Jeżeli choć trochę interesujesz się tematyką pozycjonowania, z pewnością zetknąłeś się już z pojęciem „rich snippets”. Choć aktualnie dużo się o nich słyszy, tak naprawdę mało kto zdaje sobie sprawę z tego, czym tak naprawdę są – najwyższy czas to zmienić i zacząć korzystać z tego, co mają nam one do zaoferowania!
Czym w skrócie są rich snippets?
Mówiąc w dużym skrócie i pomijając terminy znane jedynie fachowcom w dziedzinie SEO, można powiedzieć, że rich snippets to rozszerzone opisy stron internetowych, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, poza standardowymi elementami.
Film z kanału #JakSieRozwijac:
Rich snippets – podstawowe informacje
Są bardzo często wykorzystywane przez sklepy internetowe do przekazywania klientom informacji np. o dostępności czy cenie danych produktów. Spotkać się można również z rozszerzonymi opisami zawierającymi np. liczbę opinii o danym produkcie czy średnich ocenach jego użytkowników, a także o dokładnej dacie i miejscu planowanego wydarzenia lub ocenie konkretnego, poszukiwanego przez nas filmu – możliwości jest więc naprawdę sporo, co sprawia, że rich snippets sprawdzają się na wielu stronach internetowych.
Rich snippets wyświetlane są dzięki danym strukturalnym, które umieszcza się na stronie w jednym z czterech podstawowych formatów: mikrodane, mikroformaty, RDF, JSON-LD.
Zalety Google Rich Snippets

Podstawową zaletą korzystania z takich rozwiązań jest to, że w strony internetowe posiadające opisy rozszerzone internauci klikają zdecydowanie częściej (witryny wykorzystujące rich snippets przyciągają wzrok użytkowników), co oczywiście w ogromnym stopniu przekłada się na większy ruch na stronie. Dlaczego tak się dzieje?
Wyniki wyszukiwania, które prezentowane są wraz z dodatkowymi informacjami, są dla internautów wskazówką, mówiącą o tym, czego mogą się spodziewać na danej stronie, co sprawia, że łatwiej im znaleźć to, czego naprawdę szukają. Jak łatwo się domyślić ruch z wyników Google, które oznaczone zostały dodatkowymi informacjami, jest bardziej wartościowy, co ma ogromne znaczenie w przypadku sklepów internetowych, choć oczywiście nie tylko.
Rozszerzone opisy strony internetowej są w stanie w dużym stopniu wpływać na pozycje w wyszukiwarce Google, a także na współczynnik konwersji – warto przetestować to rozwiązanie na swojej stronie, aby przekonać się, jak wiele korzyści wynika z wdrożenia rich snippets.
Jeżeli masz wątpliwości i nie wiesz jak to zrobić przy pomocy ogólnie dostępnych narzędzi (sposób wdrożenia red snippets jest dobrze opisany na stronach pomocy Google), najlepszym pomysłem jest skorzystanie z usług specjalistów – agencje SEO implementują na Twojej stronie to rozwiązanie, a Ty zyskasz pewność, że wszystko działa tak, jak powinno i będziesz mógł obserwować, jak rich snippets wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny.
Rich Snippets WordPress – jak ustawić dane o opinii użytkowników?
Chcesz, aby wszystkie Twoje strony i artykuły w Google posiadały Rich Snippets dotyczący opinii użytkowników? W takim razie wystarczy, że zainstalujesz w WordPressie odpowiednią wtyczkę, na przykład:
- kk Star Ratings (korzystam i polecam)
- Multi Rating
- GD Star Rating
- Wp Post Ratings
- Star Rating
- Cosmic Star Rating
- WP Star Rating
Na samym dole artykułu widzisz, jak pojawia się opcja pozostawienia opinii artykułu(liczę na pozytywną 🙂 ). Wszystko odbywa się na podstawie wtyczki Multi Rating. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania Google widać później taki rezultat:

Ustaw te „fragmenty rozszerzone” na swoim blogu, w sklepie internetowym, a statystyki odwiedzin zaczną się jeszcze bardziej poprawiać. Oczywiście tylko wtedy, gdy uzyskasz pozytywne opinie od użytkowników. A dzieje się tak tylko wtedy, dostarczysz im wysoką wartość (wiedzę, produkt bądź usługę). Powodzenia!