Obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem jest rynek e-commerce. Każdego roku powstają tysiące sklepów internetowych. Jednak nie wszystkie te biznesy przetrwają pierwszy rok działalności. Co sprawia, że jedne sklepy skazane są na sukces, a inne ponoszą spektakularną porażkę? Sprawdzonym przepisem na powodzenie w tej branży jest odpowiednie promowanie sklepu internetowego. Jak zatem skutecznie reklamować sklep internetowy? Czy można to zrobić samemu czy lepiej zlecić to na zewnątrz? A jeśli tak to komu – agencji czy freelancerowi? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane ze skutecznym promowaniem Twojego sklepu internetowego to koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Czy stworzenie sklepu internetowego jest trudne?
Okazuje się, że dość łatwo jest założyć własny sklep internetowy. Jest kilka platform, które dostarczają gotowe oprogramowanie. Wykupując abonament w takim serwisie otrzymujesz gotowy i w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Opłaty nie są wygórowane i zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Oczywiście za płatność za cały rok z góry przewidziane są atrakcyjne zniżki. Najczęściej możesz tez przetestować taki sklep w bezpłatnym okresie próbnym, który na ogół wynosi 14 dni. To wszystko powoduje, że takie rozwiązanie cieszy się dużą popularnością, a każdego miesiąca w takich miejscach tworzone sklepy internetowe w ilościach hurtowych.
Oczywiście w sklepach internetowych zakładanych na bazie tych platform istnieją też pewne ograniczenia. W takim sklepie internetowym są dostępne szablony i gotowe rozwiązania, ale niestety nie ma zbytnio miejsca na własną inwencję. Możesz korzystać tylko z tego co zaimplementował twórca takiego sklepu. Jeśli chcesz mieć własne, unikalne rozwiązania to najprawdopodobniej będzie się to wiązać z dodatkową opłatą, o ile w ogóle będzie to technicznie możliwe do wykonania.
Inną możliwością jest zatrudnienie profesjonalisty, który kompleksowo stworzy dla Ciebie sklep według Twoich wytycznych. Może to być freelancer znający się na programowaniu albo agencja, która oprócz samego sklepu może zaoferować Ci też dodatkowe usługi. Mogą się do nich zaliczać usługi copywriterskie, które wypełnią Twój sklep contentem. Mogą to też być usługi dotyczące promocji sklepu internetowego i jego pozycjonowania.
Takie rozwiązanie ma swoje plusy, ale są też minusy. Na pewno cena takiego sklepu internetowego będzie o wiele wyższa niż sklepu przygotowanego na platformie jednej z firm, które oferują gotowe sklepy. Z drugiej strony masz całkowitą kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnościami takiego sklepu. Jednak stworzenie sklepu to dopiero początek drogi do sukcesu w branży e-commerce. Kolejnym krokiem jest promocja sklepu internetowego, która wyróżni go w gąszczu podobnych ofert.
Czy wiesz jak promować sklep internetowy?
Może się wydawać, że reklama sklepu internetowego to prosta sprawa. Wystarczy wykupić reklamy Google Ads i patrzeć jak coraz większe grono potencjalnych klientów zaczyna odwiedzać Twój sklep internetowy. Do tego dorzucić reklamy w mediach społecznościowych i już cieszyć się zyskiem oraz nieustającym napływem nowych klientów. Nic bardziej mylnego. Działając na własną rękę można popełnić mnóstwo błędów. Nie jest to najlepsza metoda na naukę sposobu wykorzystania sieci reklamowej Google.
Nietrafione działania poskutkują przepalaniem budżetu na reklamy sklepu internetowego bez widocznych efektów i z niską stopą zwrotu z takiej inwestycji. Wobec tego zachodzi pytanie: jak promować sklep internetowy? I czy są jakieś sprawdzone metody promowania sklepu internetowego? Pomóc może dobry content marketing, wykupienie płatnych reklam albo kombinacja obu tych działań. Ciekawe efekty można osiągnąć za pomocą reklamy tekstowej. Kolejnym polem działań marketingowych są media społecznościowe, które w obecnych czasach mają olbrzymią siłę oddziaływania.
Ile czasu jest potrzebne, żeby wypromować sklep internetowy?
Czy można szybko wypromować sklep internetowy? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i zależy od wielu czynników. Istotna jest tu branża – czy jest mocno konkurencyjna, czy wręcz przeciwnie, całkowicie niszowa? W tym drugim przypadku będzie to szybsze i łatwiejsze. Ale też będzie wymagać czasu. Pierwsze efekty jakie daje pozycjonowanie stron pojawiają się najszybciej po 3 miesiącach, ale bezpieczniej jest założyć okres 6 miesięcy. Jeśli interesuje Cię skuteczny marketing internetowy to koniecznie odwiedź stronę Zgred.pl, gdzie znajdziesz praktyczne porady co zrobić, żeby wykorzystać wyszukiwarkę Google do promocji swojego biznesu.
Czy pozycjonowanie sklepów internetowych jest skuteczne?
Czy wiesz na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego? Jest to używanie kombinacji różnych działań mających na celu promocję sklepu poprzez lepszą pozycję w wynikach organicznych Google. Jakie działania mogą składać się na reklamę sklepu internetowego? Do płatnych narzędzi można zaliczyć kampanie Google Ads. Dzięki temu możesz szybko znaleźć się na górnych pozycjach w sieci wyszukiwania. Jednak taka reklama tekstowa ma tez swoje minusy. Kiedy przestaniesz płacić za reklamy szybko spadniesz na odległe pozycje w wyszukiwarce Google. Tak działa system reklamowy Google. Jedyną metodą na uniezależnienie się od kampanii Google Ads czy Facebook Ads jest zainwestowanie w pozycjonowanie swojego sklepu.