Malta i Gozo: zdjęcia z wakacji + najlepsze atrakcje turystyczne

Malta i Gozo - zdjęcia z wakacji + najlepsze atrakcje, miejsca i trasy

Na przełomie lutego i marca 2022 razem z żoną udało się nam odwiedzić już dawno wyczekiwaną wyspę o nazwie Malta. Położona jest pomiędzy Sycylią a Libią, w środkowej części Morza Śródziemnego. To państwo wyspiarskie, w skład którego wchodzą szczególnie 2 zaludnione wyspy: Malta i Gozo.

Atrakcjami z Malty i Gozo podzielimy się w tym materiale. Jeśli myślisz o wycieczce na tą wyspę, to ten artykuł może okazać się dla Ciebie bardzo pomocny. Poniżej także krótkie prezentacje ukazujące nasze pewne zdjęcia i filmy z tej wyprawy 🙂

Wycieczka na Matlę – jak udało się zorganizować?

malta i gozo z samolotu

Tutaj zbytnio nie kombinowaliśmy, lecz skorzystaliśmy z pomocy fachowców. Uznaliśmy, że nie chce się nam (i nie mamy kompetencji), aby samodzielnie planować i organizować sobie wylot, wybór hotelu, ubezpieczenia, korzystanie z pewnych atrakcji itp. Chcieliśmy oszczędzić sobie czasu i nerwów. Zamiast polegać na 1 biurze podróży, zdecydowaliśmy się na wypróbowanie możliwości serwisu Wakacje.pl. To właśnie w nim znajduje się pełno ofert wycieczek na całym świecie, które uwzględniają przelot, parking na lotnisku, hotel, ubezpieczenie, jedzenie i inne możliwości.

Skorzystaliśmy więc w wyszukiwarki w tym serwisie i wpisaliśmy miejsce podróży Malta i termin, kiedy chcielibyśmy się zdecydować na wyjazd. Dzięki temu otrzymaliśmy dość sporo ofert. By wszystkich nie oglądać, zajrzeliśmy do filtrowania i zaznaczyliśmy, że chodzi nam o pobyt na 10 dni – 14 dni. Ustaliliśmy tam nasze widełki cenowe. I wybraliśmy też już pewne standardy hotelu czyli minimum 3 gwiazdkowy i opinie klientów na poziomie minimum 8/10. Poza tym zaznaczyliśmy, że chcemy od razu widzieć cenę wszystkich uczestników podróży (w naszym wypadku 2 osoby), przez co nie widzieliśmy ceny na 1 osobę (nie musieliśmy za każdym razem mnożyć x2). Poza takim filtrowaniem, przeszliśmy jeszcze do sortowania i zaznaczyliśmy “od najniższej ceny”. Oczywiście nie zależało nam, aby wybrać jak najtańszą wycieczkę, natomiast nie chcieliśmy, aby pojawiały się nam na górze oferty najdroższe.

Dzięki temu w przeciągu kilku chwil udało się nam wyszukać 3 wycieczki na Malcie, którymi byliśmy szczególnie zainteresowani. W ostatecznym rozrachunku zamówiliśmy wycieczkę w hotelu Luna Holiday Complex położonym w okręgu zatoki Ghadira Bay, gdzie pojawia się największa piaszczysta plaża o nazwie Meliecha Bay. Wybraliśmy opcję ze śniadaniami (było ok, choć nie jakieś najwyższych lotów). Pozostałe posiłki spożywaliśmy w mieście bądź decydowaliśmy się na ich zamówienie w restauracji naszego hotelu (zamawiane dania główne okazały się lepsze jakościowo od śniadań, więc to na duży plus). W hotelu tym byliśmy zachwyceni pięknym basenem na samym dachu, do którego był dostęp. Można tam było się także opalać cały dzień, jeśli ktoś by chciał. Podobała się nam także działająca winda.

Czy ponownie byśmy zdecydowali się na ten sam hotelu wyjeżdżając do Malty? Raczej nie, uwielbiamy poznawać nowe miejsca, więc zapewne zdecydowalibyśmy się na inny hotel. I możliwe, że drugi raz nasz hotel znajdowałby się na wyspie Gozo, abyśmy i ją mogli jeszcze lepiej poznać.

Film z kanału #jaksierozwijac:

Malta – atrakcje turystyczne

My uwielbiamy wypoczynek aktywny i dlatego sporo chodziliśmy (a czasami biegaliśmy). Już w pobliżu hotelu mieliśmy piękne trasy, które zaprowadziły nas do kilku ciekawych miejsc. Oto one:

• plaża Ghadira Bay, St. Peters’s Pool i Il-Kalanka Bay, Ramla Bay
  • czerwona wieża Agaty
  • klify (np. Malta Cliffs Seaside Point, Blue Hole)
  • wąwóz Ghasri
  • rezerwat przyrody Ghadira
  • Valetta – jest wyjątkowym miastem o niezwykłej przeszłości. Wpisana została na listę UNESCO. Znajduje się w niej jeden z największych i niesamowitych portów w całej Europie. Miasto na obrzeżach posiada ogromne fortyfikacje. W stolicy Malty warto zwiedzić: promenadę, rynek / główny deptak, gdzie pełno ciekawych lokali i restauracji, dolne i górne ogrody Barrakka.
  • ulica republiki
  • Maltańskie Trójmiasto (The Three Cities)
  • Popeye Village
  • wioska rybacka Marsaxlokk
  • Coral Lagoon
  • Riviera Bay (Għajn Tuffieħa), Clay Cliffs i Golden Bay
  • jaskinia Blue Grotto.

Gozo – atrakcje turystyczne

• Rabat / Victoria
  • Citadella (jest tam piękny widok)
  • Villa Rundle Gardens
  • Xlendi Bay
  • Dingi Clifs
  • Mgarr ix-Xini
  • Wioska Sannat i klify Ta’Cenc Cliffs
  • Klify Sanap
  • Zatoka Dwejra Bay i Fungus Rocks
  • Inland Sea (Morze Śródlądowe)
  • Panwie Solne (Qbajjar Salt Pans)
  • Wied Il-Mielah Window
  • Jaskinia Tal-Mixta Cave

Pozostałe atrakcje turystyczne:

• Comino i Blue Lagun (warto wybrać się łodzią I malta Boat Trips)

Wszelkie atrakcje Malty i Gozo na mapie:

Na Malcie i Gozo znajduje się znacznie więcej atrakcji. My przedstawiliśmy te, które szczególnie nam przypadły do gustu. Zawsze większość atrakcji można łatwo wyszukać w aplikacji Mapy (na telefonach z systemem Android). Wystarczy przybliżyć sobie mapę, a widzimy następnie poszczególne ciekawe pinezki, które ukazują różne atrakcje (w tym także hotele, restauracje itp.).