O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak nazwać bar Kilka wskazówek czyli lekcja namingu i copywritingu

Lokale gastronomiczne są powiązane z dużą konkurencyjnością na rynku. Oznacza to, że trzeba dołożyć wyjątkowych starań, aby zdobyć uwagę klienta i przeciągnąć go na swoją stronę. Nie zapominajmy, że nazwa baru czy innego lokalu to pierwszy kontakt z marką i wrażenie, którego już nie da się zapomnieć. To sposób identyfikacji, budujący całą gamę skojarzeń.

Czy masz pomysł na nazwę swojego barowego biznesu? A może planujesz rebranding? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na choćby jedno z pytań, mam dla Ciebie garść skutecznych porad.

Nazwa dla baru – jaką wybrać?

Ludzki mózg korzysta z uproszczeń, aby uporać się z ogromem dostępnych informacji. Z tego względu nie analizuje dogłębnie wszystkich czynników, ale na podstawie doświadczeń i skojarzeń wyciąga wnioski. Dla przykładu „Bar u Ani” będzie odbierany jako swojskie miejsce z tanim jedzeniem i piciem. Nazwa nie jest kreatywna i kojarzy się z małym, lokalnym biznesem. Nazwa brzmiąca z francuskiego będzie kojarzona z luksusem, a co za tym idzie drogim asortymentem.

Jak widać, wybranie odpowiedniej nazwy baru nie jest łatwe.

Aby stworzyć dobrą nazwę baru i innego lokalu, warto przeanalizować grupę docelową. Innym językiem posługują się osoby w każdym wieku. Młodzi często używają anglicyzmów, a osoby w średnim wieku związków frazeologicznych. Na samym początku sporządź bazę skojarzeń, która będzie zawierała jak największą ilość słów. Jeśli zastanawiasz się, jaką wybrać nazwę dla baru, skorzystaj z gier słownych i rymowanek. Pamiętaj, że produkt końcowy musi być wyrazem bądź zbitką wyrazów łatwych do wymówienia i zapamiętania. W nazwie należy uwzględnić takie aspekty jak lokalizacja, menu czy nawet samą historię lokalu oraz jej wielkość.

1. Nazwa dla małej knajpki – na co zwrócić uwagę?

Prowadząc niewielką knajpę, warto się wysilić i stworzyć unikalną nazwę. Kreacja jest prostsza, kiedy menu lokalu jest okrojone. Warto wówczas dodać do nazwy człon burger, bułka, tost itp. Coraz większą furorę robią niekonwencjonalne zlepki słowne, które na samym wstępie intrygują. Dodajmy, że nazwy w dużych miastach są zazwyczaj bardziej odważne, także z powodu większej konkurencji. Z całą pewnością podążanie za trendami jest zwodnicze i lepiej się go wystrzegać.

Nazwa dla małej knajpki powinna być łatwa do przeczytania i związana z działalnością baru. Powinna jasno wskazywać na narodowość kuchni, serwowanych daniach i klimacie miejsca.

2. Nazwa dla pierogarnii

Wymyślenie nazwy dla tej szczególnej restauracji wiąże się z podobnymi zasadami jak w przypadku innych lokali gastronomicznych. Różnica polega na skojarzeniach, jakie wywołuje to szczególne danie. Pierogi są potrawą domową, kojarzoną z ogniskiem domowym i ciepłem. Każdy wie, że najlepsze pierogi robią babcie, a więc osoby dbające o wnuki i dom.

Z tego powodu nazwa powinna odwoływać się do wartości tradycyjnych ze wszelkimi przejawami swojskości. Można oczywiście przełamać ten schemat i stworzyć nazwę nowoczesną, z wykorzystaniem angielskich słów. Podobnie jak w budowaniu nazwy dla barów i knajp, również tutaj wszystko jest zależne od specyfiki miejsca i jej unikalnej oferty.

3. Najlepsza nazwa dla food trucka

W przeciwieństwie do pierogarni, foodtrucki to miejsca stworzone z myślą o młodych osobach. Oczywiście na zlotach pojawiają się zarówno starsi, jak i całe rodziny, ale na co dzień głównie młodzież kupuje tu jedzenie i picie. Z tego względu nazwy są bardziej swawolne, angielskie, ale także takie, które przedstawiają ofertę.

W nazwach foodtrucków królują człony takie jak grill, burger, food czy fat. Znajdziemy tam także wiele polskich nazw z członami ciacha, naleśniki, degustacja, syty. Nazwa dla food trucka powinna być prosta i kreatywna. Powinna wykorzystywać proste skojarzenia jak na przykład wołowina – byk, grill – kiełbasa.

Czy już wiesz jak stworzyć najlepszą nazwę dla swojego biznesu

Niezależnie czy jest to bar, mała knajpka, pierogarnia, czy food truck – liczy się inwencja. Niektóre nazwy intrygują, inne mówią o podstawowych walorach produktów, a jeszcze inne odwołują się do emocji.

W przypadku wymyślania nazw nie ma jednej recepty na sukces. Jeśli potrzebujesz pomocy, zgłoś się do agencji copywriterskich, które oferują naming. Nazwa to podstawa i najważniejszy aspekt prowadzenia biznesu.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *