Zdobywanie linków SEO przez Link Building

Zdobywanie linków SEO to po angielsku "Link Building" czyli promocja Twojej strony www za pomocą linków zewnętrznych, które do niej prowadzą. Im większa ilość takich linków oraz ich odpowiednia jakość, tym Twoja strona jest znacznie lepiej oceniana przez Google. Znajduje się wyżej na poszczególne słowa kluczowe. Jednak dawniej link building polegał na tworzeniu linków a katalogach SEO, które dzisiaj już nie mają tak dużej wartości. Na co więc warto się zdecydować.

Jakie zdobywanie linków SEO działa w roku 2019 i później?

Zwróć uwagę na najlepsze przykłady link buildingu, które zostały wypracowane na podstawie wieloletniego doświadczenia. W Pozycjonowaniu stron www i SEO specjalizuje się od 2008 roku. W tym czasie miałem możliwość wypróbować różne schematy pozycjonowania strony przez link building. I odbywa się to przez cały czas. Zobacz więc, co szczególnie Ci polecam 🙂


Zdobywanie linków SEO - skuteczne sposoby i bazy linków

1. Artykuły sponsorowane

Jest wiele serwisów tematycznych, które są prowadzone od kilku lat. I właśnie tam mogłaby pojawić się informacja na temat Twojej strony internetowej, w postaci artykułu sponsorowanego. W tym celu musisz tylko wyszukać najlepsze serwisy pasujące do tematyki Twojej strony. I najlepiej te serwisy tematyczne, które istnieją już wiele lat i są dobrze prowadzone. Właściciele takich serwisów mogą umożliwić Ci samodzielne przygotowanie artykułu, który opublikują. Bądź zajmą się tym osobiście.

Zaciekawić Cię mogą bazy najlepszych serwisów tematycznych na Artykuły Sponsorowane dotyczące Twojej strony, gdzie oferta okazuje się bardziej interesująca od LinkHouse i pozostałych konkurentów.

2. Wpisy gościnne

Istnieją przeróżne blogi, w których to masz możliwość pozostawienia wpisu gościnnego. Czasami nie będziesz w tym kierunku ponosił żadnych kosztów. Wystarczy, że przygotujesz ciekawy artykuł (bądź komuś zlecisz jego przygotowanie). A następnie kontaktujesz się z właścicielami takich blogów, że chciałbyś udostępnić im swój wpis gościnny. Oczekiwałbyś za to tylko link zewnętrzny do swojej strony na końcu artykułu w "opisie autora" bądź w treści artykułu na odpowiednie słowo kluczowe.

Czasami właściciele blogów zdecydują się na dobrze przygotowany artykuł. Przecież on będzie mógł przez cały czas ściągać im ruch organiczny na bloga. A innym razem zaproponują Ci pewną stawkę za taką publikację. Możliwe, że i ona okaże się interesująca.

3. Tematyczne fora internetowe

Czy fora internetowa to już przeżytek? Nie. Te aktywne i popularne istnieją nadal. I właśnie na nich powinieneś zaistnieć jako ekspert. I dodatkowo starać się tam dzielić linkami zewnętrznymi do swojej strony. Oczywiście musisz w tym kierunku przestrzegać regulaminu, w przeciwnym razie otrzymasz Bana.

Najlepiej, gdy pojawiasz się na forach tematycznych, które odpowiadają tematyce Twojej strony i Tobie. Możesz wtedy być tam aktywny, przedstawiać swoje odpowiedzi. A zarazem tworzyć własne wpisy. I zadbać o to, aby w Twoim profilu pojawiła się informacja o stronie www, w stopce.

Dodatkowo warto, gdy zlecisz komuś promocję na pozostałych forach internetowych. Możesz zlecić to jednej osobie bądź firmie zajmującej się marketingiem szeptanym.

Pamiętaj: Dołączając do subskrybentów tego bloga, otrzymujesz listę najlepszych for internetowych do pozycjonowania swojej strony internetowej i wiele innych prezentów.

4. Social Media

Spory ruch na Twoją stronę może pochodzić z mediów społecznościowych. Szczególnie wtedy, gdy dobrze postarasz się o zaistnienie w Social Media. Wybierz sobie kilka z nich (np. Facebook, Instagram i LinkedIn). Dobrze wypełnij tam swoje konto. I bądź aktywnym użytkownikiem. Sam twórz wpisy, które nawiązują do Twojej strony, podstron, konkretnych artykułów. Jeśli masz stronę opartą o WordPress, to możesz wykorzystać wtyczkę JetPack, tam następnie połączyć swoje konta Social Media. I dzięki temu, gdy opublikujesz nowy artykuł na swoim blogu czy stronie, to informacja na jego temat pojawi się również w Twoich mediach społecznościowych. Wtedy możesz ustawić, jaki będzie tytuł takiej informacji, jakie hashtagi i tak dalej.

