pozycja stron www po aktualizacji Google przez fred

Od 9 marca 2017 roku został już wdrożony do życia nowy algorytm Fred. W wyniku tego pojawiły dość duże zmiany w sposobie rankingowania wyników wyszukiwania. Skąd takie zmiany i czego możemy spodziewać się już niedługo, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron www?

Poznaj lepiej algorytm Fred i pracowników Google?!

Znanym pracownikiem w Google jest Gary Illyes, który czasami wspomina o pewnych zmianach i nowościach w pozycjonowaniu i SEO. Na temat nowego algorytmu Google nie chciał wypowiedzieć się na konferencji SMX West. Zwrócił tylko uwagę, że wszelkie skoki i spadki pozycji stron internetowych w rankingu wynikały przede wszystkim z wytycznych dla webmasterów.

Brak wypowiedzi oznaczał, że algorytm Fred już działa. W końcu na portalu społecznościowym Twitter Garyy Illyes zaznaczył, że niedawno odbył się update wyszukiwarki Google. Oznaczało to, że Fred jest kolejnym algorytmem, który ma wpływ na wyniki wyszukiwania.

Wszystkie zmiany w google spowodowane algorytmem fred - Gary illyes

A tutaj wypowiedź Johna Muellera, kolejnego pracownika Google:

pracownik google - zmiany w wyszukiwarce wprowadzamy każdego dnia

Spis treści:

  1. Jak Fred ocenia strony www?
  2. Algorytm Fred to żart i fikcja?!
  3. Co jest pewne w wyszukiwarce Google?

Jak Fred ocenia strony www?

Na sprawdzenie nowego algorytmu Google zdecydowała się firma Sistrix, która dostarcza różnorodne narzędzia SEO. Zajęła się analizowaniem 300 domen, które po 9 marca spadły w wynikach wyszukiwania. Jakie były wyniki takich badań?

Algorytm Google „Fred” negatywnie ocenia strony:

  • bogate w reklamy i banery reklamowe
  • powiązane z systemami AdSense
  • posiadające niezaktualizowaną i bezwartościową treść bogatą tylko w słowa kluczowe
  • niedostosowane pod kątem UX

Widać więc, że Google w pierwszej kolejności chciało obniżyć pozycję stron i serwisów internetowych, które czerpią korzyści z ruchu bez zapewnienia internautom ciekawych i merytorycznych treści.

Algorytm Google „Fred” pozytywnie ocenia strony:

  • bogate w unikalne i merytoryczne artykuły
  • unikalne i ciekawe opisy produktów
  • bogate w atrakcyjną grafikę i wideo

To tylko pokazuje, jak wyszukiwarka Google coraz bardziej docenia wysokiej jakości Content na stronach. Odpowiednie teksty, artykuły i materiały multimedialne mogą w dużym stopniu przyczynia się do pozycjonowania każdej strony www, sklepu internetowego i bloga.


Algorytm Fred to żart i fikcja!

żart od Google na temat aktualizacji Fred

Tak głośno było o nowej aktualizacji Freda, jednak okazuje się, że to tylko żart Garry’ego Illyesa. Był już zmęczony tym, jak wielokrotnie proszono go o wyjaśnienie zmian w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych stron www. Powyższy artykuł wydał się dość wiarygodny, więc potraktujc go również jako żart, tylko ode mnie 🙂

Oczywiście cenne wskazówki, które ukazują, jak można poprawić ocenę strony www w oczach wyszukiwarki Google są jak najbardziej aktualne. Opierają się na podstawie aktualizacji Google na podstawie prawdziwego algorytmu Phantom V, która rozpoczęła się 7 lutego 2017 roku. To ważny algorytm oceniający jakość stron, czyli takie czynniki, jak: użyteczność witryny, elementy powiązane z UX, rozmieszczenie reklam, dostosowanie zawartości strony do intencji użytkowników i wiele innych.

Czy wzmianki o aktualizacjach Google są prawdziwe?

Oczywiście, że nie. Kilka lat temu firma Google zastosowania tysiące nowych ulepszeń w wynikach wyszukiwania. Każdego dnia jest wprowadzanych kilka nowych aktualizacji. Tak więc już od fikcyjnego Freda sprzed kilku miesięcy pojawiło się kilkaset nowych i wiarygodnych aktualizacji Google.

Internet to przecież globalna sieć, która uzyskuje coraz większy postęp. Ma to dodatkowe przełożenie na rozwój infrastruktury Google. To następnie wpływa na zastosowanie mniejszych i większych zmian, których nie powinno nazywać się aktualizacją Google (jak to było w przypadku aktualizacji Fred).


Co jest pewne w wyszukiwarce Google?!

Firma i wyszukiwarka Google regularnie dokonując aktualizację swojej wyszukiwarki dba o jej wysoką jakość i komfort oraz bezpieczeństwo użytkowników. To tym bardziej zachęca właścicieli stron www, aby decydowali się tylko na skuteczne pozycjonowanie. Jedynie ono będzie dobrze odebrane przez wyszukiwarkę.

Unikaj więc wszelkie działania Black Hat SEO. Tylko White SEO i wysoka jakość strony www pozwala utrzymać stabilną pozycję w Google. Wiele sprawdzonych technik pozycjonowania masz w artykułach:

Pamiętaj: Nie przerażaj się, jeśli w pewnym dniu doszło do spadku pozycji Twoich stron www. Czasami wystarczy poczekać kilka dni, aby wyszukiwarka po nowych aktualizacjach ponownie działała poprawnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *