Różnice w modelach sprzedażowych Amazon
Amazon jako największa na świecie platforma sprzedażowa kładzie bardzo duży nacisk na jakość obsługi klienta. Dokładnie dlatego bardzo szybko możemy się doczekać blokady konta z powodu, o którym nawet nie zdążyliśmy pomyśleć. To samo dotyczy modelów sprzedażowych. Amazon zachęca przedsiębiorców do skorzystania z modelu FBA, który bierze na siebie całą logistykę sprzedaży. Sprzedawca wysyła swoje produkty do magazynów Amazon zlokalizowanych w różnych częściach Europy, a w momencie zakupu zajmuje się pakowaniem, wysyłką i ewentualnymi zwrotami.
W modelu FBM obsługa sprzedaży pozostaje po stronie sprzedawcy. Niezależnie od miejsca, z którego dokonano zakupu, to sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć przesyłkę w jak najkrótszym czasie. Są to zatem dwa modele sprzedaży, które regulują sposób realizacji zamówień. A jeśli szukacie odpowiedzi na inne pytania dotyczące sprzedaży przez Amazon, zapraszamy tutaj: https://taxology.co/pl/.
Kiedy FBA daje dużo korzyści?
Amazon sam w sobie mocno promuje model FBA. Buduje to wizerunek całej marki, która obecnie ma już przecież globalny zasięg. Przy takiej popularności ciężko byłoby kontrolować jakość obsługi każdego klienta. Kiedy jednak przedsiębiorca korzysta z magazynów Amazon i w dużym stopniu może zapomnieć o problemach związanych z logistyką, to wszystko wydaje się być na właściwym miejscu.
Aktualnie doszło to już do tego stopnia, że sami klienci postrzegają przedsiębiorców korzystających z modelu FBA jako bardziej profesjonalnych i chętniej dokonują zakupu właśnie u nich. Amazon bardzo dużo inwestuje w automatyzację, magazynowanie i ogólną obsługę klienta. Ale na tym rozwiązaniu korzysta właściwie każdy. Sam przedsiębiorca oszczędza na magazynowaniu swoich produktów, ale może również inwestować zaoszczędzony czas i pieniądze w dalszy rozwój swojej marki. Przedsiębiorca korzysta wówczas także na algorytmach Amazon, bo jego produkty pokazują się wyżej w wynikach wyszukiwania.
FBA – ile to kosztuje?
Oszczędności to jedno, ale Amazon również nie może działać wyłącznie charytatywnie. Opłata pobrana przez Amazon zależy jednak od kilku czynników, z którego najważniejszym jest wielkość paczki. Zapłacimy również za zajęcie miejsca w magazynach Amazon i w określonych przypadkach za lokalizację. Jaki z tego wniosek? Model FBA najbardziej opłacalny będzie w przypadku przedsiębiorców, którzy sprzedają małe produkty o dużej wartości, np. telefony.
To bardzo krótkie omówienie tematu modelów sprzedażowych na Amazon. Na pewno warto przemyśleć to dokładnie, a w razie potrzeby zasięgnąć opinii specjalistów w tej dziedzinie: https://taxology.co/pl/czym-jest-model-fba-w-sprzedazy-na-amazon/.