Najlepsze narzędzia E-marketingu

Każdego dobrego fachowca rozpoznajemy po stopniu jego przygotowania się do każdego zlecenia. Ważne jest przeanalizowanie całego zadania, jak i zebranie odpowiednich informacji. Następnie układa się dokładny plan. A jego dalszą realizację prowadzimy poprzez wyjątkowe narzędzia e-marketingu.

Bez narzędzi jest nam trudno wykonać nawet mały remont domu, o czym jest również przekonany niemalże każdy z nas. Pomyślmy już o malowaniu. Wykonujemy je na najwyższym poziomie, jeśli posiadamy odpowiednią farbę, papier ścierny, pędzel, wałek, unigrunt, jak i dodatkowe narzędzia typu taśma i nożyczki. Dzięki nim pozbywamy się starej farby, gruntujemy podłoże, a następnie jesteśmy przygotowani do położenia właściwej i nowej farby.

Podobnie podczas tworzenia tekstów, pozycjonowania i projektowania stron internetowych wykorzystujemy narzędzia e-marketingu, bez których byłoby nam o wiele trudniej. Dodatkowo ich brak negatywnie wpływałby na jakość naszego zlecenia. A zatem ułatwiajmy sobie życie i zbierajmy nowe, przydatne narzędzia przydatne w każdym biznesie internetowym!


Spis treści:

  1. Narzędzia e-marketingu
  2. Narzędzia e-marketingu - kolejny zestaw
  3. Zalety narzędzi e-marketingu i SEO

Narzędzia e-marketingu

1. Edytor tekstu

Ważne, aby umożliwił Ci pisanie bez większych zakłóceń. Powinien zapewnić Ci sprawdzenie ilości znaków, słów kluczowych, dzielenie tekstu i jego formatowanie. Mi udaje się korzystać z programów dedykowanych przez agencje reklamowe, więc nie mogę się nimi pochwalić. Ale podobnie, jak wymienione niżej, są to programy, które eliminują wszelkie zakłócenia i dzięki temu ułatwiać skupić się przede wszystkim na pisaniu.

W androdzie wystarcza mi zwykły Polaris Office - Word. Polecany przez profesjonalistów to np. Scrivener. Innych oczekiwania spełnia Microsoft Office Word bądź darmowy Open Office Writer.

Zobacz także: Bezwzrokowe pisanie - jak nauczyć się szybko pisać?!

2. Korektor tekstu

Nawet najlepszy Copywriter powinien zaopatrzyć się w specjalne narzędzie, które umożliwi mu udoskonalenie swojego tekstu. Pomagają mu w tym specjalne programy, jak Language Tool, który wykazuje nam wszelkie błędy, które popełniliśmy. Jest to omylny program, ale mimo wszystko warto na nim operować, wtedy prawdopodobieństwo wystąpienia błędów jest o wiele niższe, a to sprawi, że nasi klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni i chętnie polecą nasze usługi innym.

3. Synonimy

Do ich przygotowania czasami brakuje nam słów bliskoznacznych. Jeśli chcemy ułatwić sobie zadanie, to wykorzystajmy specjalne słowniki. Najlepiej polecane: Thesaurus.com - do tworzenia angielskich synonimów, Synonimy.pl - do tworzenia polskich synonimów. Dodatkowo pomocna okaże się mieszarka synonimów. Ale z jej wyszukaniem nie będziemy mieć większych trudności, więc pozostawię to już Wam.

4. Bezpieczeństwo i Porządek

Tworząc dziesiątki, setki, a nawet tysiące tekstów w ciągu każdego miesiąca musisz zadbać o ich właściwe zorganizowanie i zabezpieczenie. Będzie to możliwe, jeśli przeniesiesz się do edytora tekstu online, jak Google Docs. Pozwala na automatyczne zapisywanie tekstu, więc kiedy wyłączy Ci się komputer bądź tablet, to tekst i tak zostanie zapisany. Ja kiedyś łapałem się na tym, jak traciłem pewne teksty, ponieważ korzystałem z tradycyjnego edytora.

Natomiast aktualnie większość z nich, w tym również Polaris Office - android, posiada funkcję tworzenia kopii zapasowej. Polecam więc zadbać o bezpieczeństwo zapisywanych przez nas tekstów.

Zobacz także: Organizacja miejsca pracy


Narzędzia E-marketingu - kolejny zestaw

Z narzędziowni Copywritera, Pozycjonera i Projektanta odnajdujemy jeszcze dodatkowy sprzęt. Jego zastosowanie w codziennej pracy przyczynia się do optymalizacji czasu, środków, a zarazem wpływa na poszerzenie zakresu realizowanych usług. Wypróbujmy więc i ten zestaw narzędzi!

1. Pisanie bez rozpraszania uwagi - Ommwriter

Wiele skupienia w pisaniu dostarczy nam wirtualna kartka papieru. Dodatkowo jest na niej możliwość dobrania odpowiedniego dla nas tła, jak i włączenia muzyki. Najlepiej Ommwriter sprawdza się do realizacji krótszych zleceń. W przypadku Androida korzystam z Polaris Word i muszą przyznać, że również mnie nie rozprasza.

Na komputerach sprawdzi się również Microsoft Word i Open Office Writer, jeśli tylko skorzystamy z odpowiedni ustawień widoku ekranu. Czasami wystarczy klawisz F6 bądź na górnym pasku narzędzi zakładka Widok i Pełny Ekran. Sam zadecyduj, który program najbardziej przypadł Ci do gustu.

2. Praca w każdym miejscu - Evernote

To wspaniałe narzędzie, które pozwala Ci tworzyć bądź przygotowywać materiały do tekstów na własnym smartfonie i tablecie. Dzięki temu nigdy nie zagubisz kartki z pomysłem na Twój nowy tekst, pozycjonowanie i projektowanie stron internetowych.

3. Organizacja i mobilizacja pracy - Kalendarz Google

Dzięki temu programowi uda Ci się wywiązać z każdego projektu. Dodatkowo zapewni Ci jeszcze mobilizację do działania. Łatwiej więc będzie Ci zaprezentować się z najlepszej strony, jako doświadczony Expert w dziedzinie Copywritingu, Pozycjonowania bądź Projektowania stron, który poważnie podchodzi do swoich zleceń. A właśnie takich specjalistów poszukują zleceniodawcy, czyli nasi Klienci.

4. Wyceń swoją pracę - Toggl bądź PayMo

Abyś mógł dokładnie wycenić swoją pracę za pisanie, powinieneś obliczyć wszystkie poniesione koszty. One pozwolą Ci ustalić Twoją stawkę godzinową. Aplikacje umożliwią Ci jeszcze zmierzenie czasu poświęcanego na wybrane zlecenia. Przekonaj się więc, jak wiele zajmuje Ci jeden projekt.

Gdy dołączysz do grona subskrybentów, otrzymasz kalkulator stawki godzinowej w pliku excel, który pozwoli Ci ustalić, ile tak naprawdę powinna wynosić Twoja stawka za 1 godzinę pracy netto i brutto.

5. Skuteczne słowa kluczowe - Adwords KeyWord Planner

Pozycjoner decyduje się na pozycjonowanie stron internetowych (firmowych, sklepów internetowych, blogów i serwisów) poprzez zastosowanie skutecznych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez internautów. Dowiedz się więc, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę, jak i strony swoich klientów. A następnie twórz do tego odpowiednie teksty, wzbogacone o te konkretne słowa kluczowe. Gdybyś nie miał czasu, zawsze może to za Ciebie wykonać doświadczony i dobry Copywriter.

Niedawno zostało wprowadzone pewne ograniczenie. A mianowicie osoby nie prowadzące kampanii nie mają możliwości zapoznania się z dokładnymi wynikami wyszukiwań. Po wpisaniu słowa kluczowego, np. "dobry copywriter" widzą, że w ciągu miesiąca ilość wyświetleń wynosi od 10-100. Ale ile jest dokładnie takich wyświetleń. Taka opcja jest dostępna tylko dla konto, które prowadzą przynajmniej 1 kampanię reklamową. Ale takie ograniczenie można szybko obejść. Wystarczy w odpowiednim momencie rozpocząć kampanie za kilka zł, a następnie wykorzystać przydatne narzędzie, czyli Planer Słów kluczowych Google.

Zobacz także: Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?


Zalety Narzędzi E-marketingu i SEO

Takie i inne narzędzia pozwolą Ci na właściwą optymalizację pracy. Nie musisz oczywiście korzystać z nich wszystkich. Wiele tak naprawdę zależy od zakresu Twojej pracy. Jeśli polecasz zastosowanie jeszcze innych narzędzi, to podziel się nimi w komentarzach!

Specjalnie dla Was Ciebie ponad 200 narzędzi E-commerce. Już jest, więc zaglądaj i korzystaj 🙂

Zobacz także: Skuteczny Marketing Internetowy

Najlepsze narzędzia do email marketingu i newslettera

Słownik SEO

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.