Skuteczny marketing internetowy - 6 sposobów

Skuteczny marketing internetowy - 6 sposobów

Jak wykorzystać skuteczny marketing internetowy, aby promować swój biznes i uzyskiwać coraz lepsze wyniki sprzedażowe? Czy istnieje darmowa reklama w Internecie? Okazuje się, że tak. Wystarczy tylko, że postarasz się o wykorzystanie tego potenjału.

Poznaj skuteczny marketing

Nie wychodź z założenia, że To nie dla Ciebie, że nie dasz rady. Poznaj te działania marketingowe, a następnie postaraj się o ich natychmiastowe wdrożenie. Będziesz coraz lepszy, a wyniki okażą się zachwycające. Wystarczy spróbować! Jak nie ty, to konkurencja to uczyni bądź już to robi 🙂


Skuteczny marketing internetowy - Spis treści:

  1. Własny audyt biznesu i bazy kontaktów
  2. Dawanie wartości za darmo
  3. Facebook Live
  4. Jak zakomunikować sprzedaż?
  5. Promocja przez Snapchat i Instagram
  6. Partnerstwo w ramach sprzedaży

1. Własny audyt biznesu i bazy kontaktów

Stwórz listę wszystkich narzędzi marketingowych, które posiadasz.

  • listę numerów
  • listę mailingową
  • listę kontaktów w social media

To listy potencjalnych klientów. Taka uporządkowana baza przyda Ci się w dalszej promocji swojego biznesu. Posiadając ją łatwiej będzie Ci dojść do wniosku, z kim należy się skontaktować, komu przesłać ofertę sprzedaży, którym klientom się przypominać i jak tą listę zastosować w reklamach Google Adwords czy Facebook Ads.


2. Skuteczny marketing internetowy - dawanie wartości za darmo

skuteczny marketing internetowy - dawanie wartości za darmo

Myśl o problemach klientów, z czym do Ciebie przychodzą. Tą listę budujesz  i później starasz się im pomóc (np. poprzez artykuły eksperckie, filmy wideo).

Forma treści powinna pasować do danego medium (mailing, FB, twitter, youtube)

Pamiętaj: Zadaj sobie pytanie czy sam byś przeczytał / obejrzał i udostępnił tą treść dalej. Jeśli nie, to zastanów się, jak ją ulepszyć i działaj! Zadanie na najbliższe dni: Stwórz listę pytań i dawaj wartość w postaci postu, infografiki, artykułu, video na yt bądź live'a.


3. Facebook Live

Wystarczy 2 znajomych na FB i możesz zaczynać. Skorzystaj z aplikacji Fb-Go live i napisz ciekawy temat twojego pierwszego Live'a. Dzięki niemu możesz wejść w interakcję z osobami, które zaczynają Cię oglądać.

  1. Powitaj z imienia...
  2. Proś o pytania i przedstawiaj wartościowe
  3. Dokładnie omów przynajmniej 1 zagadnienie

 

Kończysz klikając "Finish".

"Wcześniej warto komunikować, że organizujesz swój FB live" - np. koncie osobistym FB bądź na Fanpage czy blogu.

Ważne: Nie traktuj live, aby tylko sprzedać, lecz twórz wartość i utrzymuj dobre relacje z innymi

Przykłady tematów Live'a na Facebooku:

  • pytania i odpowiedzi czyli Q&A
  • rozwiązanie problemów Klientów
  • podzielić się wartościową wiedzą
  • przeprowadzić krótki kurs za darmo

Masz już tematy, więc do dzieła. Do nagrania 1 live'a wystarczy Ci zwykły aparat w smartfonie bądź zewnętrzna kamerka internetowa (polecam kamerkę zewnętrzną Logitech C920 i mikrofon Boya M-1).


4. Skuteczny marketing internetowy - jak zakomunikować sprzedaż?

skuteczny i nowoczesny marketing internetowy - jak zakomunikować sprzedaż

Dawaj wartość i komunikuj drugich, że mogą się do Ciebie odezwać. Kiedy już sprzedajesz, to zaznaczaj, że kupując wcześniej dana osoba otrzyma zniżkę, gratis, np. przed premierą kursu czy przedsprzedażą książki.

Nie pokazuj oferty od razu

Uczyń to po zapewnieniu odpowiedniej ilości wartości. Czyli najpierw daj coś za free - wartościowego - a później staraj się coś sprzedać 🙂

Zadanie: Wypisz sposoby swojej oferty sprzedażowej i oceń czy jest wartościowa czy należy ją zmienić!

ps. Co jakiś czas możesz dać gotową "chamską ofertę", która będzie pozytywnie odebrana, ponieważ dostarczyłeś wcześniej wartość.


5. Promocja przez Snapchat i Instagram

Różne konta społecznościowe pozwalają na promocję Twojego biznesu. Wykorzystaj jednak te nowoczesne i chętnie wybierane przez ogół społeczeństwa. Zaliczają się do nich Snapchat i Instagram. I właśnie w tym tych mediach społecznościowych Ty i Twój biznes powinien być obecny. Co więc należy zrobić?!

  • zainstaluj aplikację
  • dawaj znać, że jesteś na snapie i instagramie
  • dawaj wartość na snapie - krótkie 10 sekundowych filmików wideo oraz ciekawe zdjęcia z opisami na Instagramie
  • znajdź osoby super aktywne i ustal partnerstwo z nimi. Zaproponuj prowizję bądź mega rabat dla jego fanów, np. 50%. Czyń tak, jeśli twoje produkty pasują dla danej grupy odbiorczej.  Ważne: Istota by  zakomunikowali kod rabatowy z linkiem!

Wykorzystaj te Social Media, nawet jeśli nie miałeś jeszcze z nimi żadnego kontaktu. Zacznij od stworzenia konta, ale dalej pójdzie Ci już o wiele łatwiej. Po prostu zacznij działać w tym kierunku!


6. Partnerstwo w ramach sprzedaży

skuteczny marketing internetowy czyli darmowa reklama w internecie - partnerstwo

Warto ustalić czy naprawdę dajesz wartość dla danej grupy, klientów lub czytelników. Przy tym pamiętaj, że dobrze jest ustalać partnerstwo z osoba/firmami, które posiadają podobne zasięgi do naszych!

Czasami lepiej wspólnie stworzyć nowy produkt / usługę

Zadanie: Poszukaj osoby czy firmy, którym warto zaproponować partnerstwo 🙂

 

Zobacz także: Jak sprzedawać skutecznie?! Strategią sprzedaży 70/30

Techniki negocjacji i sprzedaży w biznesie

Sketchnotki = myślenie wizualne w biznesie

 

Skuteczny marketing internetowy – 6 sposobów
5 (100%) 14 votes
6 Responses
  1. Zdecydowanie media społecznościowe dają bardzo duże możliwości. Co warto dodać, łącząc je z artykułami na blogu zyskujemy również widoczność w Google i to wtedy nasi klienci sami przychodzą do nas 🙂

  2. Witam! Zamieściłeś bardzo treściwy i przydatny wpis, z czego bardzo się cieszę. Jest przejrzysty i przyjemnie się go czyta. Osobiście uważam, że ogromny potencjał w dzisiejszych czasach mają profile i kanały na social media. Ułatwiają komunikację i pozwalają przedstawić wizerunek firmy.
    Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz :)