Czy sklep internetowy to biznes dla każdego? Oczywiście, że tak. Trzeba jednak wiedzieć, jak się zabrać do stworzenia sklepu, który będzie przyciągał klientów. Możesz brać przykład z innych. Sprawdź więc, co do zaoferowania mają inne sklepy, w tym także Twoja potencjalna konkurencja. Może ona podpowie Ci, jak założyć sklep internetowy, który będzie cieszył się zainteresowaniem. A gdy już posiadasz sklep online, to regularnie go udoskonalaj, twórz i baw się.
Od czego zacząć sklep internetowy?
Jeśli chcesz mieć sklep internetowy, to musisz mieć jakieś produkty. Nie mogą być jednak niskiej jakości. Zdecyduj się, czym tak naprawdę chciałbyś się zajmować, co sprzedawać. Im bardziej zbliżone będzie to do twoich zainteresowań, tym lepiej i prościej będzie ci to sprzedać. Jeśli interesujesz się branżą IT, to możesz sprzedawać telefony, smartfony, komputery, tak jak w bestcena.pl. Jednak jeśli jest to wystrój wnętrz, to możesz zainwestować w artykuły domowe, meble, tapety itd. Pamiętaj jednak, że twoja oferta powinna być oczywista i Klient musi wiedzieć, czego może się spodziewać. Nie zawsze duży asortyment będzie oznaczać, że sprzedaż będzie wysoka. Klient korzystając z Twojej strony, chce jak najszybciej znaleźć to, czego szuka. W przeciwnym wypadku zrobi zakupy w innym miejscu.
W wielu przypadkach ograniczenie asortymentu lub jego węższe wyspecjalizowanie przyniesie znacznie lepszy rezultat. Możesz również zdecydować się na podzielenie asortymentu na kategorie, co również pozwoli na lepsze odnalezienie się na stronie.
Gdy już masz produkty, zadbaj o ich ładną prezentację na stronie.
Przede wszystkim, sama strona powinna być przejrzysta i zachęcać potencjalnego klienta do pozostania na niej. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Zadbaj więc o to, by strona była przyjemna dla oczu Klienta.
Marketing ma znaczenie
Reklama jest dźwignią handlu i hasło to powinno brzmieć w Twojej głowie, jako naczelna zasada. Zadbaj o to, by Twój sklep nie tylko istniał, lecz także reklamował się w różnych miejscach. Sprawdź, a jakich miejscach internetu bywa Twoja potencjalna grupa docelowa. Nie musi Cię to wcale wiele kosztować. Możliwości jest wiele, od prowadzenia profilu czy strony Facebook, przez YouTube czy Instagram, a także reklamy na stronach internetowych. Możesz również postawić na Google Ads, dzięki czemu dotarcie do Twoich odbiorców będzie jeszcze prostsze.
Szukaj nietypowych rozwiązań, zastanawiaj się do kogo chcesz dotrzeć. Być może w Twoim przypadku strzałem w dziesiątkę okaże się mailing? A może baner na stronie powiązanej tematycznie z Twoją branżą?
Nie bez znaczenia są również treści, jakie masz na stronie. Zacznij od dobrego opisu produktu. Powinien jak najlepiej opisywać produkt oraz zawierać wszystkie niezbędne dla klienta informacje. Ciekawym rozwiązaniem, może być również blog firmowy, na którym będziesz zamieszczać informacje, o możliwym wykorzystaniu Twojego asortymentu, bądź jakie ciekawostki są z nim związane.
Zanim klient zacznie szukać, daj mu odpowiedź
Tak, jak w przypadku strony bestcena.pl zadbaj o to, by klient nie musiał od razu się z Tobą kontaktować, czy też szukać odpowiedzi na pytania w Internecie, lecz przygotuj mu już gotowe odpowiedzi. Zadbaj o rozbudowaną zakładkę „Częste Pytania”, czasem występuje ona również pod nazwą „FAQ” i wprowadź ją na swojej stronie.
Przykładem może być dla Ciebie FAQ, które przygotowałem również na stronie z usługami SEO, copywritingu i tworzenia stron o nazwie CopywriterExpert. Zgromadziłem tam wiele pytań i odpowiedzi, dzięki którym blisko 90% klientów znacznie lepiej mnie pozna i moje usługi, zanim zdecydują się ze mną skontaktują. Tym bardziej polecam!
O co jeszcze musisz zadbać?
Jeśli chcesz, aby twój sklep sprzedawał i szybko stał się poważną konkurencją, to dbaj o jego zaplecze produktowe, a także o Klientów. Im lepiej zaczniesz, tym szybciej twoja firma będzie generować spore zyski. Zobacz także, jak założyć sklep internetowy na Allegro.