O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak rozwijać swój biznes

Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyczyn. Choć w Polsce liczba mikrofirm, małych przedsiębiorstw wynosi pona 1,5 miliona, to wiele z nich boryka się z wieloma trudnościami, kryzysami i problemami. Sprawdź, jak rozwinąć swój biznes, jak wypłynąć na zupełnie nowe, szerokie wody działalności?

Świadomość – klucz do sukcesu

Duch przedsiębiorczości jest obecny w wielu Polakach – dowodzą tego statystyki, które mówią, że w Polsce liczba firm wynosi niemal 2 miliony! Pasjonaci danych branż z wielką gorliwością, dbałością i miłością prowadzą swoje firmy, często mikroprzedsiębiorstwa, realizując tym samym swoje pasje i spełniając marzenia. Jednak nie wszyscy mają na tyle zapału, pomysłów i szczęścia, by przez ten przedsiębiorczy świat iść w różowych okularach.

Przedsiębiorcy z każdej z branż borykają się z wieloma problemami. Do najważniejszych i najczęściej pojawiających się możemy zaliczyć małą liczbę klientów lub wręcz ich brak, niewłaściwy marketing, który nie generuje przypływy nowych potencjalnych klientów, kryzys w znalezieniu wartościowych i oddanych pracowników.

By wykorzystać wszystkie możliwości…

Niemal każda firma nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Choć właściciele i pracownicy skupieni są na wykonywaniu w najlepszy sposób swoich zadań, a więc tworzeniu nowych produktów lub nowego rodzaju usług, to w tej branży należy także pamiętać, by nieustannie rozwijać markę. Proponowanie klientom nowych możliwości, wprowadzanie świeżych trendów, usprawnień nie będzie możliwe bez wnikliwego analizowania rynku, ofert konkurencji czy śledzenia nowych trendów w biznesie i umiejętności dopasowywania się do dynamicznych zmian zachodzących w świecie.

Dobrze w wielu obszarach sprawdza się metoda małych kroków oraz powiedzenie, że zrobione jest lepsze od doskonałego! Wszyscy jesteśmy zabiegani i prócz prowadzenia biznesu zajmuje nas wiele spraw: rodzina, samorozwój, obowiązki domowe, czasami także drugi biznes lub etat w innym miejscu. Chcąc usprawnić działanie firmy, rozwinąć ją warto wprowadzać zmiany małymi krokami – systematycznie, kawałek po kawałku. Czasami mogą to być naprawdę spektakularne zmiany i decyzje, a czasami przeczytanie książki, artykułu lub obejrzenie dokumentu na temat związany z Twoim biznesem! 

Wypłyń na nowe wody

Jak wskazują badania, w ubiegłym roku niemal 80% badanych zadeklarowało robienie zakupów online. Głównymi czynnikami skłaniającymi konsumentów do takiej formy zakupów był brak kolejek, możliwość dostawy zamówienia wprost pod drzwi domu, bez konieczności wychodzenia, noszenia, tracenia czasu na dojazd do sklepu. Jeśli więc Twój biznes nie jest obecny w sferze Internetu warto jak najszybciej nadrobić ten brak! Wszakże, jak mówi znane powiedzenie – jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz! To prawda, coraz częściej, nie tylko młode osoby, wyszukują w Internecie wszelkich informacji, w tym także związanych z zakupami i nabywaniem usług. Mając stronę internetową Twojej firmy zwiększasz szanse na zdobycie nowych klientów. Dbając o odpowiednie pozycjonowanie tejże strony i jej aspekt wizualno-estetyczny możesz być pewny, że zyskasz zainteresowanie odbiorców. Stworzenie strony internetowej i prowadzenie na niej sklepu nie jest wyjątkowo trudne. Choć zaplecze finansowe warto na ten cel mieć poświęcone – im bardziej profesjonalna strona i lepiej zaprojektowany sklep, tym więcej klientów będzie miało ochotę z niego skorzystać. Nie obejdzie się także bez odpowiedniego marketingu. Zadbaj o to, by informacja o powstaniu sklepu internetowego trafiła do odpowiedniej grupy zainteresowanych.

Jeśli jednak Twoje finanse nie pozwalają na stworzenie praktycznego i profesjonalnego sklepu internetowego, warto skorzystać ze znanych i dobrych rozwiązań. Platformy sprzedażowe, typu Allegro, są doskonale przystosowane, aby prowadzić w nich sprzedaż swoich produktów lub usług. Stworzenie wiarygodnego konta, zyskanie recenzji klientów potrwa chwilę, ale to dobry pomysł, jeśli zależy Ci na kontakcie z wieloma potencjalnymi zainteresowanymi. Allegro jest serwisem doskonale współpracującym z młodymi przedsiębiorcami i dającym im wiele narzędzi, między innymi część Allegro Gadane. Jest to miejsce, które pozwala na zadawanie pytań, wymianę wiedzy między sprzedającymi, wspólne szukanie odpowiedzi wokół tematu robienia zakupów prowadzenia profesjonalnej sprzedaży na Allegro.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *