Myślimy o własnym sklepie internetowym? Zobaczmy od czego zacząć!

Myślimy o własnym sklepie internetowym? Zobaczmy od czego zacząć!

Własny sklep internetowy to marzenie wielu osób. Kusi przede wszystkim olbrzymimi perspektywami oraz łatwym dostępem do narzędzi pozwalających na uruchomienie i efektywne prowadzenie takiego biznesu. W sieci można znaleźć wiele poradników dotyczących różnych aspektów jego funkcjonowania. Niestety znalezienie godnych zaufania informacji nie jest wcale takie proste, a rozpoczęcie działań bez fachowej wiedzy może okazać się bardzo kosztowne. Dobrym kompendium wiedzy staje się bezpłatny e-book „Jak założyć własny sklep internetowy”. W poręcznej formie pokazuje najważniejsze informacje, które powinien przyswoić sobie każdy przyszły przedsiębiorca.

Zobaczmy więc poniżej, o jakie działania należy zadbać, gdy chcemy zbudować sklep internetowy.

Własny sklep internetowy: zacznijmy od wiedzy

Rynek e-commerce, czyli handel w Internecie, rozwija się w niesamowitym tempie. Bez wątpienia wynika to przede wszystkim z popularyzacji nowych technologii i coraz lepszych rozwiązań trafiających zarówno do rąk konsumentów, jak i przedsiębiorców. To dzięki nim możliwe staje się świadczenie lepszych usług w wielu obszarach. Zapotrzebowanie jest przy tym olbrzymie, a napływający nowi użytkownicy sieci sprawiają, że to jedna z najszybciej rozwijających się branż. Wbrew pozorom jest również bardzo wymagająca.

Dobrym wstępem do stworzenia własnego sklepu internetowego stanie się lektura bezpłatnego e-booka „Jak założyć własny sklep internetowy”, przygotowanego przez ekspertów ALEO.com. Pozwala na zdobycie kompleksowej wiedzy dotyczącej poszczególnych aspektów skutecznych działań w handlu online. Co jeszcze będzie nam potrzebne, by założyć sklep online? Przekonajmy się poniżej!

Pomysł na biznes to przepustka do zysków

Utworzenie własnego sklepu internetowego pozornie nie jest trudnym działaniem. W wielu przypadkach to właśnie ten czynnik sprawia, że takim biznesem zainteresowanych jest duża liczba osób stawiających pierwsze kroki w świecie wirtualnego biznesu. Należy pamiętać jednak o kilku kwestiach, na które uwagę zwracają również twórcy e-booka:

  • Własny sklep internetowy to także działalność gospodarcza: wiąże się to przy tym zarówno z możliwościami, jak i z pewnymi obowiązkami natury formalnej, prawnej czy podatkowej. Przedsiębiorcy muszą pamiętać o zobowiązaniach względem fiskusa i innych urzędów.
  • Pomysł na biznes jest niezbędny: chociaż rynek jest olbrzymi i każdy znajdzie na nim swoją niszę, bez odpowiedniego planu i wizji osiągnięcie sukcesu nie będzie możliwe.
  • Własny sklep internetowy generuje koszty: wiele narzędzi przeznaczonych do prowadzenia sklepu internetowego jest bezpłatnych. Przedsiębiorca nie uniknie jednak kosztów związanych np. z zapewnieniem zaplecza technicznego.

Budowa solidnych podstaw

Najważniejsze decyzje dotyczą pierwszego etapu tworzenia własnego sklepu internetowego. To właśnie wtedy jego właściciel będzie musiał m.in. wybrać nazwę, domenę, pod którą będzie widoczny w sieci, wykupić przestrzeń serwerową niezbędną do realizacji zamówień. Ważnym aspektem jest także decyzja dotycząca platformy umożliwiającej dokonywanie zakupów i rozliczenia.

Na rynku jest obecnych wiele różnych opcji.

Sporo z nich to systemy oparte na bezpłatnej licencji Creative Commons. Wśród tego typu produktów znajdziesz m.in. cieszące się olbrzymią popularnością platformy takie jak WooCommerce czy Shopper. Warto mieć jednak świadomość, że choć ich pobranie i podstawowa konfiguracja nie będą generować kosztów, może się z tym wiązać, chociażby wykupienie dodatkowych funkcjonalności czy wtyczek. Wydatków nie uniknie się również w okresie obsługi sklepu, a do części zadań trzeba będzie zaangażować specjalistów.

Marketing w e-commerce

Posiadanie własnego sklepu internetowego przede wszystkim wiąże się z obowiązkiem zapewnienia mu odpowiedniej promocji. Ta oczywiście powinna być przede wszystkim skupiona na działaniach online. Przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele kanałów, umożliwiających pozyskiwanie wartościowego ruchu. Jednym z najbardziej dochodowych jest SEO, czyli optymalizacja uwzględniająca potrzeby wyszukiwarek internetowych. Pozwala to na pozyskiwanie ruchu organicznego, a więc odpowiadanie na realne potrzeby użytkowników poszukujących konkretnych produktów.

Poza tym praktycznym obowiązkiem każdego właściciela sklepu internetowego jest obecność w mediach społecznościowych. Ich prowadzenia można się szybko nauczyć, pozwalają przy tym zarówno na zdobywanie nowych klientów, jak i utrzymywanie odpowiednich relacji z aktualnymi.

Kwestie prawne a własny sklep internetowy

Prowadzenie sklepu internetowego to także spora odpowiedzialność. Kwestie prawne nie ograniczają się przy tym wyłącznie do aspektów bezpośrednio związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej czy rozliczaniem się z urzędem skarbowym. Dotyczą również prawa autorskiego i praw własności intelektualnej, o których naruszenie niezwykle prosto w wirtualnym świecie. Angażując się w rynek e-commerce, obcuje się z olbrzymimi ilościami treści.

Bez odpowiedniego przygotowania i zdolności interpretowania przepisów podejmuje się więc duże ryzyko. Przedsiębiorca, który chce działać na tym rynku z sukcesami, musi zdobyć wiedzę z wielu dziedzin i ciągle rozwijać swoje kompetencje.






Dodaj komentarz :)