Co to jest LinkedIn Opinie i rady jak promować firmę

LinkedIn to portal networkingowy, dzięki któremu udaje się znaleźć pracę czy nawiązać nowe kontakty biznesowe. I dodatkowo umożliwia na promocję swojego biznesu, umieszczając na nim pewne posty, artykuły czy inwestując w reklamę, która tam również się pojawia. Rejestracja do tego serwisu społecznościowego jest darmowa, więc tym bardziej warto założyć konto na tej platformie. A następnie ukazywać, jak rozwijamy się zawodowo, by inni decydowali się na współpracę z nami. Może być tak, że to oni się do nas zgłoszą, aby nas zatrudnić bądź zlecić nam pewne zlecenie. Tym bardziej warto spróbować tam zaistnieć.

Jeśli chcesz rozwijać się zawodowo, promować swój biznes i mieć możliwość znalezienia lepszej pracy, to LinkedIn stanowi dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Coraz więcej małych i większych firm i headhunterów(poszukujących pracowników) wykorzystują kontakty dostępne na takich serwisach jak LinkedIn czy mniej popularnym GoldenLine. Już w takich miejscach mogą dokładnie zapoznać się z profilami kandydatów i przesłać im ofertę pracy. A gdy Ty szukasz pracy, to na LinkedIn możesz znaleźć firmy i osoby, do których możesz wysłać wiadomość, także głosową i wideo, aby zainteresowali się Twoim profilem. Możliwe, że w taki sposób pozytywnie ich zaskoczysz. Tak więc zarówno osoby prywatne i firmowe powinny zaistnieć na LinkedIn i tam rozwijać swoje kontakty. Zobacz poniżej, jak zacząć na LinkedIn. I jak promować firmę na LinkedIn oraz samego siebie. I przy okazji zobacz moje konto LinkedIn Szymon Owedyk.

Jak zacząć na LinkedIn?

Zakładając swoje konto LinkedIn masz możliwość podzielić się z nim różnorodnymi informacjami na temat siebie i swojego biznesu. Dobrze, abyś szczególnie podzielił się tym, co okaże się dla drugich naprawdę cenne i zwiększy zaufanie do Ciebie.

Na LinkedIn dzielisz się takimi informacjami, jak: wykształcenie, doświadczenie zawodowe, kursy, wyróżnienia i nagrody, wolontariat, członkostwo w organizacja, wyniki testów, projekty, patenty, publikacje, certyfikaty, zainteresowania, akcje i podsumowanie. Pochwal się tutaj swoimi kwalifikacjami i doświadczeniem. Jak?

Gdy już stworzysz swoje konto LinkedIn, to możesz również ustawić w nim „zdjęcie profilowe” oraz ustawić, kto będzie widział Twoje kontakty. Do tego służy opcja „Ustawienia i prywatność”. Dodawanie umiejętności jest możliwe z pozycji naszego profilu w „Rekomendowane umiejętności i potwierdzenia”. Tam ustawisz jeszcze inne przydatne dla innych informacje. Uzupełnij swój profil LinkedIn jak najlepiej!

Na LinkedIn jest możliwość:

  • importowania kontaktów z kont pocztowych (np. z gmaila)
  • segregowania i tagowania znajomych
  • wyświetlania statystyk (np. osób odwiedzających nasz profil)
  • wyszukiwania ofert pracy
  • uczestniczenia w grupach tematycznych
  • korzystania z poradników i artykułów
  • śledzenia liderów opinii i różnych kanałów informacji
  • aktualizowania profilu w każdym czasie i miejscu
  • uzyskania pomoc

Jak promować firmę na LinkedIn i samego siebie?

  • Ciekawa historia – opowiedz w swoim profilu ciekawą historię na swój temat, która będzie interesować pracodawców, headhunterów i partnerów biznesowych.
  • Pochwal się – osiągnięciami, kwalifikacjami, ukończonymi kursami, rekomendacjami, swoimi publikacjami, blogiem, stroną firmową itp.
  • Zdjęcia – postaraj się o wysokiej jakości zdjęcia w swoim profilu – „zdjęcie profilowe” i „zdjęcie w nagłówku”. Przyciągnie to uwagę odbiorców i zachęci do potraktowania Cię jeszcze poważniej.
  • Multimedia – w swoim profilu możesz dzielić się takimi multimediami, jak materiały wideo, prezentacje, linki do pewnych stron www, kanałów social media, blogów i stron firmowych.
  • Spersonalizowane zaproszenia – wysyłać do wybranych osób wiadomości z zapytaniem o dołączenie do naszych znajomych. Ich więcej im posiadasz na LinkedIn – i to jeszcze tych wybranych, pasujących do Twojej branży, biznesu – tym lepiej.
  • Wyszukaj ciekawe grupy tematyczne – masz możliwość dołączenia do 50 grup na LinkedIn i dzielenia się tam swoimi pomysłami, udzielać pomoc innym członkom społeczności, a przy okazji też polecać swoje usługi, produkty.
  • Słowa kluczowe – stosuj je opisując profil publiczny w opisie, podsumowaniu i doświadczeniu zawodowym. Wtedy, gdy ktoś wpisze do wyszukiwarki LinkedIn „sprzedawca online” czy „programista java” to ma możliwość wyszukać właśnie Ciebie.
  • Grupa docelowa – oceń, do kogo chcesz dotrzeć i później regularnie trafiaj do takich osób na grupach LinkedIn, tworząc własne publikacje, artykuły i dzieląc się materiałami z innych miejsc w Internecie, gdzie jesteś aktywny (np. blog, kanał YT czy inne social media).

Rekomendacje na LinkedIn

Bardzo przydatne w pozytywnej promocji swojego profilu LinkedIn okazują się rekomendacje od drugich. Inny pracodawca bądź Klienta ma możliwość wystawienia Ci takiej rekomendacji, co również zwiększa poziom zaufania od innych osób, które będą chciały Cię poznać. Do takich rekomendacji wystarczy przejść, gdy logując się na LinkedIn klikamy w „Wyświetl profil” i na dół w okno „Rekomendacje”. Tam jest możliwość otrzymywania i udzielania rekomendacji. A zarazem wysyłania próśb do konkretny osób i firm, aby wystawiły nam takie rekomendacje.

Warto posiadać konto LinkedIn i starać się również tam pozyskiwać coraz więcej kontaktów biznesowych. Można się również udzielać w tym serwisie, aby inni lepiej nas znali i zaczęli obserwować. Powodzenia w prowadzeniu i dalszym rozwoju swojego konta LinkedIn.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie prowadzić profil firmy na LinekdIn bądź nauczyć się prowadzić kampanie reklamowe sprawdź szkolenia LinkedIn i kursy. Dostępne są zarówno szkolenia stacjonarne, jak też kursy online z LinkedIn, które pozwalają w krótkim czasie poznać zasady działania tego medium społecznościowego i jego narzędzi reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *