Czym jest marketing internetowy i jak promować firmę w Internecie

Marketing internetowy jest skutecznym sposobem na pozyskanie klientów, dlatego też warto wiedzieć jak reklamować się w sieci. Mamy do wyboru wiele opcji na reklamę w internecie. W tym artykule dowiesz się jak skutecznie reklamować swoją firmę w internecie, co ułatwi ci odniesienie sukcesu. 

Marketing internetowy nie jest trudny i każdy z nas może samodzielnie reklamować swoją firmę w sieci. Jedyne czego potrzebujemy to czas, aby móc dowiedzieć się więcej o marketingu. Musimy również poświęcić czas na przygotowanie ciekawych treści reklamowych, a także optymalizację i pozycjonowanie firmowej strony.

Jeśli nie mamy zbyt dużo czasu, warto zlecić działania marketingowe firmie, która się tym zajmuje bądź freelancerowi. W ten sposób będziemy mogli skupić się na rozwoju własnej firmy, a marketingiem zajmie się profesjonalista. Jeśli jednak mamy czas, który możemy przeznaczyć na wykonywanie działań marketingowych, możemy sporo zaoszczędzić. 

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to zbiór działań, wykonywanych za pośrednictwem internetu, które mają na celu zwiększenie widoczności naszej firmy i przyciągnięcie większej ilości klientów. Do najbardziej znanych rodzajów zaliczyć można social media marketing, marketing szeptany, pozycjonowanie SEO, a także kampanie Google Ads.

Większość z dostępnych opcji jest darmowa, jednak Google Ads jest płatną formą reklamy, która gwarantuje wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jednak za każde wyświetlenie reklamy bądź kliknięcie w nią będziemy musieli zapłacić. Dlatego też z tego rozwiązania korzystają zazwyczaj firmy działające już od jakiegoś czasu. Tacy przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na wydatek kilkuset czy kilku tysięcy złotych miesięcznie na reklamę. Warto zaznaczyć, że inwestycja w reklamę, szybko może się zwrócić, gdyż zyskamy dużo nowych klientów. 

Marketing internetowy w social media

Social media marketing sprawdza się, jeśli nasze usługi bądź produkty kierujemy do osób młodych i dzieci. W końcu to właśnie młodsi najwięcej czasu spędzają przeglądając Facebooka, Instagrama czy TikToka. Podstawową rzeczą, którą możemy zrobić jest założenie profilu naszej marki, co zwiększy jej widoczność wśród użytkowników danych aplikacji. Warto udzielać się w dyskusjach, komentować zdjęcia i filmy innych, a także organizować konkursy.

To wszystko sprawi, że w łatwy sposób pozyskamy nowych klientów. Jeśli jednak mamy do dyspozycji od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, warto nawiązać współpracę z influencerem. Takie promowanie naszej firmy przez influencera sprawia, że fani twórcy z chęcią skorzystają z naszych usług. Standardem w tego typu współpracy jest specjalny kod rabatowy dla fanów danego influencera. W ten sposób możemy w krótkim czasie zwiększyć zyski naszej firmy, jednak wymagać to będzie inwestycji. 

Marketing szeptany

Kolejnym sposobem na reklamę jest marketing szeptany, czyli inaczej polecanie produktów czy usług na forach internetowych, portalach społecznościowych czy stronach zapleczowych. Wiele firm odchodzi od tej metody marketingu, gdyż jest to moralnie złe. W końcu sami będziemy wystawiać opinie na temat naszej firmy z kont stworzonych do tego celu. Z drugiej strony marketing szeptany jest skuteczny, jeśli umiejętnie się go stosuje. Przede wszystkim zbyt dobre opinie i ich duża ilość, może być odbierana przez ludzi negatywnie. W końcu większość z nas wie, że jest możliwość kupowania ocen.

Decydując się na marketing szeptany, musimy tworzyć treści reklamowe, ale nie możemy wychwalać naszych produktów. Wśród pozytywnych opinii, muszą się znaleźć te neutralne czy negatywne, co w oczach potencjalnych klientów wygląda naturalnie. Naszą firmę możemy reklamować na portalach ogłoszeniowych bądź forach tematycznych. 

Strona internetowa, sklep online i wizytówka firmy

Posiadanie firmowej strony internetowej i konta na portalach społecznościowych samo w sobie przyciąga klientów. Jednak trzeba poświęcić czas na prowadzenie profili, a także na stworzenie wysokiej jakości tekstów. Warto dodać swoją firmę do Google Maps, co przydaje się kiedy firma działa stacjonarnie. Aby strona była lepiej widoczna niezbędne będzie pozycjonowanie, czyli działania, które wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że najczęściej klikane są linki znajdujące się na szczycie listy. Najważniejszym aspektem, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony jest jej płynne działanie na wszystkich urządzeniach. Wiele osób zapomina o przystosowaniu strony pod urządzenia mobilne, co negatywnie wpływa na pozycję w rankingu Google. Należy umieścić na stronie wysokiej jakości treści, które powinny zawierać przydatne dla odwiedzających informacje, a także muszą być związane z naszą branżą.

Strona internetowa naszej firmy powinna zawierać wszelkie niezbędne dane kontaktowe, informacje o oferowanych przez nas usługach czy produktach, a także nieco informacji o nas. To ostatnie przydaje się szczególnie, jeśli jesteśmy freelancerami, gdyż klienci lubią wiedzieć z kim pracują. Warto opisać swoje doświadczenie w branży, a także podać przykłady wykonywanych wcześniej prac. Takie portfolio znajdujące się na stronie może przekonać wielu klientów do skorzystania z naszej oferty.

Jeśli prowadzimy sklep internetowy, musimy pamiętać o dodaniu bezpiecznych metod płatności, a regulamin powinien znajdować się w widocznym miejscu. Warto również zwrócić uwagę na wybór hostingu, który ma wpływ na działanie strony. Dobrym pomysłem jest również pomoc informatyka, który będzie czuwał nad naszą stroną. Tego typu usługi oferuje wiele firm hostingowych, a ich cena nie jest duża. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *