skuteczne teksty reklamowe!

Reklama w internecie powinna być połączeniem ładnej grafiki, szybkiego ładowania strony internetowej oraz przyciągających uwagę treści. Dobre teksty reklamowe są nieskomplikowane, zaplanowane, zapadające w pamięć.

Copywriting to teksty i slogany reklamowe…

Ale nie tylko. To również hasła, teksty wysyłane mejlami do klientów, treści publikowane na ulotkach, plakatach oraz materiałach promocyjnych. Jakie znaczenie odgrywają takie teksty reklamowe? I jak zadbać o ich tworzenie? O tym poniżej!


Jak ważne teksty reklamowe?!

jak ważne są teksty reklamowe w pozycjonowaniu firmy

To właśnie tekst reklamowy decyduje o zdobyciu nowego konsumenta. Grafika, animacja i efekty specjalne przykują wzrok, zainteresują, lecz nie poinformują o towarach i aktywności firmy. Zbyt bogata grafika i animacja odciągną czytelnika od treści oraz rozproszą jego uwagę.

Dobry tekst jest napisany w tonie pozytywnym, zawiera odpowiednie wyrazy i frazy, jest stworzony w stylu perswazyjnym.

Skuteczny tekst reklamowy jest interesujący (nawet, gdy firma nie jest ogromnie interesująca, to dobry copywriter czy inna kreatywna osoba stworzy o niej wciągającą historię – storytelling), pouczający, źródłem informacji o przedsiębiorstwie a czasami nawet zabawny. Ludzie cenią, gdy firmy posiadają pewien dystans do siebie i potrafią śmiać się z samych siebie. Śmiertelna powaga jest nudna i odstręcza, a nie zaciekawia.

Takie jest moje zdanie, a co Ty o tym myślisz? Daj znać, jestem ciekawy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 komentarze

  1. Prawda jest taka, że dobry copywriter z kilku wierszy tekstu dostarczonego przez klienta potrafi stworzyć długi i angażujący artykuł, a dla „nudnego” produktu napisać niezwykle entuzjastyczny i interesujący opis. Jeśli chodzi o teksty reklamowe, to jest to wyższa szkoła jazdy, ponieważ tutaj dochodzi też aspekt psychologiczny, wywieranie wpływu na klienta itd. Są jednak pewne, wysoce skuteczne triki 🙂

    1. Dokładnie, świetnie to ujęłaś. Na pewno przydatny jest brief copywritera – nam często pozwala lepiej spojrzeć na konkretny produkt / usługę, jak i klientów, ich oczekiwania, potrzeby itp. Nasz brief składa się z 15-20 pytań, na które odpowiada klient zamawiający teksty 🙂