Budowa sklepu internetowego – 4 ważne elementy sklepu online!

Budowa sklepu internetowego - 4 ważne elementy sklepu online

Marzy ci się naprawdę świetnie prosperujący sklep internetowy, ale nie jesteś pewien, czy będziesz w stanie go założyć? Nie dowiesz się tego, dopóki nie otworzysz takiego biznesu i nie spróbujesz odpowiednio nim pokierować. Jesteś w stanie sprawić nawet, by taki sklep niemalże od razu zaczął ci zapewniać pewne zarobki. Oczywiście początkowo nie będą one specjalnie duże, ale pozwolą ci na spokojne utrzymanie się i utrzymanie biznesu. A potem będzie tylko lepiej. Jeżeli jednak rzeczywiście chcesz po to wszystko sięgnąć, od samego początku zadbaj o wygląd i układ swojego nowego sklepu. Musisz sprawić, by klienci chcieli go odwiedzać i chętnie do niego wracali, cały czas realizując u ciebie zakupy.

Czytelny układ strony

Poruszanie się po przestrzeni internetowego sklepu, wybieranie poszczególnych produktów i ogólne robienie zakupów nie może być dla klienta nawet w najmniejszym stopniu trudne. Każdemu powinieneś ułatwić te wszystkie zadania. Musisz sprawić, by nawet osoba niedoświadczona w robieniu zakupów online była w stanie złożyć zamówienie na twojej stronie internetowej i to bez pomocy ludzi z zewnątrz czy doradztwa twoich pracowników zajmujących się obsługą klienta.

Układ sklepu internetowego ma być czytelny. Internauci powinni poruszać się po twojej stronie w sposób naturalny i intuicyjny. Jeżeli sam nie jesteś w stanie o to zadbać, zgłoś się do kogoś, kto zrobi to za ciebie, czyli sprawdzi aktualną budowę twojego sklepu i w razie czego odpowiednio ją pozmienia oraz zoptymalizuje.

Estetyka na najwyższym poziomie

Jakie strony internetowe wszyscy lubimy odwiedzać? Oczywiście te, które mają nie tylko intuicyjny, ale też i ładny interfejs. Estetyka ma znaczenie. Sklep internetowy, który źle wygląda, nigdy nie przyciągnie do siebie Internautów chociażby z tego powodu, że wyda się mało profesjonalny. A nie chcesz przecież zmusić potencjalnego klienta do udania się do twojej konkurencji.

Spróbuj więc zatrzymać go na swojej stronie za sprawą maksymalnej estetyki serwisu. Szata graficzna ma być ciekawa, ale jednocześnie czytelna. Powinieneś w jakiś sposób zidentyfikować ją ze swoją marką, ale nie przesadź z jej ozdobnością i strojnością, by nie była ona męcząca dla oka. Musisz odpowiednio to wszystko wypośrodkować. A z realizacją tego zadania również pomogą ci profesjonalni graficy.

Regularne promocje

W biznes online trzeba też inwestować. Przeważnie tak niestety jest, że jeżeli chce się coś zyskać, najpierw trzeba coś stracić. Mówimy tu o pieniądzach. Musisz dać klientom coś od siebie, aby oni chcieli robić zakupy właśnie w twoim sklepie, a nie u twojej konkurencji. A co można dać im najlepszego i najbardziej atrakcyjnego? Oczywiście możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Musisz tak powyznaczać ceny produktów umieszczanych w swoim sklepie, aby w razie czego być w stanie jeszcze bardziej je obniżyć i to przynajmniej o te kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt procent.

Korzystaj z tego regularnie. Przynajmniej raz na kilka miesięcy postaraj się zorganizować jakąś większą wyprzedaż, przeceniając część swoich produktów nawet o pięćdziesiąt procent. Zawsze na twojej stronie powinna też widnieć kategoria z końcówkami serii albo aktualnymi promocjami. Z biegiem czasu pomyśl też o założeniu klubu stałych klientów – dołączającym do niego osobom możesz zaoferować dodatkowe rabaty.

Dodatkowy blog

Ostatnią już radą, którą zdecydowanie warto wziąć sobie do serca, jest założenie eksperckiego bloga internetowego, który stanie się dodatkowym elementem całej strony. Zaproponuj klientom coś zupełnie darmowego. Jeżeli prowadzisz biznes online, na którym rzeczywiście się znasz, bo np. postanowiłeś sprzedawać akcesoria motoryzacyjne, którymi sam się interesujesz, możesz śmiało zacząć opowiadać o nich na nowej stronie, by doradzać innym w zakupach i innych związanych z tym tematem kwestiach. Stań się ekspertem od swojej dziedziny. Dzięki temu Internauci szybciej ci zaufają, a to sprawi, że chętniej będą robić zakupy właśnie w twoim sklepie.

Chcesz przygotować taki sklep online w bardzo prosty sposób? Dołącz do kursu online „Tworzenie stron WWW w WIX – Własna strona, blog, sklep online”. A jeśli chcesz taki sklep założyć na stronie WordPress, to zapraszam do kursu „Ogarnij WordPressa i tworzenie stron WWW krok po kroku”. Natomiast w skutecznej promocji takiego sklepu pomogą Ci jeszcze kursy o Facebook Ads i prowadzeniu fanpage’a oraz o SEO i pozycjonowaniu stron WWW.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *