Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Chcesz zadbać o skuteczną promocję Twojej firmy czy biznesu w internecie? Jeśli tak, to powinna Cię zainteresować usługa Google Moja Firma.

Uzyskaj reklamę w wyszukiwarce i mapach Google

W artykule tym dowiesz się: jak dodać firmę do Google Moja Firma, jakie korzyści z tego wynikają, jak zarządzać kontem wizytówki i jak skutecznie ją pozycjonować. Zapraszam do krótkiego poradnika 🙂


Spis treści:

  1. Dla kogo wizytówka Google Maps?
  2. Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Maps / Moja Firma
  3. Ile kosztuje wizytówka firmy w Google Maps?
  4. Jak dodać firmę do Google Moja firma - Instrukcja i Filmik do wyboru
  5. Wizytówka firmy Google Maps - Co dalej?
  6. Założenie wizytówki w Google Moja Firma: inne sytuacje:

ps. gdybyś nie rozumiał pewnych pojęć seo w artykule, zachęcam do skorzystania z coraz bardziej rozbudowanego Słownika SEO.


Dla kogo wizytówka Google Maps?

Z usługi Google Moja Firma najchętniej korzystają małe, duże firmy i organizacje. Dzięki niej tworzą bezpłatną wizytówkę firmy, która jest następnie dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Założenie wizytówki w Google Moja Firma automatycznie wiąże się z założeniem wizytówki w Google Maps i Google Earth. To sprawia, że jest łatwa do wyszukania dla użytkowników Google.

1. Wizytówka Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania:

Jak zarejestrować wizytówkę w Google Maps - agencja reklamowa CopywriterExpert w Google maps

2. Wizytówka Google Moja Firma w  Mapach Google:

wizytówka CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google Maps

3. Wizytówka Google Moja Firma w  Google Earth:

wizytówka CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google Earth

Na założenie profilu Google Moja Firma mogą decydować się wszyscy właściciele działalności gospodarczej, którzy posiadają fizyczny adres firmy, czyli jej siedzibę w odpowiedniej lokalizacji. Dzięki temu udaje się zweryfikować wizytówkę, a proces ten polega na dostarczeniu na wybrany adres specjalnej pocztówki od Google z kodem.

Nie ma możliwości zakładania wizytówki dla firm, które nie zostały jeszcze otwarte. Czasami na początek możemy podać adres swojego miejsca zamieszkania i wtedy tam przyjdzie do nas kod weryfikacyjny. Gdy już potwierdzimy wizytówkę, to wtedy mamy jeszcze sposobność zmienić adres wizytówki i tutaj kolejna weryfikacja nie będzie musiała zostać potwierdzona.


Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Maps / Moja Firma

  • promocja działalności za pomocą wyszukiwarki Google i Google Maps. Dzięki niej udaje się nam trafić do większego grona potencjalnych klientów, którzy mogą się z nami skontaktować w bardzo prosty sposób. W wizytówce mają oni dostęp do cennych zdjęć, wpisów, strony i aktualnych godzin otwarcia firmy.
  • właściciel wizytówki Google Moja Firma ma dostęp do cennych informacji. Ukazują one ilość wyświetleń wizytówki w wyszukiwarce Google i Google Maps. Dowiadujemy się, jaka ilość potencjalnych klientów wykorzystała nr telefonu bądź kliknęła na link do strony firmowej. Otrzymujemy tutaj jeszcze dostęp do opinii klientów, na które możemy odpowiadać.
  • reklama wizytówki w wyszukiwarce Google pojawia się często na samej górze bądź po prawej stronie, więc jest bardzo dobrze widoczna dla internautów.
  • możliwość otrzymywania miesięcznego raportu ukazującego aktualne statystyki wizytówki Google Moja Firma
  • założenie wizytówki i jej zarządzanie okazuje się bardzo proste

 

Wizytówka firmy w wynikach wyszukiwania Google:

Wizytówka firmy CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google

Zapewne już jesteś przekonany do tego, aby założyć własną wizytówkę Google Moja Firma. Jeśli tak, to przejdź dalej 🙂


Ile kosztuje wizytówka firmy w Google Maps?

Wizytówka w Google Moja Firma od samego początku jest darmowa. Firma Google nie pobiera opłat za ich założenie czy wyświetlanie. Wszystkie reklamy telefoniczne i emailowe dotyczące wniesienia opłaty za założenie bądź przedłużenie istnienia wizytówki Google Maps należy odrzucać.

Oczywiście możesz zlecić, aby ktoś założył Ci wizytówkę firmy w Mapach Google. Natomiast wtedy ponosisz opłatę za czas pracy danej osoby, która wykona za Ciebie taką usługę. Jeśli potrzebujesz wsparcia, chętnie pomogę.

