O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak wypozycjonować sklep internetowy Prestahop

Handel internetowy wciąż się rozwija. Z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Jednak, aby dziś odnieść sukces w handlu online konieczne jest skuteczne wypromowanie e-sklepu. Podstawa to osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Jak robić to dobrze? Na pewno należy posiadać sklep internetowy na odpowiedniej platformie, jak Pretashop. Rozwija się na bieżąco i umożliwia coraz to lepsze możliwości rozwoju sklepów online. Przyjrzyjmy się, o co warto zadbać, gdy posiadamy sklep internetowy Pretashop!

Optymalizacja sklepu internetowego

Jedną z cech charakterystycznych sklepów internetowych, która odróżnia e-sklepy od klasycznych stron internetowych, jest ich złożona struktura. Sklepy internetowe są o wiele bardziej rozbudowane. Każdy e-sklep podzielony jest na kategorie produktów, podkategorie i strony produktowe. Także cel funkcjonowanie sklepów internetowych jest inny niż tradycyjnych stron internetowych. W przypadku stron firmowych celem jest przede wszystkim budowa wizerunku.

Celem sklepu internetowego jest sprzedaż produktów.

  • Różnice te trzeba wziąć pod uwagę pozycjonując sklep internetowy. W tym przypadku pozycjonowanie będzie się nieco różnić od pozycjonowania strony firmowej.
  • W pierwszej kolejności e-sklep musi posiadać odpowiednią, zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarki, strukturę. Podział na kategorie produktów, podkategorie i strony produktów musi być jasny i przejrzysty. Skoro o stronach produktowych mowa to najczęściej znajdują się na nich zdjęcia produktów. Pamiętać jednak trzeba, że zdjęcia i grafiki nie mogą ważyć zbyt dużo.
  • Jednym z ważnych czynników jaki algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę ustalając ranking wyników jest szybkość ładowania się strony. Sklep nie może być zatem zbyt przeładowany.
  • Bardzo ważne przy budowie sklepu internetowego jest tworzenie odpowiednich adresów URL. Ma to bezpośredni wpływ na wyniki pozycjonowania. Ważne, aby wszystkie adresy były krótkie, nie powinny zawierać żadnych znaków specjalnych. Zawierać za to powinny frazę kluczową. Mowa tu o nazwie kategorii czy nazwie samego produktu. Adresy URL również muszą być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki.

Wartościowa i unikalna treść

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie jest treść na stronie internetowej. W tym przypadku na stronach sklepu internetowego. Treści powinny być w odpowiedni sposób zasycone słowami kluczowymi. Dlatego treści przygotowywane muszą być z dużą starannością.

Odpowiednie fazy kluczowe wykorzystywać trzeba do tworzenia opisów kategorii produktów, podkategorii oraz produktów. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych bardzo ważne są frazy z tzw. „długiego ogona” (long tail). Są to dłuższe frazy kluczowe, składające się z trzech i więcej wyrazów. Tworząc treści pamiętać trzeba, aby koniecznie były to treści unikatowe. Wszelkie duplikowanie contentu nie tylko nie pomoże, ale może wręcz zaszkodzić.

Prowadzą sklep internetowy warto jest prowadzić bloga. Na stronach samego sklepu treści to głównie opisy kategorii i produktów. Blog to możliwość publikacji treści eksperckich czy poradnikowych. To bezpośrednio przełoży się na lepsze efekty pozycjonowania.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Pozycjonując sklep internetowy zadbać należy o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Właściwe linkowanie wewnętrzne to duże ułatwienie zarówno dla użytkowników, jak i robota wyszukiwarki. Dzięki temu i użytkownik i robot wyszukiwarki mogą sprawie poruszać się po całym sklepie internetowym.

Wpłynie to na szybkie zaindeksowanie wszystkich podstron sklepu.

Oczywiście kluczową sprawą w kontekście pozycjonowania jest pozyskiwanie linków przychodzących. Do tego najlepiej jest wykorzystać content marketing, czyli publikację wartościowych artykułów i treści (np. poradników) na portalach i serwisach odwiedzanych przez grupę docelową. W skutecznej optymalizacji sklepu internetowego pomogą również wtyczki Pretashop. 

Wtyczki PrestaShop do wypozycjonowania sklepu i poprawy sprzedaży

Dzięki nim zadbamy o wdrożenie w sklepie: modułu o ochronie danych RODO i GDPR, modułu z ofertami promocyjnymi, modułu z wyskakującymi okienkami, modułu umożliwiającego usunięcie numerów identyfikacyjnych dla wszystkich typ stron, modułu przekierowań, modułu poprawiającego szybkość ładowania sklepu, modułu z licznikiem odliczającym czas, modułu ustawiającego linki kanoniczne, modułu umożliwiającego automatyczne dodawanie linków wewnętrznych, modułu faktura lub paragon i wiele innych.

Takie wtyczki PrestaShop mogą sprawić, że poprowadzimy sklep online w jeszcze lepszy sposób i łatwiej będzie go nam skutecznie pozycjonować. Warto przyjrzeć się tym wtyczkom i zdecydować się na ich wykorzystanie. A następnie poprawi to sprzedaż w naszym sklepie, jakośc obsługi klienta i pozycję sklepu w wyszukiwarce Google. 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *