Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie pozycjonować strony internetowe, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Po przeczytaniu będziesz wiedział jak samodzielnie pozycjonować, a także jak wybrać najlepszego pozycjonera, jeśli zdecydujesz się zlecić to zadanie komuś innemu.
Skuteczne pozycjonowanie to podejmowanie wielu działań mających na celu podniesienie pozycji danej strony w wyszukiwarce internetowej, co ma znaczny wpływ na ilość osób ją odwiedzających. Jednocześnie musimy mieć na uwadze regulamin Google, który jasno określa co możemy robić, a czego nie. Niestety wielu pozycjonerów oferujących swoje usługi za niskie stawki stosuje praktyki, które nie do końca są zgodne z zasadami wyszukiwarki internetowej. Kiedy algorytmy Google wykryją nieuczciwe praktyki strona, którą pozycjonujemy może dostać karę, przez co spadnie ona na sam dół listy wyszukiwań.
Jak skutecznie pozycjonować stronę?
Jak już wcześniej zostało wspomniane, skuteczne pozycjonowanie musi być zgodne z zasadami wyszukiwarki Google, zatem nie powinniśmy stawiać na ilość linków, które będziemy umieszczać na słabej jakości stronach. Algorytmy Google stale są udoskonalane, aby coraz skuteczniej określać jakość dostępnej w internecie treści. Dlatego też lepiej jest poświęcić więcej czasu na przygotowanie kilku wysokiej jakości tekstów, w których umieścimy linki w różnej postaci. Przyniesie nam to znacznie lepsze efekty niż kupno pakietu kilkuset linków, które będą umieszczane w słabej jakości serwisach, co może wręcz negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej.
Pozycjonowanie powinniśmy zacząć nie od umieszczania linków, a od optymalizacji strony internetowej, co powinno być podstawą do podjęcia dalszych działań. Już sama optymalizacja, czyli poprawa płynności działania strony, umieszczenie wysokiej jakości treści czy linkowanie wewnętrzne może podnieść pozycję w Google. Algorytmy wyszukiwarki zwracają uwagę przede wszystkim na jakość zamieszczonych treści, a także na optymalizację jej działania. Coś o czym wielu zapomina to optymalizacja pod urządzenia mobilne, a przecież obecnie sporo osób korzysta głównie z telefonu. Zatem pamiętajmy, aby sprawdzić czy nasza strona działa płynnie na telefonie bądź tablecie, a w razie problemów musimy zoptymalizować jej działanie. Treści zamieszczane na stronie, którą chcemy pozycjonować muszą być wysokiej jakości. Dlatego też wiele osób decyduje się na współpracę z copywriterem, który przygotuje odpowiednie teksty sprzedażowe. Oczywiście wiązać się to będzie z dość dużym wydatkiem, jednak dobrej jakości opisy produktów czy usług mogą przyciągnąć większą ilość klientów. To z kolei przełoży się na większe zyski, dzięki czemu inwestycja w stosunkowo krótkim czasie nam się zwróci.
Link building to najprościej mówiąc promowanie naszej strony poprzez umieszczanie linków na odpowiednich serwisach, na co trzeba zwrócić uwagę. Duża ilość linków znajdująca się na serwisach słabej jakości może wręcz obniżyć pozycję naszej strony w wyszukiwarce internetowej, dlatego też musimy postawić na jakość. Pozycjonujemy pod konkretne słowa, w których umieszczamy link w formie hiperłącza, a także umiejętnie wplatając link w tekst. Całość ma być poprawna gramatycznie, na co algorytmy Google zwracają uwagę. Kluczowym aspektem jest to, żebyśmy wybierali serwisy powiązane tematycznie z naszą stroną, co również jest sprawdzane przez algorytmy wyszukiwarki. Pamiętajmy, aby w tekście nie umieszczać zbyt dużo linków czy fraz kluczowych, gdyż nasycenie ich to kolejny punkt, na który Google zwraca uwagę.
Jak widać pozycjonowanie wcale nie jest takie proste, dlatego też doświadczeni pozycjonerzy nie mają niskich stawek, jednak ich działania są skuteczne. Decydując się na współpracę z firmą zajmującą się pozycjonowaniem musimy wiedzieć jak wybrać tą najlepszą. Na wstępie warto zaznaczyć, że najlepsza firma nie będzie tą najtańszą, jednocześnie nie musi być także tą najdroższą. Najlepiej wybrać firmę, której stawki znajdują się gdzieś pośrodku, przy czym warto czytać opinie na jej temat.
Jak wybrać najlepszego pozycjonera?
Podczas wyboru pozycjonera możemy natknąć się na wiele firm oferujących pakiety linków, jednak najczęściej są to słabej jakości strony, a tego typu działania mogą obniżyć pozycję naszej strony w Google. Przede wszystkim unikajmy firm oferujących usługi w bardzo niskich cenach, gdyż pozycjonowanie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. W końcu pozycjoner musi stworzyć unikalne teksty wysokiej jakości, w których umieści linki, a także zajmie się optymalizacją naszej strony internetowej.
Zatem unikajmy ofert, w których pozycjonerzy oferują zbyt korzystne stawki. Najlepsi pozycjonerzy z reguły oferuje darmowy audyt strony, dzięki czemu będziemy wiedzieć co jest do poprawy, a także dowiemy się na jakie efekty możemy liczyć. Z reguły pozycjoner po takim audycie będzie w stanie przekonać klienta do skorzystania z jego usług. W końcu zaoferował od siebie darmową usługę, za którą niektórzy każą sobie płacić.
Najlepszą formą rozliczenia dla nas jest opcja hybrydowa, czyli część pieniędzy dajemy na starcie bądź w miesięcznym abonamencie, a po osiągnięciu pozycji w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania będziemy musieli zapłacić dodatkową kwotę. To korzystna opcja zarówno dla nas, jak i dla pozycjonera, który dołoży wszelkich starań, aby nasza strona znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań.
Filmy z kanału YouTube #JakSieRozwijac: