Afiliacja – Co To Jest, Na Czym Polega i Jak Zarabiać Na Afiliacji?

Afiliacja - Co To Jest, Na Czym Polega i Jak Zarabiać Na Polecaniu?

Afiliacja to jeden z oryginalniejszych sposobów na zarabianie w internecie, który ma jednak grono fanów. Może przynieść spore zyski i co najważniejsze być doskonałym sposobem na zarówno okazjonalne dorabianie, jak i regularną pracę online.

Czym zatem jest afiliacja i jak można zarabiać na polecaniu produktów w sieci? W tym materiale wyjaśniamy wszystkie najważniejsze kwestie i podpowiadamy czy warto z niej korzystać.

Spis treści:

  1. Co to jest afiliacja i na czym polega?
  2. Jak się zarabia na afiliacji w praktyce?
  3. Korzyści i plusy zarabiania na afiliacji
  4. Zarabianie na afiliacji z siecią afiliacyjną Money2Money
  5. Reklama przez afiliację

Co to jest afiliacja i na czym polega?

Afiliacja to jeden z ciekawszych sposobów na zarabianie pieniędzy w sieci. Polega on na płatnym poleceniu produktów za co otrzymujemy wynagrodzenie. Ogólnie istnieje kilka wiodących programów afiliacyjnych – serwisów na których możemy się zarejestrować oraz wybierać produkty do promowania w sieci.

Platformy tego typu działają w otwarty i niezobowiązujący sposób. Możemy zarejestrować się tam bez spełnienia jakichkolwiek wymagań, a co za tym idzie, możemy korzystać również z szerokiej bazy międzynarodowych globalnych platform afiliacyjnych.

Afiliacja jest zatem z jednej strony sposobem na promowanie produktów przez marki, a z drugiej strony sposobem zarabiania na takiej promocji przez wydawców którzy zajmują się promowaniem i otrzymują za to wynagrodzenie. Może być ono naliczane na różne sposoby — od sprzedaży, od skutecznego polecenia, od zapisania się do newslettera czy podania danych kontaktowych. Oprócz wielu celów na podstawie których dokonywane są rozliczenia, dokonywane są one również na różne sposoby. Może być to stała konkretna kwota wynagrodzenia, kwota prowizyjna czy zależna od konkretnego zdarzenia.

Ogólnie na polskim rynku istnieje kilka wiodących platform afiliacyjnych, które oferują szeroki wybór różnorodnych marek, a także kilka platform specjalizujących się w popularnej tematyce finansowej, gdzie znajdziemy jedynie marki i oferty finansowe do promowania. Afiliacja staje się również coraz popularniejszym sposobem reklamowania produktów dla marek. Z jednej strony nie muszą one inwestować środków i płacą jedynie za skuteczną sprzedaż, a z drugiej strony, mogą liczyć na spore zaangażowanie przy odpowiednio korzystnej finansowo w ofercie. To wszystko sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej ofert afiliacyjnych, a samą metodę promocji możemy uważać za jedną z najbardziej perspektywicznych w branży.

Film z kanału #jaksierozwijac:

Jak się zarabia na afiliacji w praktyce?

Jeśli wiemy już ogólnie, czym jest afiliacja, warto również powiedzieć, jak w praktyce wygląda zarabianie pieniędzy dzięki niej. Przede wszystkim musimy znaleźć odpowiednią platformę afiliacyjną która spełnia nasze oczekiwania i zarejestrować się na niej. Po szybkim utworzeniu konta należy wybrać konkretną ofertę, którą będziemy odpłatnie promowali. Możemy zrobić to dzięki wielu filtrom, a także możliwości sortowania ofert. Gdy już odnajdziemy ofertę która odpowiada nam pod kątem tematyki, wysokości prowizji czy sposobu reklamowania, możemy pobrać odpowiedni link afiliacyjny lub banery reklamowe poprzez które będziemy ją promowali. Materiały te będziemy zamieszczali w internecie, a jeśli ktoś w nie kliknie i dokona zakupu lub wymaganej przez markę akcji, my otrzymamy wynagrodzenie.

Czasami możemy otrzymać wytyczne w jaki sposób możemy lub jak nie możemy reklamować danej oferty i musimy się do nich dostosować. Przeważnie jednak możemy używać dowolnych metod, aby nakłonić klientów do skorzystania z promowanej oferty.

Każda osoba zarabiająca na afiliacji ma swoje wypracowane indywidualne sposoby którymi dzieli się niechętnie. Trudno się temu dziwić, gdyż doświadczeni zawodowcy zajmujący się afiliacją przez wiele lat mogą zarabiać bardzo duże sumy pieniędzy, a kluczem do sukcesu jest odnalezienie właśnie skutecznej metody promocji ofert. Możemy jednak ogólnie powiedzieć o tych najpopularniejszych. Z pewnością będziemy mogli zaliczyć do nich promocję w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy YouTube, a także marketing szeptany, dodawanie contentu w sieci czy prowadzenie stron internetowych. Bardziej zaawansowanymi sposobami afiliacji i reklamowania ofert są płatne zestawy reklamowe takie jak Facebook Ads czy Google Ads. Afilianci mogą też wykorzystywać płatne influencer marketing czy inne sposoby digital marketingu.

Korzyści i plusy zarabiania na afiliacji

Afiliacja to bardzo ciekawy sposób zarabiania pieniędzy, które ma wiele zalet. Przede wszystkim są to możliwe bardzo wysokie zarobki. Nie są one ograniczone niczym i możemy zarobić tyle pieniędzy, ile tylko zdołamy. Oznacza to, że poświęcając odpowiednio dużo czasu i uwagi, a także robiąc to w odpowiedni sposób, możemy wygenerować bardzo duże zyski. Jest to istotny plus, gdyż wyróżnia się na tle tradycyjnego zatrudnienia np. w korporacjach czy firmach prywatnych, gdzie mamy do czynienia z finansowym sufitem, którego często nie możemy przeskoczyć. Afiliacja umożliwia zatem zarabianie bardzo dużych sum, które zależą tylko od nas i naszego zaangażowania.

Afiliacja jest również legalnym i w pełni bezpiecznym sposobem zarabiania pieniędzy. Choć jest to sposób mało popularny, odprowadzamy za niego podatki, a promujemy marki często globalne i bardzo znane np. z reklam w telewizji. Nie musimy zatem obawiać się przejrzystości tego procesu czy nieuczciwych praktyk. Wszystko jest dokładnie nadzorowane, a także działa zgodnie z prawem.

Ten sposób zarobku jest również bardzo elastyczny i możemy traktować go zarówno jako dorabianie do podstawowej pracy, jak i zajęcie na cały etat. Nie musimy zobowiązać się do wykonywania konkretnych czynności czy prac w konkretnym wymiarze godzinowym.

Mówiąc o tym sposobie zarabiania pieniędzy, nie jesteśmy również niczym ograniczeni. To my samodzielnie decydujemy, jakie oferty będziemy promowali, a także możemy w każdej chwili zmieniać decyzję czy formę działań w internecie. Możemy też wypłacać pieniądze w elastyczny sposób, a także działać tak jak uważamy to za stosowne. Jest to zatem niezwykle duży plus dla indywidualistów którzy lubią działać po swojemu i chcą być niezależni w pracy, którą wykonują.

Plusem może być również to, że możemy wybierać takie produkty do promowania na których się znamy lub które lubimy. Dzięki temu nasza praca będzie przyjemniejsza, a także dużo efektywniejsza.

Zarabianie Na Afiliacji Z Siecią Afiliacyjną Money2Money

Money2Money to platforma agregująca oferty pożyczek, kont bankowych, kart kredytowych i innych produktów finansowych. Współpracuje z wieloma renomowanymi firmami, oferując swoim użytkownikom dostęp do szerokiej gamy produktów i usług.

Jak działa afiliacja w Money2Money?

Jako partner Money2Money otrzymujesz unikalne linki afiliacyjne, które możesz promować na swojej stronie internetowej, blogu, w mediach społecznościowych lub w innych kanałach online. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie w Twój link i dokona zakupu lub założenia konta, otrzymujesz prowizję.

Dlaczego warto dołączyć do Money2Money?

  • Atrakcyjne prowizje: Money2Money oferuje jedne z najwyższych prowizji na rynku. Możesz zarobić nawet kilkaset złotych za jedną pozyskaną osobę!
  • Szeroki wybór produktów: Platforma oferuje dostęp do szerokiej gamy produktów finansowych, co pozwala Ci dopasować ofertę do potrzeb Twoich odbiorców.
  • Proste narzędzia: Money2Money udostępnia swoim partnerom szereg narzędzi ułatwiających promocję i śledzenie wyników.

Jak zacząć zarabiać z Money2Money?

  1. Zarejestruj się na platformie Money2Money (link afiliacyjny)
  2. Napisz nam na Instagramie https://www.instagram.com/jaksierozwijac/ swój numer id z M2M. Dzięki temu uzyskasz awans do kolejnego etapu i dodatkowy prezent.
  3. Wybierz produkty, które chcesz promować.
  4. Pobierz swoje unikalne linki afiliacyjne.
  5. Umieść linki na swojej stronie internetowej, blogu lub w mediach społecznościowych.
  6. Monitoruj swoje wyniki i optymalizuj kampanie.

Zarabianie z Money2Money to doskonały sposób na dodatkowy zarobek online. Platforma oferuje atrakcyjne prowizje, szeroki wybór produktów i proste narzędzia. Dołącz do Money2Money już dziś i zacznij zarabiać na własnych zasadach!

Reklama Przez Afiliację

Afiliacja to jeden z mniej znanych sposobów na promocję marki w internecie. Częściej jest ona rozpoznawana jako sposób zarabiania w internecie, ale afiliacja może być również wykorzystywana przez reklamodawców do pozyskiwania klientów. Niezależnie zatem czy posiadamy małą markę czy prowadzimy duży biznes, warto poznać ten sposób digital marketingu – zwłaszcza, gdyż jest niezwykle korzystny. W tym tekście przedstawiamy jeden z najmniej znanych i najbardziej niedocenionych sposobów digital marketingu oraz jego wszystkie zalety.

Czym jest afiliacja?

Afiliacja to model sprzedaży lub reklamy, który polega na polecaniu marek, produktów czy usług w zamian za opłatę. Afiliacja łączą ze sobą reklamodawców oraz wydawców . Ci pierwsi chcą, aby inne osoby reklamowały ich markę, a drudzy chcą zarobić na polecaniu marek.

Afiliacja jest zatem rodzajem współpracy między reklamodawcami a wydawcami, gdzie obie strony umawiają się na współpracę marketingową. Jest ona rozliczana za skuteczne wykonanie pożądanej akcji przez reklamodawcę, co jest jednym z filarów tego sposobu marketingu.

W sieci istnieje wiele portali i platform afiliacyjnych, które zrzeszają reklamodawców, a także wydawców. Są to zarówno polskie jak i globalne anglojęzyczne portale zajmujące się konkretną branżą lub będąc platformami multitematycznymi. Skorzystać można z nich bez spełnienia szczególnych warunków zarówno z jednej, jak i z drugiej strony. Model afiliacji jest korzystny dla obu stron, dlatego staje się ona coraz popularniejsza i coraz częściej wykorzystywana. Z afiliacji korzystają już wszystkie największe globalne marki, przekazując promowanie i sprzedawanie produktów osobom chętnym – tzw. wolnym strzelcom.

Czym jest reklama poprzez afiliację?

Reklama poprzez afiliację polega na rejestracji na platformie afiliacyjnej i zleceniu pozyskiwania konwersji. Wydawcy, czyli osoby chcące zarabiać na polecaniu produktów wybierają te oferty, które będą dawały im największy zarobek i rozpoczynają ich reklamowanie w internecie. Następnie, gdy dokonają skutecznego polecenia, sprzedaży lub wygenerowania innej konwersji pożądanej przez reklamodawcę otrzymują wynagrodzenie.

Reklama poprzez afiliację może również mieć miejsce prywatnie, gdy dana marka stworzy program lojalnościowy i będzie płaciła lub rozdawała nagrody tym wszystkim którzy polecą jej produkty innym. Z prywatną afiliacją najczęściej mamy do czynienia przy dużych globalnych markach, które nagradzają swoich klientów za skuteczne polecenie znajomym.

Brak ryzyka

Przede wszystkim afiliacja to brak ryzyka. Jeśli chcemy reklamować się w ten sposób, nie musimy obawiać się żadnych ryzyk ani strat. Cała współpraca skonstruowana jest tak, że jako reklamodawcy nie musimy inwestować środków w reklamę, ryzykować problemów, czasu czy innych kwestii. Przy afiliacji istnieją jedynie dwa scenariusze – ten w którym nasza marka zostanie skutecznie zareklamowana i zapłacimy za reklamę oraz kiedy reklamodawcom nie uda się skutecznie polecić naszej marki i nie będziemy musieli im płacić.

Przy tego typu modelu reklamy nie zakładamy zatem żadnych celów targetowych, a także płacimy jedynie za sprzedaż, a więc nie ryzykujemy niczym. Jest to bardzo duży plus zwłaszcza w porównaniu do innych strategii marketingowych, gdzie musimy płacić za uruchomienie systemu reklamowego, prowadzenie strategii reklamowej czy wykonywanie reklamy. Nawet płacenie za kliknięcie w link i przejście na naszą stronę internetową nadal nie jest równoznaczne z pozyskiwaniem klienta. Oznacza to, że nawet dobrze skonfigurowana i poprawnie prowadzona kampania reklamowa w Google Ads może spowodować straty finansowe, gdzie będziemy płacili za przejście na naszą stronę, a nie będziemy odnotowywali sprzedaży.

Samo uruchomienie afiliacji jest bardzo proste, a więc nie musimy ryzykować sporego wkładu czasowego w tę reklamę. Konfiguracja odpowiedniej kampanii i jej zatwierdzenie mnożymy wykonać w bardzo krótkim czasie, a więc nie musimy obawiać się, że włożymy zainteresowanie i środki reklamowane a afiliacja nie przyniesie żadnych efektów.

Pełna skuteczność i efektywność reklamy

Afiliacja praktycznie jako jeden typ reklamy digital marketingu zakłada 100% skuteczności i efektywności reklamy. Dzieje się tak, gdyż płacimy dopiero za skuteczną sprzedaż lub wygenerowanie konwersji, a więc nie istnieją działania reklamowe na które poświęcilibyśmy środki, a które nie przyniosłyby efektu. Pełne bezpieczeństwo, a także dobrze znane warunki prowizji i wynagrodzeń pozwalają doskonale zaplanować budżet na taką kampanię promocyjną. Możemy również na bieżąco monitorować cały przebieg kampanii i wyłączyć ją w momencie, kiedy uznamy to zastosowane np. gdy wydamy już planowany budżet.

Bardzo dużą zaletą jest również przeznaczenie pieniędzy tylko i wyłącznie na wygenerowanie sprzedaży. Dzięki temu możemy zapłacić więcej za wygenerowanie danej konwersji i liczyć na zainteresowanie większej ilości osób, które będą chciały współpracować z nami. Przy tradycyjnej reklamie marketingowej część budżetu przeznaczona jest na prowizję dla agencji marketingowej, działania związane z przygotowaniem kampanii i inne kwestie niezwiązane bezpośrednio z emitowaniem reklamy. Oznacza to, że często przeznaczając budżet na kampanię np. w systemie Facebook Ads czy Google Ads jedynie część tego budżetu rzeczywiście przeznaczana jest na działania promocyjne.

Elastyczność i możliwość wyboru warunków

Bardzo dużą zaletą afiliacji jest również elastyczność i możliwość wyboru warunków współpracy. Choć każda platforma afiliacyjna różni się od siebie, ogólnie jako reklamodawcy mamy prawo ustalić warunki na jakich ma być promowana nasza marka i w jaki sposób mają być pozyskiwani klienci. Możemy ustalić z jakich sposobów marketingu, mogą korzystać wydawcy, a także czego nie mogą robić. Możemy dzięki temu wpływać na jakość reklamy, a także dostosowywać pozyskiwanie klientów do charakterystyki naszej marki.

Wiele osób może obawiać się, że jeśli przekazuje reklamowanie swojej marki w ręce anonimowych osób, nie będzie miało całkowitej kontroli nad tym procesem, a reklama może być nisko jakościowa lub prezentowana w kontrowersyjnych środowiskach lub w kontrowersyjny sposób. To jednak my jako reklamodawcy możemy ustalić warunki takiej promocji i wyszczególnić wszystkie elementy na których nam zależy. Mamy zatem pełny wpływ i kontrolę nad kształtem naszej reklamy.

Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych

Jednym z największych plusów reklamowania się poprzez afiliację jest korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych. Jeśli wybieramy właśnie taki sposób reklamy, przerzucamy całą akcją reklamowania naszej marki i pozyskiwania klientów na inne osoby, które będą zajmowały się tym same. Korzystamy zatem z ich wiedzy, doświadczenia, a także możliwości operacyjnych. Jest to bardzo wygodne, gdyż nie musimy zatrudniać specjalistów, weryfikować ich czy oceniać ich przydatności. Płacąc raz – za zresztą sprzedany już produkt wykorzystujemy afiliantów oraz ich wiedzę.