Kolejny etap rozwoju, to pójście w kierunku reklamy FB Ads, na Instagramie czy YouTube. Ale dobrze o to zadbać, gdy masz już dość spory ruch na stronie i dodatkowo przez reklamę chcesz go powiększyć.

Dodatkowo możesz przeglądać wpisy innych i tam się udzielać. Dzięki temu inni mogą zacząć Cię obserwować. I jeszcze masz sposobność zlecić osobie czy firmie, aby promować Twoją stronę w Social Media. Wtedy jednak nie masz tego całkowicie pod kontrolą.

5. Serwisy ogłoszeniowe

Tysiące serwisów ogłoszeniowych, z których każdego dnia korzysta miliony użytkowników. Właśnie do nich możesz starać się trafić ze swoją ofertą. W tym celu musisz przygotować odpowiednie ogłoszenia w popularnych serwisach ogłoszeniowych. Przedstawić swoje wszystkie usług i produkty. Możliwe, że w przypadku jednego serwisu zajdzie potrzeba stworzenia kilku ogłoszeń, aby być dostępnym na większą ilość lokalizacji.

Są firmy, które oferują dodanie ogłoszenia o Twojej stronie w 150 czy 300 serwisach ogłoszeniowych. Jednak takie koszty musisz często ponosić każdego miesiąca. Nie zawsze okazuje się to opłacalne. Oceń więc, czy nie warto na początku samodzielnie przygotować takie ogłoszenia.

Najlepsze serwisy ogłoszeniowe dla Freelancera i właściciela stron www znajdziesz w artykule "Najlepsze serwisy ogłoszeniowe".

6. Dobre zaplecze SEO

Zaplecze SEO to miejsce, które umożliwią Ci tworzenie linków zewnętrznych wokół unikalnej treści. I dodatkowo w miejscach uzyskujących wysoką opinię w oczach Google. Wystarczy, że każdego dnia, tygodnia, będziesz dodawał 1 artykuł o długości 2500 znaków, nawiązujący do Twojej strony, z odpowiednimi słowami kluczowymi i linkami zewnętrznymi.

Już tworząc kilka blogów na takich platformach, jak WordPress.com czy Blogger.com masz możliwość regularnie wrzucać tam pewne artykuły SEO, które posiadają te linki zewnętrzne do Twojej strony. Możesz samodzielnie je przygotowywać bądź zamówić u kogoś. Na przykład w serwisie GoodContent czy u mnie w CopywriterExpert.

7. Najlepsze katalogi SEO

Nie warto wrzucać wszystkich katalogów SEO do jednego worka. Część z nich nadal jest wartościowa. I jeśli zadba się o pewne zasady SEO, to pozostawiając w nich wpis o naszej stronie www, można przyczynić się do jej pozycjonowania, bez obawy o BANA od Google.

Wykorzystaj w tym celu wskazówki i bazę najlepszych katalogów dostępne w artykule "Najlepsze katalogi SEO".

Jak zdobywać linki SEO naturalnie?

Stosując powyższą listę możesz każdego dnia zdobyć od kilku do kilkunastu nowych i skutecznych linków SEO, które będą prowadzić do Twojej strony www, jej podstron i tak dalej. Po roku, dwóch, trzech i pięciu latach, tych linków będzie już naprawdę dużo.

Możesz to także zlecić innym. Ale musisz mieć pod kontrolą czy starają się zapewniać Ci naturalne i skuteczne linki SEO. Jest to możliwe, jeśli dodają link do wartościowych stron www. I dbają jeszcze o to, aby wokół takiego linku pojawiła się unikalna i tematyczna treść, która pasuje do Twojej strony www. To nie wszystko. Ta treść powinna być wzbogacona o kilka ważnych słów kluczowych i pewne zdjęcia z opisami. Dopiero takie linki SEO oznaczają skuteczne pozycjonowanie stron www. Zdecyduj więc sam czy komuś to zlecisz czy sam się tym zajmiesz.

Z czasem przez narzędzie Google Search Console będziesz mógł dokładnie sprawdzić ilość takich linków SEO i ocenić ich możliwości, jak to widać poniżej.

Google Search Console - Analiza Linków SEO (zewnętrzne i wewnętrzne)

Zdobywanie linków SEO w taki sposób to gwarancja poprawy pozycji strony w Google. Wypróbuj je już dziś i śledź wyniki swojej strony. Może Ci w tym pomóc jeszcze Najlepszy program do monitorowania strony www. Powodzenia w zdobywaniu linków SEO i pozycjonowaniu.

Jeszcze więcej dowiesz się w moim kursie online "Ogarnij SEO i Pozycjonowanie stron www", w którym możesz liczyć na moje indywidualne wsparcie. Dodatkowo mogą Cię zainteresować także inne moje kursy online i książki o WordPress, Pracy zdalnej i Biznesie online. Serdecznie Zapraszam!

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.