Przejdź poniżej i sprawdź swoje siły 🙂


Jak dodać firmę do Google Moja Firma - założenie wizytówki

Oglądaj filmik na YT:

Instrukcja poniżej dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

Założenie wizytówki firmy w Google Maps, czyli rejestracja usługi Google Moja Firma zajmie Ci jedynie kilka minut. Potrzebujesz konto Google, jeśli więc go nie posiadasz, to dobrze byłoby utworzyć. Nowe konto pocztowe Gmail i Google utworzymy tutaj.

Do wyboru masz osobne konto firmowe bądź prywatne. Zawsze w późniejszym etapie będziesz mógł dodać do wizytówki pewnych menedżerów profilu Google Moja Firma.

1. Dodanie lokalizacji firmy

Zaloguj się do swojego konta Google pod adresem www.google.pl/business bądź www.google.com/miejsca. Po zalogowaniu pojawi się specjalny formularz, który musisz uzupełnić o dane firmy. Jeśli wizytówka firmy już istnieje, została założona przez inną osobę, to warto uzyskać do niej dostęp. Nie zaleca się tworzenia kopii wizytówek.

Formularz podczas rejestrowania wizytówki w Google Moja Firma

Wypełniając formularz:

  • wpisz poprawną nazwę firmy, która będzie wyświetlać się w Google. Unikaj tutaj dopisywania dodatkowych informacji marketingowych (np. Najlepsza firma ....), ponieważ wizytówka mogłaby zostać zablokowana.
  • wybierz poprawną kategorię firmy. Później będziesz miał sposobność dodania dodatkowych kategorii. Najważniejsza jest pierwsza kategoria, ponieważ decyduje o tym, kiedy wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
  • jeśli świadczysz usługi poza siedzibą firmy to zaznacz opcję "Dostarczam produkty i świadczę usługi u Klienta". W kolejnych krokach będziesz mógł ustalić obsługiwany przez firmę obszar działania.
  • gdyby firma znajduje się pod adresem, który nie jest wyczytywany przez Google, to masz sposobność samodzielnie zaznaczyć jej lokalizację za pomocą "znacznika".

2. Weryfikacja informacji

Po uzupełnieniu wszystkich pól w formularzu i kliknięciu w "Dalej" zostajesz poproszony o weryfikację wprowadzonych informacji. Gdy ponownie klikniesz w "Dalej" decydujesz się już na utworzenie wizytówki firmy w Google Moja Firma, jak i profilu firmy w usłudze Google+.

Potwierdzenie danych wizytówki firmy w Google Maps

3. Weryfikacja wizytówki - kod weryfikacyjny

Firma Google w celu potwierdzenia wizytówki wysyła na wskazany adres siedziby firmy pocztówkę w kodem weryfikacyjnym. Czas oczekiwania takiej przesyłki wynosi od 2-4 tygodni. W celu pewnego dostarczenia takiej pocztówki warto jest podać również imię i nazwisko osoby kontaktowej, do której powinna trafić taka wizytówka.

Wysyłanie kodu weryfikacyjnego w celu potwierdzenia wizytówki Firmy Google Maps

dodanie osoby kontaktowej do pocztówki w celu weryfikacji Google Moja Firma

wiadomość od Google kiedy zostanie zweryfikowana usługa Google Moja Firma

Alternatywne opcje weryfikacji wizytówki Google Maps:

  • przez połączenie telefoniczne
  • aktywacja natychmiastowa

Alternatywne formy weryfikacji wizytówki nie są dostępne dla nowych użytkowników. Nie ma również kryteriów określających, kiedy Google zaproponuje takie możliwości weryfikacji.

4. Jak zarządzać wizytówką Google Moja Firma?

Już po utworzeniu wizytówki otrzymujesz dostęp do "Panelu zarządzania wizytówką". Pozwala on na wprowadzenie pewnych zmian dotyczących Twojej firmy (telefon, adres, kategoria firmy itp.). Dostęp do wszystkich danych uzyskujesz po poprawnie zakończonej weryfikacji za pomocą przesłanego kodu.

Panel zarządzania wizytówką Google Moja Firma (przed weryfikacją)

Kiedy otrzymasz pocztówkę z kodem weryfikacyjnym, wróć na tę stronę i kliknij w "Zweryfikuj teraz".

kod weryfikacyjny usługi Google Moja Firma

Wpisz kod i dzięki temu wizytówka będzie już dostępna w sieci, więc możesz dalej zadbać o jej uzupełnienie, aktualizowanie i pozycjonowanie. O tym więcej poniżej.

"Tak oto wiesz , jak dodać firmę do Google Moja Firma!"

 

Wizytówka Google Moja Firma: inne sytuacje

1. Zgłoszenie prawa do istniejącej wizytówki

Okazało się, że w Google Moja Firma istnieje już wizytówka Twojej firmy, natomiast Ty nie jesteś jej właścicielem. Jak się wtedy zachować?

A) Gdy nie została zweryfikowana

Wchodzisz na link Google Moja Firma, logujesz się, aby dodać wizytówkę. Wpisujesz nazwę firmy, jej lokalizację i dowiadujesz się, że już taka wizytówka firmy istnieje, natomiast nie została ona w pełni zweryfikowana. Klikasz wtedy poniżej w "Dodaj" i następnie potwierdzasz w okienku, że "Jesteś uprawniony do zarządzania tą wizytówką". Klikasz w "Dalej" i automatycznie jest tworzone dla Cibie konto Google Moja Firma.

Jest także inny sposób: Wystarczy wyszukać taką wizytówkę w wyszukiwarce Google czy Google Maps wpisując do niej: nazwę firmy, ulicę i miasto. Widzimy wizytówkę po prawej stronie i klikasz w link "Jesteś właścicielem firmy?". Gdy klikniesz, to jesteś przenoszony na stronę standardową weryfikacji profilu Google Moja Firma.

 Google Moja Firma: zgłaszanie prawa do istniejącej wizytówki, Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę, jak dodać firmę do google moja firma

B) Zgłoszenie prawa do istniejącej wizytówki

Jeśli wizytówka wyświetla się w wynikach Google, ale nie pojawia się na niej link "Jesteś właścicielem tej firmy?", oznacza, że już została przez kogoś zweryfikowana. W tym wypadku należy skontaktować się z właścicielem wizytówki, aby móc poprosić o dostęp do niej. Właściciel ma prawo przekazać pełną własność do wizytówki bądź funkcję menadżera wizytówki. Jak to zrobić?

Gdy kliknąłeś w link Google Moja Firma, zalogowałeś się i wpisałeś do formularza nazwę firmy oraz jej odpowiednie dane i została wyszukana wizytówka. Wtedy klikasz w "Dalej" i pojawia się specjalne okienko:

Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę, jak dodać firmę do google moja firma

Gdy początek adresu email ukazany w okienku jest znany, to powinieneś za jego pomocą zalogować się do Google Moja Firma. W przeciwnym razie klikasz w "Potwierdź, że firma należy do Ciebie" i wypełniasz formularz. Taka wiadomość dotrze następnie do osoby, która aktualnie zarządza wizytówką firmy.

Gdy Twoje żądanie o przyznanie prawa do wizytówki jest uzasadnione, to osoba ta powinna się z Tobą skontaktować, a następnie w "Profilu zarządzania wizytówką Google Moja Firma" kliknąć w pozycję "Role" i dodać nowego właściciela wizytówki bądź menadżera.

Jak dodać firmę do Google moja firma - Wysłanie wiadomości do osoby, która zarządza wizytówką Google Moja Firma


Wizytówka firmy w Google Maps - co dalej?

Poznałeś najważniejsze podstawy ukazujące, jak dodać firmę do Google Moja Firma. Jej posiadanie to jednak jej posiadanie to nie wszystko. Musisz również zadbać o jej pozycjonowanie czyli sprawić, aby pojawiła się dość popularna w Mapach Google i wyszukiwarce Google. Jak to jest możliwe?

  • zadbaj o jej uzupełnienie wizytówki w ważną i aktualną treść na temat Twojej firmy i usług
  • twórz ciekawe wpisy na temat Twojej firmy, które dodatkowo linkują do strony firmowej
  • wykorzystaj zaplecze seo i pozostawiaj tam linki do swojej wizytówki Google Maps
  • powiadom o wizytówce Google Maps na stronie firmowej, w social media i innych miejscach

Sprawdzaj popularność wizytówki. Jak?

Gdy wykorzystasz już takie działania, to niedługo zaglądając do wizytówki Google Moja Firma w "Statystyki" zauważysz, że widoczność Twojej firmy w Mapach Google jest coraz wyższa. W razie pytań, służę pomocą 🙂

 

Zobacz także: Jak utworzyć stronę w Google Maps?

Skuteczny marketing internetowy

Najlepsze serwery / hostingi do stron www

 

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
5 (100%) 9 votes
2 Responses
  1. O, fajnie, że o tym piszesz. Myślę, że warto korzystać z tych wizytówek. Kiedy wyszukuję jakąś firmę w Google i widzę jej dobrze zrobioną wizytówkę po prawej stronie, mam wrażenie, że firma jest porządna i profesjonalna.

    Byłam ostatnio na szkoleniu Internetowe Rewolucje i tam wspomnieli też o wizytówkach, ale bez jakichś większych konkretów, jak to ugryźć. A mnie ciekawi ten temat i to bardzo, szczególnie od strony technicznej – jak założyć, jak edytować dane. Dzięki za ten wpis 🙂

Dodaj komentarz :)