Samodzielnie trudno byłoby nabyć tak duże oraz szerokie doświadczenie w promocji internetowej. Jest to bardzo skomplikowane, czasochłonne oraz kosztowne. Reklamując się zatem przy pomocy afiliacji, możemy korzystać z wiedzy innych, nie musząc pozyskiwać jej samodzielnie. Jest to bardzo duży plus, zwłaszcza jeśli spojrzymy na samodzielne pozycjonowanie strony internetowej czy obsługiwanie płatnych systemów reklamowych takich jak Google Ads. Nawet jeśli samodzielnie będziemy próbowali promować się poprzez influencer marketing czy prowadzić konto marki na Facebooku, nadal będziemy musieli posiadać przynajmniej pewne rozeznanie w tym temacie.

Wykorzystując afiliację, przekazujemy zadanie sprzedaży lub wygenerowania konwersji różnym osobom, które doskonale znają się na marketingu internetowym, poruszają się po sieci i mają doświadczenie w promowaniu produktów. Nie musimy zatem płacić dodatkowej opłaty za skorzystanie z usług takich specjalistów, płacąc jedynie prowizję od wygenerowania konwersji. Jest to bardzo korzystne dla nas jako marki.

Potencjalny duży zasięg

Sporym plusem afiliacji jest również potencjalny duży zasięg naszej reklamy. Jeśli nasza oferta będzie odpowiednio atrakcyjna dla wydawców, np. będzie łatwa w promowaniu lub wysoko wynagradzana, będziemy mogli liczyć na bardzo duże zainteresowanie wśród afiliantów. Dzięki temu promocją naszych produktów i usług może zająć się bardzo duża grupa osób. To z kolei sprawi, że możemy w krótkim czasie pozyskać niezwykle dużą liczbę odbiorców. Dla wielu marek, które po raz pierwszy zdecydują się na taką reklamę internetową, jest to niezwykle zaskakujące.

Biorąc to pod uwagę, że możemy edytować i wstrzymywać reklamę afiliacyjną, możemy praktycznie w pełni wykorzystywać potencjał operacyjny naszej marki. Możemy zatem ustawiać bardzo atrakcyjną reklamę dla wydawców i pozyskiwać tylu klientów ile jesteśmy tylko w stanie obsłużyć. To będzie sprzyjało wysokim zarobkom i możliwości ustawienia jeszcze lepszych warunków reklamy afiliacyjnej. Wypracowując pewien styl reklamowy, możemy opierać się na afiliacji i rozwijać naszą markę.

Ten sposób promocji możemy również wykorzystywać zarówno jako podstawowy na którym będziemy się opierali, jak i również dodatkowy uzupełniający, gdy nie będziemy pokładali w nim żadnych nadziei i będziemy traktowali go jedynie jako przyciągnięcie dodatkowych klientów do marki. Możemy wykorzystać go również, gdy prowadzimy inne działania reklamowe, gdyż nie będzie z nimi kolidował ani wymagał wyboru. Dzięki afiliacji możemy zatem w prosty, bezpieczny i skuteczny sposób pozyskiwać duże ilości klientów, którzy będę pomagali rozwijać nam naszą markę.

Wygoda

Afiliacja dla reklamodawców jest również bardzo wygodna. Definiując i uruchamiając pewną kampanię reklamową oraz odpowiednio określając jej warunki, właściciele marek nie muszą praktycznie w żaden sposób zajmować się obsługą kampanii, sprawdzaniem wyników, a także optymalizacją czy prowadzeniem działań reklamowych. Cały proces będzie odbywał się samodzielnie a my jedynie będziemy musieli obsługiwać klientów którzy będą przychodzili do naszej marki. Oprócz płacenia za uzyskanie pożądanej przez nas akcji nie musimy zajmować się zupełnie niczym. Pomaga to prowadzić biznes, a także zwiększa komfort.

Dołącz do naszego kursu online “Jak Zacząć Zarabiać Na Afiliacji? Kurs Afiliacji, Dochód Pasywny“. Jego najlepszą ofertę odnajdziesz w naszym sklepie. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja!
1