Facebook to bez wątpienia najpopularniejszy portal społecznościowy, który stale się rozwija i proponuje innowacyjne rozwiązania – także w zakresie eCommerce. Od października roku 2016 wprowadzono możliwość dodania kategorii „SKLEP” do każdego fanpage, dzięki temu potencjalni klienci mogą zamawiać poszczególne produkty/usługi jeszcze szybciej i wygodniej. Portal prowadzi także prace nad wdrożeniem własnej metodą płatności. Wówczas użytkownicy już wkrótce będą mogli zapłacić za produkt lub usługę bezpośrednio w obrębie serwisu Facebook, bez zbędnego przekierowywania na strony zewnętrzne.
Sprzedaż produktów przez Facebook – wszystko po to, aby użytkownicy pozostali na FB jeszcze dłużej każdego dnia!
Czy może to oznaczać spadek ruchu na stronach typu eBay, Amazon itp.? Ciężko jednoznacznie stwierdzić, ale może do tego dojść, przynajmniej w pewnym stopniu.
Dlaczego sklep na Facebooku nie działa tak dobrze?
Obecnie Social Media eCommerce jest w fazie rozwoju, a proces zamawiania poprzez Facebook nie jest ani szybki, ani do końca wygodny. Z portalu zdecydowana większość użytkowników korzysta za pomocą smartfonów. Podczas przekierowywań i dokonywania zakupów przez Facebook strony w wielu przypadkach nie chcą się wczytać lub nie wszystkie są kompatybilne z urządzeniami mobilnymi.
Najwygodniejszym sposobem na zakupy online jest komputer i to właśnie dlatego na ten moment Facebook eCommerce nie jest w stanie poważnie zagrozić dużym markom. Co prawda, znając zarząd portalu, ta sytuacja może się zmienić, jednak aktualnie proces zamawiania poprzez zakładkę SKLEP nie jest rozwiązaniem chętnie wykorzystywanym przez klientów.
Dodatkowo, wprowadzanie nowych produktów do sklepu Facebook może potrwać bardzo długi czas, bowiem wszystkie elementy trzeba dodać ręcznie.
Dlaczego warto mieć sklep na swoim Fanpage’u na Facebooku?
A czy Ty posiadając fanpage firmowy na FB, masz w nim zakładkę sklep? A jeśli nie, to dlaczego?
Płatności za dodane produkty już działają z pozycji samego Facebooka. Dodając produkty w zakładce “sklep” możesz także dodać link, który zaprowadzi zainteresowanych do oferty na Twojej stronie WWW, blogu, sklepie online.
Trzeba przyznać, że część użytkowników zaglądających na Fanpage, dostrzegając zakładkę “Sklep”, jest zainteresowana, co się w nim znajduje. To potencjalni Klienci, do których warto skierować swoją ofertę. Jeśli więc tego nie zrobiłeś, to zachęcam, aby nadrobić te zaległości, a poprawisz swój biznes / sprzedaż nawet o kilka %. Czy to możliwe? Ja sam każdego miesiąca zauważam, jak kolejne osoby przez zakładkę Sklep na moim Fanpage przechodzą do oferty i dokonują zakupu mojego kursu online czy książki. U Ciebie może to działać podobnie.
Jak założyć sklep na Facebooku / FB krok po kroku?
Film z kanału #JakSieRozwijac:
Reasumując: aktualnie social media ecommerce to proces bardzo rozwinięty i ma on ma spory potencjał. Wdrożenie zakładki SKLEP to prawdopodobnie początek wielkich zmian, które czekają nas już niebawem.