Promujesz się na Facebook’u i chcesz uzyskać jak najlepsze wyniki? Dowiedz się dokładnie, jak promować stronę na FB. Dzięki temu dotrzesz do wielu użytkowników i nawiążesz z nimi długofalowe relacje. Social media poprawi Ci konwersje na stronie internetowej nawet o kilkaset %. Poznaj więc kilka ciekawych wskazówek dotyczących prowadzenia konta Facebook i Fanpage.
Pamiętaj, aby wdrażać te wskazówki sukcesywnie, a już po kolejnym miesiącu zauważysz na FB o wiele lepsze statystyki 🙂
Wniosek jest tylko jeden: przekonaj się, jak promować stronę na FB tanio i skutecznie! A później działaj!
Spis treści:
- Ramki na zdjęciach
- Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB
- Dopasuj się do odbiorców
- Emoji / Emotki w postach na Facebooku
- Stosuj posty typu „wezwanie do działania”
- Stosuj hashtagi # dla użytkowników
- Twórz regularne posty na FB
- Ukazuj produkt / usługę w kontekście
Jak promować stronę na FB / Fanpage na Facebooku:
1. Ramki na zdjęciach
Zastosuj czasami ramki na zdjęcia, ponieważ dzięki nim dane zdjęcie i to, co ono przedstawia wydaje się być bardziej interesujące. Jakie ramki? Kontrastowe dla zdjęcia, np. czerwone jeśli zdjęcie jest w miarę jasne czy niebieskie gdy na zdjęciu przeważa kolor jest biały.
Do tworzenia takich ramek możesz wykorzystać zwykły Paint bądź inne programy graficzne, jak Photoshop czy online CANVA.
Ramki – niby nic, a wyróżnią Twoje posty wśród wielu innych.
2. Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB
Zastosuj kolory tła obrazka kontrastowe dla faceboka, np. pomarańczowy, czerwony i inne. Unikaj niebieskiego i innych kolorów, które byłyby mało widoczne 🙂
3. Dopasuj się do odbiorców
Pamiętaj, jak ważne jest dopasowanie postów na FB do odbiorców. Bezpłatne narzędzie to statystyki grupy odbiorców Facebook Audience Insights. W menadżerze reklam wchodzisz w „Statystyki grupy odbiorców„. Wpisujesz po lewej stronie takie dane, jak: kraj, przedział wiekowy i zainteresowania. Następnie po prawej stronie przechodzisz w „Polubienia strony„. Jak poniżej!
Obejrzysz w ten sposób najpopularniejsze Fanpage z danej grupy. Inne płatne narzędzie to FastTony.es – płatne, ale warto wypróbować.
4. Emoji / Emotki w postach na Facebooku
Emoji / emotki pozwalają Ci sterować uwagą ludzi. Stosuj je nie tylko w opisie, ale także w nagłówku. Emoji / Emotki możesz brać z wyszukiwarki Pillap.com. Na pewno znajdziemy tam, coś co będzie pasować do naszych postów, branży i zaciekawi naszych odbiorców.
5. Stosuj posty typu „wezwanie do działania”
Publikuj posty nastawionego na działanie (np. na nr telefonu) – z poziomu Menadżer reklam tworzysz reklamy. Wybierz „Rozpoznawalność lokalna„.
W panelu masz do wyboru „Wezwanie do działania” – wybierz „Zadzwoń teraz„. Wówczas osoba, która kliknie w taką reklamę, bezpośrednio na komórce, automatycznie będzie do nas dzwonić, nie musi więc kopiować nr telefonu.
Bezpłatnie da się – przejdź przez cały proces tworzenia reklamy i uruchomić taką reklamę. Dostaniesz dostęp do tego posta w jeszcze jednym okienku. W menadżerze wyłącz tę reklamę i wejdź w „Tworzenie i Zarządzanie„. Masz tutaj dostęp do „Posty strony„. Widzisz wszystkie posty z reklamami. I każdy z nich, nawet te wyłączone, możesz w dowolnym momencie opublikować. Wybierasz opublikowanie tego posta z nr telefonu i to wszystko 🙂 Pozwala to za darmo publikować „wezwanie do działania” czyli „posty, których celem jest nakłonić do rozmowy telefonicznej” i inne „posty typu pozyskiwanie kontaktów”.
6. Stosuj hashtagi # dla użytkowników
Hashtagi nie działają już pod względem seo, ale stanowią cenną informację dla użytkowników. Pamiętaj przynajmniej o kilku hashtagach, czyli 2-3. Zbyt duża ilość zniechęca, więc nie przesadzaj.
7. Twórz regularne posty na FB
Planuj posty regularne, np. motywacyjne, gry słów, sprzedażowe, wizerunkowe i inne dopasowane do Twojego biznesu i celów. Możesz wykorzystać do tego takie pomocne narzędzie, jak płatny Publbox czy darmowy Hotsuite.
Jak to wygląda u mnie?
Wrzucam minimum 5 postów tygodniowo, w tym treści: reputacyjne, rozrywkowe, zagadki, zaproszenie, informacyjne, sprzedażowe.
8. Ukazuj produkt / usługę w kontekście
Ukazuj produkty i usługi w kontekście, w tle czyli staraj się nie przedstawiać swoich ich na pierwszy plan. Najlepiej, jeśli przedstawiasz je z pewnej odległości, dzięki czemu wydają się być bardziej atrakcyjne. Zobacz na poniższe zdjęcia!
Zauważasz tu recepcję w hotelu, ale przy okazji widzisz także jabłko appla 🙂
Tutaj dostrzegasz na pierwszym planie piękne paznokcie kobiety w kolorze czerwonym. Natomiast przy okazji zauważasz nazwę lakieru do paznokci, który używa.
Wiesz już, jak promować stronę na FB krok po kroku. Zacznij więc stosować to w praktyce i analizuj efekty. Powodzenia!
Super, ja polecam dodatkowo w inwestycje w postaci polubień postów ( szczególnie na poczatku ), wtedy algorytm facebooka chętniej pokazuje naszą stronę w wyszukiwarce i jest częściej wyswietlana użytkownikom. Powodzenia!
Jest to jakiś pomysł. Choć kupowanie polubień postów na dłuższa metę się nie sprawdza. Lepiej zadbać o jakość dowożonego materiału, a prawdziwe polubienia i udostępnienia będą się pojawiać, zgodnie z zasadą wdzięczności.
bardzo pomocne i co wazne, w przystepnym jezyku.
Zgadza się Jarek i dziękujemy za miłe słowa 🙂