Spójna identyfikacja wizualna firmy – jak ją osiągnąć?

Spójna identyfikacja wizualna firmy – jak ją osiągnąć?

Identyfikacja wizualna – pod tym szumnym określeniem kryje się przede wszystkim określona kolorystyka, która ma jednoznacznie kojarzyć się z naszą marką. Nie jest to łatwe do osiągnięcia i zwykle wymaga pomocy specjalisty od grafiki, jednak możliwe i zdecydowanie warte zachodu. Odpowiednio dobrany logotyp później będzie nierozłącznie związany z naszą firmą, a to z kolei pozwoli na większy sukces reklamowy. Od czego zacząć?

Logotyp i kolorystyka – podstawy całości

Niewątpliwie zacząć należy od solidnego projektu logotypu i doboru kolorystyki całości. Najlepiej zlecić to doświadczonym grafikom, którzy podpowiedzą, które barwy nadają się do konkretnej branży, dobrze się kojarzą i nie nakładają się z innymi firmami właśnie w naszej branży. To absolutna podstawa, na której buduje się późniejsze działania związane z marketingiem wizualnym. Warto poświęcić czas i pieniądze, by stworzyć logo idealne, będzie ono nam bowiem towarzyszyć przez długie lata!

Wizytówki – relikt przeszłości powracający do łask

Wydawać by się mogło, że wizytówki odeszły już do lamusa, tymczasem okazuje się, że przeżywają prawdziwy renesans! Dzisiaj bowiem nie jest to atrybut tylko prezesa czy dyrektora, a niemal każdego pracownika. Stanowi to rodzaj reklamy na niewielkim kartoniku (wszak zawiera on również logotyp i wszystkie istotne dane firmy, którą pracownik reprezentuje!). Odpowiednio zaprojektowane wizytówki to doskonały pomysł na przemycenie tego, co najważniejsze, a także budują one profesjonalny, spójny wizerunek firmy. Zdecydowanie warto zainwestować w wydruk, zwłaszcza że koszt tej inwestycji będzie stosunkowo niewielki.

Gadżety biurowe – zawsze chętnie przyjmowane

Chyba nie ma na świecie pracownika, który nie lubi darmowych notesów, kalendarzy czy karteczek samoprzylepnych z logotypem jakiejś reklamowanej firmy. Te świetne gadżety biurowe (ale i długopisy, zszywacze czy nośniki pamięci USB) to rewelacyjna opcja, żeby dotrzeć bezpośrednio do pracowników nawet na niższych szczeblach. Buduje to rodzaj więzi i splotu pozytywnych skojarzeń. Warto na takich niewielkich gestach budować ciepłe relacje, skutkują one bowiem również ciepłymi relacjami w biznesie, a co za tym idzie – sukcesami zawodowymi.

Gadżety niepraktyczne – marketing przez zabawę

Któż z nas nie ucieszyłby się z uroczej maskotki, śmiesznego breloczka czy niewielkiego, słodkiego upominku? Chyba nie ma takiej osoby. Sprawdzają się zarówno okazjonalnie, jak i bez okazji jako miły upominek. Warto zainwestować od czasu do czasu w taką akcję. Nie przynosi ona bezpośrednich dochodów, pozwala jednak zbudować pozytywny wizerunek i lepsze relacje z pracownikami, co przekłada się na zaangażowanie i jakość pracy, a to z kolei daje dalekosiężne pozytywne skutki.

Relacje na linii pracownik-pracodawca powinny być profesjonalne, ale niepozbawione elementu zażyłości. Znalezienie złotego środka w tej materii to klucz do sukcesu i lepszych osiągów firmy.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *