O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak zarabiać na pisaniu tekstów w 2020 roku Jak zostać Copywriterem

Pisanie tekstów może okazać się idealnym sposobem na zarabianie – przynajmniej dla tych, którzy lubią pisać i są gotowi stale poszerzać swą wiedzę. W czasach, w których blogi i strony internetowe stają się ważnym źródłem informacji na temat nowych usług i produktów, dobre teksty stają się cennym skarbem. Jak więc zacząć zarabiać na pisaniu tekstów w 2020 roku i następnych latach? Jak zostać Copywriterem?

Zarabianie na pisaniu tekstów jest możliwe i nie okazuje się takie trudne. Przekonaj się o tym już dziś!

Możliwości jest sporo. Pisanie tekstów to przede wszystkim świetna praca zdalna. Ci, którzy mają lekkie pióro, a jednocześnie są w stanie na bieżąco poszerzać swą wiedzę na temat SEO, mogą tu odnieść sporo sukcesów. Aby jednak dobrze zacząć zarabiać na pisaniu tekstów, to należy podjąć konkretne działania. Jakie?

Kiedy i dla kogo możliwe zarabianie na pisaniu tekstów?

Teksty można pisać na zlecenie, można je też sprzedawać za pomocą portali, które łączą ze sobą blogerów i właścicieli stron www z tymi, którzy są w stanie zasilić t miejsca ciekawą treścią.

Dobry copywriter musi pamiętać, że jego praca wiąże się z koniecznością opanowania wielu umiejętności:

  • Podstawa to pisanie ciekawych tematów na każdy temat. Czasem potrzebny jest dobry tekst o dalekiej podróży, czasem opis produktu do sklepu internetowego. W każdym przypadku potrzebna jest ciekawa i unikalna treść, w której znajdą się odpowiednie w danym przypadku słowa kluczowe.
  • Dobry copywriter musi też nauczyć się działać pod presją czasu. Dzieje się tak, ponieważ ta praca zdalna, polegająca na pisaniu tekstów na zlecenie, wiąże się z koniecznością dostarczania cennych treści na konkretny termin.
  • Ogromna konkurencja, to kolejna trudność, ponieważ pojawia się na rynku IT coraz więcej Copywriterów. Walczą oni o różne zlecenia w takich serwisach, jak useme, oferia czy olx. Natomiast wystarczy tylko się dobrze wyróżnić i do każdej oferty zlecenia podejść indywidualnie. Dzięki temu Klienci chętnie podejmą z nami współpracę i uznają, że najlepiej wykonamy dla nich daną pracę. Przy tym nie będziemy musieli obniżać swoją stawkę, ponieważ inni to uczynili.
  • Prowadzenie własnej strony i portfolio – to priorytet u każdego Copywritera, który chce, aby to coraz więcej Klientów zgłaszało się do niego. Wymaga to posiadania własnej strony www. A jej samodzielne przygotowanie nie jest już takie trudne, biorąc pod uwagę możliwości, które daje WordPress. Już za pomocą mojego kursu „WordPress – tworzenie stron www i bloga WordPress + SEO” jesteś w stanie przygotować własną stronę www i zadbać o jej dalszą promocję.
  • samodyscyplina – to cecha, nad którą warto pracować, jeśli chcemy jako Copywriterzy zarabiać coraz więcej. Jeśli tak mamy pracować zdalnie, w swoim domu, to musimy codziennie zachęcać się do wstawania o konkretnej godzinie i wykonywania pracy na wysokim poziomie. Nie jest to takie proste, szczególnie na samym początku. Ale wypracowanie sobie takiej samodyscypliny będzie pozytywnie procentować w wielu innych aspektach naszego życia.
  • kreatywność i rozwój – Copywriter nie musi zarabiać tylko na pisaniu tekstów. Ma możliwość z czasem opanować prowadzenie własnego bloga, kanał YouTube czy wielu innych umiejętności. Dzięki temu zapewnia sobie nowe źródła dochodu, więc jego sytuacja finansowa jest bardziej stabilna.

Kto wie, że jest w stanie uporać się z takimi obowiązkami, może zacząć szukać pracy na portalach dla osób piszących teksty oraz na grupach w mediach społecznościowych, na których spotykają się ze sobą osoby sprzedające teksty i te, które ich szukają. Pomocny okaże się artykuł „Lista najlepszych serwisów dla Copywriterów„.

To jedynie garść informacji na temat tego, jak zarabiać na pisaniu tekstów. Jeśli chcesz rozwinąć się w tym kierunku jeszcze bardziej, to koniecznie zapoznaj się z pozostałymi artykułami na tym blogu na temat Copywritingu i Biznesu online. Przedstawiają one już moją historię Copywritera i wskazówki, dzięki którym będzie Ci znacznie łatwiej zacząć zarabiać na pisaniu.

Ogromnym wsparciem jest również mój nowy kurs online „Jak zostać Copywriterem i zarabiać na pisaniu tekstów„. W nim krok po kroku zdobywasz nowe umiejętności i konkretne narzędzia, dzięki którym zaczynasz zarabiać na pisaniu tekstów coraz więcej. Zapraszam Cię do udziału w tym szkoleniu!. A jeśli wiesz, jak działać jako Copywriter, a może chcesz bardziej rozwinąć się jako „Freelancer” i lepiej promować swoje usługi, to zapraszam do kursu „Jak zostać Freelancerem – pracuj zdalnie i rozwijaj biznes online„.

Podobne wpisy

6 thoughts on “Jak zarabiać na pisaniu tekstów 2020? Jak zostać Copywriterem?

  1. Ok, a co gdy ktoś nieuczciwy skopiuje nasze teksty z bloga, strony, i użyje ich do własnej promocji? Wtedy można pisać w pustkę, ku uciesze „konkurencji”…

    1. Witaj Grzegorz. Wtedy możesz się zgłosić do takiej osoby i dać znać, że skopiowała Twoje materiały. Możesz domagać się wtedy(z pomocą prawnika itp.) odszkodowania bądź usunięcia skopiowanych treści. A przy okazji wyszukiwarka Google i tak docenia te teksty, które zostały pierwsze opublikowane i zaindeksowane, więc jeśli ktoś później tworzy podobne, to nasze okazują się dla Google bardziej wiarygodne(nasze uznaje za pochodzące od prawdziwego autora). Powodzenia 🙂

  2. Temat wydaje się ciekawy, tylko czy na samym starcie warto łapać każde zlecenie czy tylko się specjalizować? Jeśli specjalizacja… to tych zleceń jednak robi się mało 🙂

    1. Wszystko zależy od tego, od czego zaczynamy. Jeśli startujemy i brak nam zleceń, to myślę, że nie ma co wybrzydzać i można złapać także mniej płatne zlecenia i zdobywać coraz to większe grono zadowolonych klientów. Ale przy okazji się specjalizujemy w danej dziedzinie i w sprawie przygotowania tekstów dla danej specjalizacji podnosimy stawki. Tam zdobywamy coraz lepszych klientów premium i gdy jest ich coraz więcej, to można powoli odrzucać gorsze zlecenia 🙂

  3. W sumie jako Copy najlepiej znaleźć stałą współprace z firmą/agencją/blogerem – do tego jakieś zlecenia z doskoku i ten główny duży klient daje jakąś stabilność. Jeszcze lepiej jakby to byli 2-3 średni klienci zamiast 1 dużego – bo lepiej nie uzależniać wszystkiego od jednego klienta tak po prostu. Atutem będzie wykształcenie w danym kierunku – student medycyny raczej czasu na pisanie artów nie ma, ale jakby miał to zlecenia w branży medycznej zawsze się znajdą 🙂 Bo tak czy siak trzeba angażować lekarzy do współpracy z copy – mówie z doświadczenia agencyjnego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *