / Fanpage na Facebooku:

1. Ramki na zdjęciach

Zastosuj czasami ramki na zdjęcia, ponieważ dzięki nim dane zdjęcie i to, co ono przedstawia wydaje się być bardziej interesujące. Jakie ramki? Kontrastowe dla zdjęcia, np. czerwone jeśli zdjęcie jest w miarę jasne czy niebieskie gdy na zdjęciu przeważa kolor jest biały.

Do tworzenia takich ramek możesz wykorzystać zwykły Paint bądź inne programy graficzne, jak Photoshop czy online CANVA.

Ramki - niby nic, a wyróżnią Twoje posty wśród wielu innych.


2. Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB

Zastosuj kolory tła obrazka kontrastowe dla faceboka, np. pomarańczowy, czerwony i inne. Unikaj niebieskiego i innych kolorów, które byłyby mało widoczne 🙂


3. Dopasuj się do odbiorców

Pamiętaj, jak ważne jest dopasowanie postów na FB do odbiorców. Bezpłatne narzędzie to statystyki grupy odbiorców Facebook Audience Insights. W menadżerze reklam wchodzisz w "Statystyki grupy odbiorców". Wpisujesz po lewej stronie takie dane, jak: kraj, przedział wiekowy i zainteresowania. Następnie po prawej stronie przechodzisz w "Polubienia strony". Jak poniżej!

Obejrzysz w ten sposób najpopularniejsze Fanpage z danej grupy. Inne płatne narzędzie to FastTony.es - płatne, ale warto wypróbować.


4. Emoji / Emotki w postach na Facebooku

Emoji / emotki pozwalają Ci sterować uwagą ludzi. Stosuj je nie tylko w opisie, ale także w nagłówku. Emoji / Emotki możesz brać z wyszukiwarki Pillap.com. Na pewno znajdziemy tam, coś co będzie pasować do naszych postów, branży i zaciekawi naszych odbiorców.

5. Stosuj posty typu "wezwanie do działania"

Publikuj posty nastawionego na działanie (np. na nr telefonu) - z poziomu Menadżer reklam tworzysz reklamy. Wybierz "Rozpoznawalność lokalna".

W panelu masz do wyboru "Wezwanie do działania" - wybierz "Zadzwoń teraz". Wówczas osoba, która kliknie w taką reklamę, bezpośrednio na komórce, automatycznie będzie do nas dzwonić, nie musi więc kopiować nr telefonu.

Bezpłatnie da się - przejdź przez cały proces tworzenia reklamy i uruchomić taką reklamę. Dostaniesz dostęp do tego posta w jeszcze jednym okienku. W menadżerze wyłącz tę reklamę i wejdź w "Tworzenie i Zarządzanie". Masz tutaj dostęp do "Posty strony". Widzisz wszystkie posty z reklamami. I każdy z nich, nawet te wyłączone, możesz w dowolnym momencie opublikować. Wybierasz opublikowanie tego posta z nr telefonu i to wszystko 🙂 Pozwala to za darmo publikować "wezwanie do działania" czyli "posty, których celem jest nakłonić do rozmowy telefonicznej" i inne "posty typu pozyskiwanie kontaktów".


6. Stosuj hashtagi # dla użytkowników

Hashtagi nie działają już pod względem seo, ale stanowią cenną informację dla użytkowników. Pamiętaj przynajmniej o kilku hashtagach, czyli 2-3. Zbyt duża ilość zniechęca, więc nie przesadzaj.


7. Twórz regularne posty na FB

Planuj posty regularne, np. motywacyjne, gry słów, sprzedażowe, wizerunkowe i inne dopasowane do Twojego biznesu i celów. Możesz wykorzystać do tego takie pomocne narzędzie, jak płatny Publbox czy darmowy Hotsuite.

Jak to wygląda u mnie?

Wrzucam minimum 5 postów tygodniowo, w tym treści: reputacyjne, rozrywkowe, zagadki, zaproszenie, informacyjne, sprzedażowe. Dodatkowo raz w tygodniu przypominam o dołączeniu do grupy na FB JakSieRozwijacPL. Jeśli się do niej nie dołączyłeś, to zapraszam!


8. Ukazuj produkt / usługę w kontekście

Ukazuj produkty i usługi w kontekście, w tle czyli staraj się nie przedstawiać swoich ich na pierwszy plan. Najlepiej, jeśli przedstawiasz je z pewnej odległości, dzięki czemu wydają się być bardziej atrakcyjne. Zobacz na poniższe zdjęcia!

Zauważasz tu recepcję w hotelu, ale przy okazji widzisz także jabłko appla 🙂

Tutaj dostrzegasz na pierwszym planie piękne paznokcie kobiety w kolorze czerwonym. Natomiast przy okazji zauważasz nazwę lakieru do paznokci, który używa.

Wiesz już, jak promować stronę na FB krok po kroku. Zacznij więc stosować to w praktyce i analizuj efekty. Powodzenia!
Mogą Cię także zainteresować moje kursy online i książki. Zachęcam do wykorzystania, ponieważ naprawdę warto, o czym przekonało się już tysiące odbiorców. Zapraszam do udziału!

Zobacz także: Jak stworzyć kurs online? Na przykładzie kursu Ogarnij Pozycjonowanie

Jak usunąć Recenzje na Facebooku?

Jak usunąć sekcję „inni lubią też” z Facebooka?

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.