Skuteczne prowadzenie profilu na Instagramie – 3 pytania i odpowiedzi

Skuteczne prowadzenie profilu na Instagramie

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem życia. Są narzędziem, w którym śledzimy życie znajomych i osób publicznych, a także relacjonujemy własne. Zdjęcie z porannego joggingu, czy też ładnie podanego obiadu w modnej restauracji wydają się prozaiczne, ale to właśnie w ten sposób najczęściej pokazujemy swój świat w Internecie.

Fenomen Instagrama, prawdopodobnie wynika z tego, że możemy się w nim zaprezentować dokładnie, tak jak chcemy być odbierani przez społeczeństwo. To też z pewnością najprostszy sposób zamanifestowania własnych poglądów i pokazania swojego, indywidualnego stylu życia. Nie da się ukryć, że pilnie strzeżona prywatność nie jest domeną obecnych czasów. Liczba użytkowników samego Instagrama przekroczyła już miliard. Oznacza to jedno – chcemy dzielić się swoim życiem i oczekujemy atencji.

Najpopularniejsze profile na Instargramie należą oczywiście do tzw. celebrytów, czyli youtuberów, modelek, gwiazd sportu i innych osób publicznych, którym sukces w tym miejscu napędza popularność. Jednak wybić się na Instagramie może każdy! Wystarczy przestrzegać kilku złotych zasad. Po pierwsze należy zrozumieć specyfikę portalu, a nietrudno zauważyć, że atrakcyjność konta ma tu niebagatelne znaczenie.

Chcesz stworzyć profil na Instagramie, który będzie wzbudzał zainteresowanie?

Musisz mieć własną strategię i być konsekwentny. Instagram opiera się na zdjęciach i relacjach publikowanych w formie krótkich filmów. Zatem to aspekt wizualny w pierwszej kolejności przyciąga uwagę. Nie można jednak zapominać o wartościowym contencie, czyli przekazie treści, bo to on zatrzyma nam obserwatorów. Fundament skutecznej strategii jest zatem następujący:

1. Co publikować na Instagramie?

Wiemy już, że ładne zdjęcia, zachowane w spójnej stylistyce, są podstawą każdego publikowanego postu na Instagramie. Jak utrzymać wspomnianą spójność? Należy skrupulatnie dobierać zdjęcia do publikacji, tak by razem tworzyły atrakcyjną dla oka kompozycję. Zaczynając zatem od podstaw, należy wiedzieć, czym charakteryzuje się dobre zdjęcie i wcale nie trzeba być profesjonalnym fotografem.

Wystarczy dobry sprzęt (a, odpowiednia jest już większość smartfonów) oraz zwracanie uwagi na kompozycję i światło. Doskonale pomaga stosowanie reguły trójpodziału kadru. Najważniejszy obiekt powinien znaleźć się w jego centrum. Dobrze też znaleźć swoje wiodące kolory, które będą dominowały na profilu. Należy unikać mieszania zdjęć o wysokim nasyceniu barw z tymi o z tonowanym kontraście. Jeśli podczas obróbki fotografii decydujemy się na użycie filtru, bazujmy za każdym razem na tym samym.

Bardzo przydatne jest planowanie postów z wyprzedzeniem, wówczas będziemy mieć pewność, że nie zaburzymy harmonii swojego feedu. Udostępniając, zdjęcie należy pamiętać o tym, z jakimi się ma komponować – o tych opublikowanych oraz 5 w kolejce do publikacji.

2. Znajdź swoją niszę na Instagramie

Wbrew pozorom łatwiej zdobyć followersów na Instagram, zawężając tematykę profilu. Celując w sprecyzowaną grupę odbiorców, ułatwiamy sobie zdobycie jej atencji, zbudowanie społeczności i wejście z nią w interakcję. Temat przewodni może być dowolny, ale musi być nam bliski. Tak, byśmy mieli możliwość wykonywania właściwych zdjęć oraz dzielenia się wartościowym contenetem.

Z pewnością każdy, znajdzie coś, na czym może skupić swoje posty. Być może są to częste podróże? Ciekawa aranżacja mieszkania lub modne stylizacje? Oczywiście nie stanowi problemu w plecenie postu na neutralny temat, by w ten sposób również urozmaicić całość. Największą popularnością cieszą się profile związane z fitnessem, modą, gastronomią, podróżami, a także sztuką tatuażu. Nie zawsze jednak trafne będzie kierowanie się trendami.

Jeśli nasze zainteresowania okazują się bardziej niszowe możliwe, że będziemy potrzebowali więcej czasu na rozkręceniu profilu. Lepiej jednak uzbroić się w cierpliwość, ale pozostać sobą również w tym wirtualnym świecie.

3. Wykorzystuj algorytm i buduj zasięgi

Jak w większości portali społecznościach, również na Instagramie kluczowe są pierwsze minuty po publikacji postu. To właśnie moment, kiedy docieramy do odbiorców. By, jak najlepiej wykorzystać to jak działa algorytmy Instagrama, należy zachować odpowiednią konstrukcję posta. Pod zdjęciem warto umieścić, krótki, sensowny tekst, najlepiej, taki, który będzie angażował odbiorców, czyli zachęcał ich do rozmowy. Warto na przykład zadawać obserwującym pytania, dyskutować z nimi na tematy, które poruszamy w poście. Oczywiście pamiętamy o zachowaniu kultury rozmowy i unikaniu drażliwych tematów, którymi możemy sobie zaszkodzić. Bardzo ważne jest również dodanie hashtagów. Powinny być one powiązane z postem, ale warto w tej kategorii, kierować się również cyklicznymi trendami.

Kwestią bezsporną jest fakt, że media społecznościowe bardzo szybko się rozwijają. Dlatego chcąc zdobyć i utrzymać popularność na Instagramie, niezbędne jest śledzenie wszelkich trendów i wyłapywanie tego, co ma wpływ na pozycjonowanie postów w serwisie. Ważne jest też wykazywanie się kreatywnością i systematyczność. Pomocne jest zbieranie inspiracji od innych użytkowników oraz portali. W tym przypadku jednak trzeba uważać, by nie kopiować, czyiś pomysłów, ponieważ może to nie umknąć uwadze naszych odbiorców, a wówczas źle wpłynie na nasz wizerunek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja!
1