Aby uzyskiwać coraz lepsze wyniki w Google musimy pozycjonować się na najlepsze słowa kluczowe. W tym celu nie musimy zawsze przeglądać wszystkich propozycji słów kluczowych. Jest znacznie prostsze rozwiązanie. A na czym ono polega? Wystarczy sprawdzić słowa kluczowe konkurencji. Zobaczyć, jaki ruch na stronie dzięki nim uzyskują. I już to może być dla nas cenną wskazówką.
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji?
W tym bardzo pomocne okazuje się darmowe narzędzie seo, a mianowicie Ubersuggest. To właśnie tam bez żadnej kampanii SEO możemy zdobyć cenne informacje na temat naszej konkurencji i to za darmo!
Sprawdź Słowa kluczowe konkurencji przez Ubersuggest
Instrukcja sprawdzania słów kluczowych konkurencji poniżej:
1.Wystarczy przejść do tego narzędzia. Tam do wyszukiwarki wpisz adresy url swoich konkurentów po kolei. Ustal region, np. Polish/Poland. I naciśnij „Search”.
Teraz przejrzyj raport, który Ci się ukazał. Zobaczysz z jakiego regionu konkurencja uzyskuje ruch na stronie. Możesz ocenić czy czasami warto jest promować swój biznes w 1 konkretnym kraju.
2. Następnie przeglądasz ich najwyższe strony w wyszukiwarce Google czyli przechodzisz do „Top Pages„. Sprawdź te strony i oceń, co sprawia, że otrzymują na nich tak wysoki ruch. (oceń ile akcji społecznościowych otrzymują te strony, ile łączy z każdej z tych stron, ile słów kluczowych jest uporządkowanych, i jakie są to słowa kluczowe, jaki jest ich koszt kliknięcia).
3. Wejrzyj w kategorię słów kluczowych klikając w „View All” i coraz głębiej sprawdzaj wszystkie słowa kluczowe prowadzące do 1 strony/podstrony/artykułu. Zobaczysz w ten sposób słowa kluczowe, które szczególnie napędzają ruch(posiadają wysoki koszt za kliknięcie i niski wynik trudności wyszukiwania) czyli trudność wyszukiwania jest łatwa do rankingowania. Jeśli to słowo kluczowe wykorzystasz u siebie, uszeregujesz organicznie, to spowoduje i u Ciebie duży ruch.
4. Teraz sprawdź główną stronę słów kluczowych Klikając po lewej stronie w „Keywords” lub przechodząc niżej. I tak samo sprawdzasz. Szukasz tutaj słów kluczowych, które mają wysoki koszt za kliknięcie, duży ruch, ale niską trudność wyszukiwania.
5. Na koniec wpisz wybrane słowo kluczowe do Ubersuggest i oceń je jeszcze lepiej i poznaj inne sugestie, tak jak poniżej. To pozwoli Ci inwestować w odpowiednie słowa kluczowe, tworzyć właściwe działania w mediach społecznościowe. Pozwala na to tworzenie artykułu typu Skyscraper Technique. Także dzięki temu pokonasz swoją konkurencję!
Nauczyłeś się, jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji. Wykorzystaj to, jeśli chcesz skutecznie promować się w Google i już niedługo uzyskać wysoki ruch na swojej stronie. Powodzenia!