Jakie Portfolio Copywritera by zarabiać więcej na pisaniu tekstów?

Jakie Portfolio Copywritera by zarabiać więcej na pisaniu tekstów?

Szukając zleceń polegających na pisaniu tekstów wielotematycznych, warto mieć dobre portfolio. Z czego może się ono składać? Przeczytaj, a dowiesz się więcej.

Portfolio to prezentacja umiejętności. Modelki prezentują zdjęcia z sesji, a copywriterzy teksty, które napisali.

Poniżej masz kilka pomysłów na skuteczne przedstawienie swoich tekstów tak, by inni nabrali do Ciebie jeszcze większego zaufania jako Copywriter. By później zdecydowali się zlecić właśnie Tobie przygotowanie nowych tekstów, czego Ci życzę!

Po pierwsze: blog autorski

To bardzo dobry pomysł. Prezentujesz swoje umiejętności pisania na wiele tematów. Blog może mieć dużo kategorii lub jedną, która jest związana z twoim wykształceniem. Możesz pisać opowiadania. Takie, które sam chciałbyś czytać w książkach. Kryminał, romans, wątki obyczajowe i wiele innych.

Na blogu Copywritera może być różna twórczość pisana. Ale możesz także skupić się na 1 bądź 2 głównych tematach, w których jesteś specjalistą. Wszystko zależy od Ciebie!

Po drugie: artykuły w prasie, na łamach portali

Pochwal się swoimi publikacjami w prasie, na stronach internetowych. Wpisz do portfolio linki do swoich tekstów. Podpisanych imieniem i nazwiskiem. Napisz nawet, że pisałeś do gazetki szkolnej.

Liczy się każde cenne doświadczenie w pisaniu, a także jako Copywriter. Ja na przykład kiedyś napisałem dla serwisu SEOStation artykuł na temat "Pozycjonowania filmów na kanale YouTube".

Możesz rozpocząć współpracę z właścicielami pewnych serwisów www, blogerami, którzy umożliwią Ci opublikowanie na swojej stronie Twoich tekstów. A gdy umożliwią Ci pozostawienie w tekście linka do Twojej strony www, działanie to pozytywnie wpłynie jej pozycjonowanie w Google.

Po trzecie: książki i e-booki

Wydałeś samodzielnie e-booka? Opublikowałeś go w wydawnictwie? Zamieść taką informację w swoim portfolio. E-book to publikacja, która może być związana z twoimi zainteresowaniami, wykształceniem. Może stanowić dodatek do bloga, artykułów, który kupią czytelnicy, a ty zdobędziesz recenzje, doświadczenie. E-book przyciągnie nowych czytelników, a także zleceniodawców, którzy będą zainteresowani współpracą z Tobą.

Publikacja książki zawsze dobrze wygląda w portfolio Copywritera.

Sam wydałem 2 książki i staramy się na to zwrócić uwagę Klientom, którzy decydują się na nasze usługi Copywritingu. Ty nie musisz mieć od razu grubej książki, ponad 200-300 stron. Możesz zacząć od e-booka, który składa się z 5 czy 15 stron. Ważne, aby był interesujący i napisany bezbłędnie. Wtedy możesz się nim pochwalić!

Po czwarte: opowiadania, poezja

Wiersze i pisanie różnych historii to także dobry pomysł na stworzenie portfolio. Mogą być dodatkiem lub główną częścią. Pisanie opowiadań czasami także wchodzi w zakres pracy copywritera. Mogą dotyczyć różnych tematów.

Jeśli więc chcesz pokazać się, jako kreatywny i wszechstronny Copywriter bądź specjalista od opowiadań i poezji, to również twórz teksty w tym kierunku i dziel się nimi w portfolio oraz w różnych miejscach w Internecie.

Jak budować portfolio Copywritera?

  • Zapytaj się aktualnych Klientów czy możesz na swojej stronie Copywritera podzielić się informacją, że przygotowywałeś dla nich teksty. Możesz zwrócić im uwagę, że w ten sposób ukażesz nawet link do ich strony www.
  • Teksty do portfolio wstawiaj za pomocą zdjęć jpg, png. Wystarczy, że masz przygotowany tekst w pewnym edytorze i następnie robisz zrzut ekranu. Mogą być one także dostępne w pliku PDF.
  • Buduj swoje portfolio nie tylko na stronie Copywritera, ale również na swoim Fanpage oraz w innych Social Media(np. na Instagramie i YouTube).

Portfolio Copywritera - co jeszcze jest ważne?

Portfolio to estetyczne przedstawienie swoich pisarskich umiejętności i siebie. Należy pogrubić najważniejsze informacje. Dziś ludzie nie czytają, a skanują tekst wzrokiem. Czytają to, co najważniejsze. Musisz się wyróżnić na tle innych, którzy również oferują pisanie tekstów. Nie możesz popełniać błędów ortograficznych, literówek. Jedna literówka i ktoś przeczyta ofertę kogoś innego. Zajrzyj również tutaj, aby poznać przykład portfolio Copywritera, którym możesz się zainspirować i dzięki niemu wyciągnąć cenne wnioski.

I nie zapominaj o ciągłej aktualizacji portfolio Copywritera. Najlepiej zaplanuj coś takiego przynajmniej raz w miesiącu. Dzięki temu aktualni i nowi Klienci zauważą, że dalej działasz i dobrze obsługujesz swoich Klientów!

Jak widzisz, portfolio copywritera jest bardzo ważne. Oferując przygotowanie tekstów, po prostu musisz je mieć. Treść świadczy o twoich umiejętnościach. Warto więc poświęcić trochę czasu na napisanie tekstów do swojego portfolio. A jeśli chcesz rozwinąć się jeszcze bardziej, to koniecznie dołącz do kursu "Zostań Copywriterem i zarabiaj na pisaniu tekstów". Serdecznie zapraszam!






4 Responses
    1. Na początek wiele lat działałem jako Freelancer. A Klientów pozyskiwałem różnie, oferia, olx, pośród krewnych i przyjaciół(więcej o tym wspominam w moich kursach “Jak zostać Copywriterem?” i “Jak zostać Freelancerem?”). Dopiero z czasem założyłem firmę 🙂

    1. Wszystko zależy od tego, jak bardzo się postarasz. Sam, gdy dorabiałem jako Copywriter ucząc się w technikum, to na pisaniu zwykłych teksów SEO, udawało mi się zarobić w miesiącu od 200-600 zł(w zależności w jakim miesiącu się postarałem). Natomiast, gdy już ukończyłem technikum i bardziej poświęciłem się Copywritingowi, to były miesiące, gdy na pisaniu takich prostych tekstów udawało się wyciągnąć nawet powyżej 2500 zł netto. Dlatego później była firma i możliwość dalszego rozwijania się w tym kierunku. Jeśli więc chcesz dorobić bądź szukasz ciekawego pomysłu na zarabianie, to praca Copywritera stanowi super rozwiązanie 🙂

Dodaj komentarz :)