Jak tworzyć prezentacje by były atrakcyjne 6 sprawdzonych wskazówek!

Istnieje wiele sytuacji, w których może zaistnieć potrzeba sporządzenia wykresu. Bez względu na to, czy chodzi o spotkanie, prezentację wyników czy zbiórkę pieniędzy, są one często mile widziane. Wspierają komunikację z mediami, ankietę lub barometr, ułatwiają zrozumienie i prezentację informacji. Aby osiągnąć pożądany efekt, muszą być one starannie przygotowane. Jeśli trzeba je przedstawić podczas wideokonferencji, muszą być jeszcze bardziej wyraźne, a dzisiejszą tendencją jest komunikacja przez Internet. Oto 6 wskazówek, które sprawią, że Twoja grafika będzie przekonująca.

1. Zastanów się nad przesłaniem, które chcesz przekazać

Przed wyborem grafiki do prezentacji zawsze zadaj sobie następujące pytania: jakiego efektu oczekujesz i jaki komunikat chcesz przekazać? Grafika nie jest przeznaczona do celów czysto dekoracyjnych. Musi on odgrywać prawdziwą rolę w Twojej wypowiedzi i przekazywać silną ideę. Jeśli tak nie jest, jego obecność niekoniecznie jest uzasadniona. Dlatego to od Ciebie zależy, jakie przesłanie chcesz przekazać. Po zakończeniu tego etapu wybierz dane, które chcesz wykorzystać, eliminując te, które są mało lub wcale nie przydatne. Po wykonaniu pracy domowej, możesz teraz znaleźć grafikę, która idealnie pasuje do Twojego przekazu. Wybierz starannie, aby Twoje wystąpienie było sukcesem!

2. Wybierz właściwe kolory

Uważasz, że kolor Twojej grafiki nie jest ważny? Nieprawda! Dzięki temu są one bardziej czytelne i przyjemne dla oka. Twoim celem pozostaje dotarcie do jak największej liczby osób i szybkie przekazanie istotnych informacji. Aby przezwyciężyć różne rodzaje sytuacji, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, które mogą mieć wpływ na użycie koloru. Należy pamiętać o różnych dobrych praktykach, na przykład o tym, że prawie jeden na dziesięciu mężczyzn ma ślepotę barwną, a 0,8% kobiet. Niektórzy z nich mogą uczestniczyć w Twojej prezentacji! Wybierz kolory z myślą o tym lub podaj towar w prezentacji. Inną kwestią do odnotowania jest to, że jeśli mówisz do międzynarodowej publiczności, należy pamiętać, że kolory mają różne znaczenia w różnych krajach. Zwróć szczególną uwagę na te różne aspekty. Kolejną wskazówką jest unikanie stosowania gradientów. Mogą one być trudne do zrozumienia. Wyraźnie i precyzyjnie zaznacz swoje diagramy i wykresy.

3. Mądrze używaj liczb

Aby jeszcze bardziej uwypuklić przekaz, nie brakuje możliwości wyboru, jeśli chodzi o grafikę. Rozkłady, histogramy, a nawet krzywe mogą spełnić Twoje potrzeby. Ważne jest jednak, aby nie używać ich wszystkich naraz i dobrze przemyśleć ich właściwe zastosowanie. Dlaczego? Jeśli są one używane zbyt często, mogą stracić swój wpływ i sprawić, że prezentacja będzie wyglądała jak lekcja rysunku. To samo dotyczy nadużywania danych liczbowych. Jeśli chcesz pokazać ewolucję czegoś, nie wybieraj na przykład wykresu kołowego. Zamiast tego użyj krzywych lub histogramów. Wybór jest bardziej trafny, a wykres o wiele bardziej czytelny. Należy pamiętać, że celem jest przekazanie maksymalnej ilości informacji w jak najkrótszym czasie. Włączaj tylko to, co niezbędne!

4. Przedstaw pozytywną wizję

Czy podczas prezentacji wolisz przedstawiać rzeczy w pozytywnym świetle? Nie ma problemu! Nikt nie lubi pokazywać wyników, które mogą mieć negatywne konotacje. W tych warunkach kłamstwo nie jest użyteczne, a nawet jest niewskazane. Z drugiej strony, można przedstawić bardziej pozytywny obraz, zniekształcając ludzkie postrzeganie. Decydując się na przykład na umieszczenie na rzędnej liczb z przedziału od 3 do 5% zamiast od 0 do 5%. Nachylenie będzie bardziej strome i będzie sprawiało wrażenie lepszych wyników. Możesz również zmienić długość osi, aby zmienić krzywą. Daj swoim wykresom wizję, którą chcesz wesprzeć i jeszcze bardziej przekonać do swojej prezentacji.

5. Przyciągnij uwagę

Aby przekazać swój komunikat jak najskuteczniej i utrzymać uwagę odbiorców, bądź pomysłowy. Nie wahaj się tworzyć przerw w swojej grafice! Podkreśl dane, które uważasz za istotne, aby zwrócić na nie uwagę i wyróżnić je. Na przykład, możesz użyć ciemniejszego lub jaśniejszego koloru niż reszta. W ten sposób wszyscy skupią się bezpośrednio na tym, co Cię interesuje. Pamiętaj, że nie powinieneś przeładowywać grafiki, aby była ona jak najlżejsza. To do Ciebie należy przyciągnięcie uwagi publiczności tym, co Cię interesuje!

6. Ożyw prezentację

Obecność grafiki nie tylko czyni prezentację bardziej zrozumiałą, ale także bardziej żywą. Aby uczynić go jeszcze bardziej żywym, nie wahaj się zaangażować publiczności. Podczas prezentacji jednej z wizualizacji zapytaj, czy wszyscy zrozumieli i czy diagram jest jasny. Ludzie będą czuli się brani pod uwagę, a ich uwaga może tylko rosnąć. Możesz również dodać animacje do swoich grafik, aby zawsze osiągnąć ten sam cel. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby wszyscy dobrze się bawili!

Podczas prezentacji grafika jest bardzo ważna dla zrozumienia przekazu, który chcesz przekazać, ale także dla przyciągnięcia uwagi i wyróżnienia elementów. Wbrew pozorom, nie należy ich umieszczać byle gdzie i byle jak. Muszą one mieć rzeczywistą wartość dodaną, aby wywierać wpływ. Od Ciebie zależy, jak przygotujesz swoją grafikę! Dołącz do kursu „Projektowanie w Canva od Zera do Eksperta – Grafika online” oraz „Genially – twórz interaktywne prezentacje, grafiki i gry„. Najlepszą ofertę moich wszystkich kursów online otrzymasz w zakładce „kursy online„.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *