Prowadzenie mediów społecznościowych – 6 wskazówek dla przedsiębiorcy

Prowadzenie mediów społecznościowych - 6 wskazówek dla przedsiębiorcy

Media społecznościowe w marketingu internetowym odgrywają niebagatelną rolę. To kanały, które przede wszystkim umożliwiają bezpośrednie dotarcie do określonej grupy docelowej. Prowadzenie social mediów w odpowiedni sposób, w dużej mierze przekłada się na sukces sprzedażowy i pozytywny wizerunek marki. Social marketing może przynieść Ci szereg wymiernych korzyści, jednak musisz wykorzystywać go w przemyślany sposób. Poznaj 6 zasad, które ułatwią Ci to zadanie.

Posługuj się językiem swoich odbiorców

Oferując daną usługę czy produkt, powinieneś skoncentrować się na dotarciu do konkretnej grupy odbiorców. Jak to zrobić? Daj im odczuć, że Twoja marka rozumie ich potrzeby i styl życia. W tym celu opracuj spójny język komunikacji, który będziesz stosował w mediach społecznościowych. 

Działasz w branży, która wymaga profesjonalizmu i powagi? Postaw na ekspercki język i merytoryczne treści. Chcesz dotrzeć do młodego pokolenia? W komunikacji postaw na luźną formę i żartobliwe wpisy, jednak unikaj infantylnych zwrotów i wyrażeń, które mogą zostać odebrane jako próba przypodobania się młodszym odbiorcom. 

Publikuj z głową!

Social media marketing nie może być dziełem przypadku. Mając to uwadze, zanim podejmiesz działania w mediach społecznościowych, stwórz harmonogram publikacji. Powinien on zawierać zakres tematyczny planowanych postów, a także daty, w których mają zostać umieszczone na profilach. Pamiętaj, aby zachować systematyczność postowania. Nowe publikacje nie muszą pojawiać się codziennie, ale postowanie minimum raz w tygodniu jest niezbędne do utrzymania zainteresowania odbiorców. 

Harmonogram możesz opracować w ujęciu kwartalnym, półrocznym lub nawet rocznym. Oczywiście w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, możesz dokonać modyfikacji, aby np. móc skomentować jakieś ważne wydarzenie.

Estetyka przede wszystkim

Firmowe profile w mediach społecznościowych muszą być estetyczne i spójne wizualnie, aby zainteresować odbiorców. Zanim rozpoczniesz działalność marketingową w social mediach, zastanów się jaki rodzaj grafik i zdjęć będziesz na nich publikował. W tym kontekście niezwykle ważne jest zachowanie spójnej szaty kolorystycznej. 

Upewnij się, że Twoje zdjęcie profilowe i grafika w tle na Facebooku ze sobą współgrają. Publikując posty z grafikami, zadbaj o to, aby były w podobnym stylu i rozmiarach. To samo tyczy się zdjęć, które będziesz wrzucał na firmowego Instagrama. Zachowanie proporcji, odpowiednie dobranie kolorów i filtrów to podstawa! 

Pozostań w stałym kontakcie

Nic tak nie psuje wizerunku marki jak ignorowanie odbiorców. Media społecznościowe to nie tylko miejsca, w których możesz podzielić się ze światem swoją ofertą i contentem. To także platformy zapewniające komunikację między marką a klientem. Moderacja w social mediach powinna odbywać się na bieżąco. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości w sposób wyczerpujący, zachowują przy tym obrany styl komunikacji. Pamiętaj, aby nie odpowiadać w sposób lekceważący albo co gorsza agresywny.

Bądź autentyczny

Ludzie z łatwością wyczuwają fałsz. Marketing społecznościowy nie może opierać się na nieprawdziwym wizerunku. Jeśli zaczniesz przypisywać swojej marce cudze sukcesy albo dorabiać do niej ideologię, którą w rzeczywistości się nie kierujesz, prawdopodobnie stracisz wielu odbiorców. 

Zamiast nieautentycznej kreacji wyeksponuj cechy Twojej marki, z których możesz być dumny! Znajdź swoją niszę i wyróżnij się na tle konkurencji. Nie bądź zbyt skromny, pochwal się swoimi sukcesami. Najważniejsze, aby Twoja firma w social mediach była postrzegana przez potencjalnych klientów jako godna zaufania. 

Nie bój się inwestować

Prowadzenie kampanii w social mediach to doskonały sposób na wykorzystanie pełnego potencjału platform społecznościowych. Jednak działania realizowane w ramach kampanii świadomościowych, sprzedażowych czy związanych z budowaniem określonego wizerunku marki wymagają inwestycji.  

Reklama w mediach społecznościowych, która ma dotrzeć do pokaźnego grona odbiorców, powinna być oparta na płatnym zasięgu. Decydując się na promowanie posta, określ dane demograficzne swojej grupy docelowej i zoptymalizuj reklamę tak, aby do niej dotarła. 

Pamiętaj, że prowadzenie mediów społecznościowych możesz powierzyć profesjonalnej agencji marketingowej. To rozwiązanie, które zapewni Ci ciągłość i wysoką jakość publikacji! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.