Teksty na stronę WWW firmy, które zwiększają zaufanie i sprzedaż

Teksty na stronę WWW firmy, które zwiększają zaufanie i sprzedaż

Zanim wpadniemy na stały pomysł sprzedaży produktu lub usługi za wszelką cenę i zastanowimy się nad pisaniem treści, należy zrozumieć, że internauta, który szuka produktu lub informacji, jest obecnie przyzwyczajony do tego, że „wszystko” chce mieć od razu. Internet przyzwyczaił ich do natychmiastowego zaspokajania swoich potrzeb czy pragnień. Kluczem jest atrakcyjność i trafność udzielanych odpowiedzi.

Pozyskiwanie nowych klientów w sieci wymaga od firm tworzenia atrakcyjnych treści. Treści te muszą przyciągać wykwalifikowany ruch na stronę handlową firmy, a tym samym przekształcać użytkowników Internetu w klientów. Aby to osiągnąć, należy zastosować szereg technik. Jak zabrać się za tworzenie treści, które będą miały pozytywny wpływ na sprzedaż?

Nie skupiaj się na zawartości firmy

W centrum Twojej uwagi powinna znaleźć się istotność treści strony internetowej firmy dla jej użytkowników. Nie chodzi o to, aby zamienić swoją treść w stronę reklamową. Treści marketingowe, które po prostu reklamują firmę lub jej produkty, nie spełnią tego wymogu. Aby zainteresować internautów, a następnie zachęcić ich do zakupu, trzeba umieć zaoferować treści, które nie są skoncentrowane na firmie. Jest to kwestia identyfikacji potrzeb klientów, poprzez określenie problemów, z jakimi mogą się spotkać oraz rozwiązań, jakie należy zaproponować, aby im zaradzić. Takie podejście jest bardziej przekonujące niż podejście reklamowe i tworzy interesujące treści, które zachęcają do konwersji.

Rozwiązywanie problemów użytkowników

Uwzględnienie punktu widzenia użytkownika jest niezbędne do tworzenia wysokiej jakości treści internetowych. W tym celu konieczne jest poznanie potrzeb użytkowników, zanim przeprowadzi się ich przez proces zakupowy. Niezależnie od tego, czy jest to wpis na blogu, strona e-commerce, email marketing czy landing page, wszystkie treści tworzone przez firmę muszą być oparte na informacjach zebranych o potencjalnych klientach. Poznanie obaw użytkowników pomaga zdefiniować pytania, jakie mogą mieć, a tym samym dostarczyć listę adekwatnych odpowiedzi, które ich uspokoją i poprowadzą krok po kroku do zakupu.

Postaw na dobre praktyki pisarskie

Jeśli treść wiadomości jest dostosowana, pierwsza połowa pracy jest wykonana w celu optymalizacji jej współczynnika konwersji. Druga połowa to zadbanie o formę i stworzenie jak najbardziej czytelnej treści dla użytkowników. Wybór formatu zależy od celów, grupy docelowej i trybu konsultacji. We wszystkich przypadkach należy jednak przestrzegać kilku zasad. Chwytliwy tytuł, odpowiednie słowa kluczowe, treści multimedialne (zdjęcia, grafiki, filmy) oraz linki do autorytatywnych źródeł są jak najbardziej wskazane.

Zalecane są również teksty o objętości mniejszej niż 2500 słów. Interesujące jest również opracowanie treści w formie listy: prawie 80% najczęściej odwiedzanych artykułów w sieci wykorzystuje ten sposób prezentacji. Ważne jest również, aby pamiętać, że to, co najważniejsze, powinno zawsze znajdować się w pierwszych kilku linijkach każdej treści.

Zachęcanie do dzielenia się treściami

Wreszcie, wszystkie treści, które zachęcają do dzielenia się, są w stanie zapewnić lepszy współczynnik konwersji. Aby osiągnąć ten efekt, konieczne jest tworzenie atrakcyjnych stron, z dobrym wykorzystaniem wizualizacji. Zwłaszcza obrazy o wysokiej rozdzielczości generują bardzo duży wzrost udostępniania treści na portalach społecznościowych. Szczególnie polecane są duże wizualizacje, dostarczające dodatkowych, istotnych informacji. Interaktywne treści zwiększają również liczbę udostępnień i współczynnik konwersji. Ważnym atutem jest również pływający pasek udostępniania dla sieci społecznościowych.

Dołącz do kursu „Jak zostać copywriterem i zarabiać na pisaniu? Copywriting”, dzięki któremu podszkolisz się w pisaniu skutecznych tekstów, a zarazem zobaczysz, jak możesz zacząć zarabiać na pisaniu tekstów, w przeróżnych serwisach copywriterskich i poza nimi(jako freelancer i firma).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *