Jak korzystać z aplikacji Zoom? Instrukcja po Polsku!

Jak korzystać z aplikacji Zoom? Instrukcja po Polsku!

Telekonferencje wideo stają się coraz bardziej powszechne. Korzystamy z nich w pracy, by komunikować się z bliskimi. A ostatnia sytuacja, która wymaga od nas przesiadywania w domu, tym bardziej sprawiła, że poznaliśmy w tym kierunku pewne narzędzia. Ja również. Dawniej korzystałem ze Skype. Natomiast aktualnie polubiłem aplikację ZOOM. I dlatego przygotowałem poradnik, jak należy z niej korzystać!

Aplikacja Zoom sprawdza się do konferencji wideo i audio, do których potrzebne jest tylko odpowiednie urządzenie(telefon, tablet, laptop, komputer pc) i dostęp do Internetu.

Poniżej masz instrukcję / poradnik w języku polskim, który tłumaczy w prosty sposób, jak zainstalować taką aplikację ZOOM i jak dalej z niej korzystać. Powodzenia!

Jak korzystać z ZOOM do wideokonferencji - Spis treści:

  1. Instrukcja Zoom w postaci wideo i audio
  2. Informacja ogólne o aplikacji Zoom
  3. Tworzenia konta w aplikacji ZOOM
  4. Jak dołączyć do spotkania w aplikacji ZOOM?
  5. Wyjaśnienie ikon w aplikacji ZOOM
  6. Jak stworzyć spotkanie w aplikacji ZOOM?
  7. Jak zaplanować spotkanie w aplikacji ZOOM?
  8. Jak dołączyć do spotkania Zoom przez zwykłe połączenie telefoniczne?

Instrukcja Zoom w postaci wideo i audio

Film z kanału #JakSieRozwijac:

INFORMACJE OGÓLNE O APLIKACJI ZOOM

Zoom jest komercyjnym narzędziem do organizowania wideokonferencji online. Dzięki jego funkcjom poszczególne osoby mogą podłączyć się do spotkania online przez telefon, tablet lub komputer. Wykorzystujesz tą aplikację do pracy, tworzenia webinarów, szkoleń. Używana jest również przez szkoły i uczelnie, do prowadzenia zdalnych lekcji. A dodatkowo coraz częściej używa się ją do kontaktowania z rodziną i przyjaciółmi.

Jeśli więc i Ty chcesz korzystać z aplikacji ZOOM, to zobacz poniżej, jak musisz się do tego przygotować. Uprzedzam, że nie jest to takie trudne!

A. Będziesz potrzebować:

  • Komputer lub Laptop(z iOS lub Windows minimum w wersji 7) lub telefon(z Androidem przynajmniej w wersji 5 lub iOS).
  • Słuchawki bądź dobry głośniki w laptopie, telefonie czy w komputerze
  • Stabilne połączenie z Internetem

B. POBIERANIE APLIKACJI ZOOM

TWORZENIE KONTA ZOOM

Zoom jest dostępny w wersji bezpłatnej oraz w różnych wersjach płatnych. Wersja bezpłatna pozwala już organizować spotkania do 100 osób, limit długości takiego połączenia wynosi 40 minut(ale po tym czasie można się ponownie połączyć). W wersji płatnej możemy już zorganizować spotkania do 300 osób i nie martwić się ograniczeniami czasowymi.

Na początek pobierz aplikację ZOOM na swoje urządzenie. Gdy już to uczynisz to następnie uruchom tą aplikację klikając w jej niebieską ikonę.

włączona 1 raz aplikacja zoom instrukcja po polsku poradnik

Co dalej, aby korzystać z aplikacji Zoom i dołączać do pewnych spotkań?

Masz do wyboru 2 opcje:

A. Nie tworząc konta w aplikacji ZOOM

Gdy masz zainstalowaną już aplikację i w odpowiednim czasie otrzymasz link do spotkania Zoom od drugiej osoby i chcesz do niego dołączyć, to wystarczy, że przejdziesz do wskazówek ukazanych w tej instrukcji pod tytułem „Jak dołączyć do spotkania ZOOM”.

B. Tworząc konto w aplikacji ZOOM

Możesz jednak posiadać swoje konto w aplikacji Zoom, bo pozwala Ci ono samemu organizować takie telekonferencje z rodziną i przyjaciółmi, współpracownikami, partnerami, Klientami. Zachęcam więc, aby stworzyć takie własne konto.

Utworzysz konto w aplikacji Zoom. Klikasz w „Sign in” i dalej:

utworzenie swoje konta Zoom w aplikacji do telekonferencji

By utworzyć swoje konto, po lewej stronie wpisujesz swój „adres e-mail” a poniżej „jakieś hasło”(które zapamiętasz, najlepiej zapisać). Wtedy klikasz także w białe okienko, gdzie obok pisze „Keep me signed in”. By wyszło to tak, jak poniżej. Gdy tak założysz konto, to na swój adres e-mail otrzymasz link potwierdzający założenie konta w Zoom i tam musisz kliknąć w ten link, a następnie ponownie przejść do aplikacji Zoom.

Możesz także skorzystać z innej opcji Tworzenia konta Zoom, czyli po prawej stronie klikasz w „Sign in with Google”:

i wtedy włącza Ci się przeglądarka internetowa, jak poniżej.

Logujesz się na nasze konto Google, wpisując swój „adres e-mail” i hasło. I po poprawnym zalogowaniu wyświetli Ci się poniższe okienko:

Gdy Zoom zapyta Cię, by mieć dostęp do Twojego konta Google, to potwierdzasz. A widząc powyższe okienko, klikasz w „Launch Zoom” i wtedy włącza Ci się aplikacja Zoom, w której jesteś już zalogowany, jak poniżej(na telefonie podobnie).

włączenie aplikacji Zoom po jego utworzeniu konta

Konto Zoom możesz jeszcze utworzyć poprzez zalogowanie się na swoje konto Facebook(podobnie, jak przez konto Google).

Jak dołączyć do spotkania ZOOM?

Ktoś, kto tworzy spotkanie ZOOM i posiada tą aplikację, musi Ci wysłać Ci wiadomość przez e-mail, what's app czy sms, wraz z linkiem do takiego spotkania Zoom. Kliknij w ten link. Następnie przeniesie Cię do przeglądarki internetowej, i otrzymasz takie zapytanie, więc klikasz w „Otwórz Zoom”.

Zapytanie o otworzenie aplikacji Zoom i dołączenia do spotkania

2. Wpisz swoje imię.

wprowadź swoje imię w aplikacji Zoom dołączając do spotkania

3. (Tylko za pierwszym razem) Kliknij „I Agree” z warunkami.

potwierdź ze zgadzasz się z polityką prywatności i warunkami aplikacji Zoom

4. Kliknij „Join with Computer Audio”, aby podłączyć mikrofon.

potwierdzenie na zgodę w aplikacji Zoom na dźwięk mikrofon i audio

5. Jeśli będziesz chciał zalogować się do spotkania Zoom wcześniej, zanim rozpocznie się transmisja, zobaczysz poniższy ekran(w czasie wyświetlania tego ekranu trzeba poczekać na zezwolenie dołączenia, które wydaje Host czyli osoba prowadząca dane spotkanie. Czasem dzieje się to szybko i nie zdążymy przetestować mikrofonu. Czasem czeka się dłużej, bo Host nie zauważył, że próbujemy dołączyć...). Jeśli więc czekasz, to możesz wtedy przetestować swoje audio:

testowanie dźwięku mikrofonu wideo w aplikacji Zoom

6. Gdy spotkanie / transmisja Zoom będzie już dziać, to jednokrotnie otrzymasz poniższe zapytanie „Czy zgadzasz się z warunkami usługi i polityką prywatności”. Kliknij w „I Agree”.

zapytanie o zgodę z polityką aplikacji Zoom poradnik po polsku

7. Teraz jednokrotnie musisz zezwolić aplikacji Zoom na dostęp do mikrofonu, kamery i miejsca do przechowywania. Kliknij „Got it”.

zgoda na korzystanie z mikrofonu kamery i pamięci w aplikacji Zoom

Zoom - wyjaśnienie ikon w czasie dołączenia do spotkania / videokonferencji

Po dołączeniu do spotkania Zoom, zobaczysz i może już usłyszysz innych uczestników. Na pasku poniżej wyświetlać będą Ci się odpowiednie ikony. Ta wyglądająca jak „Mikrofon”(MUTE) pomaga sterować działanie mikrofonu w Twoim urządzeniu. Gdy jest czerwona lub przekreślona czerwonym paskiem, to jeśli chcesz włączyć mikrofon, to musisz w nią kliknąć(wtedy będzie w kolorze białym. I pamiętaj, że czasami osoba tworząca spotkaniem może wyłączyć Ci głos, na przykład w czasie trwania. Tak samo z ikoną wyglądającą jak „Kamera”(Video). Gdy jest na czerwono bądź przekreślona czerwonym paskiem, to musisz w nią kliknąć i dzięki temu inni Cię widzą. Kolejna ikona „Invite” pozwala Ci jeszcze innym osobom wysłać zaproszenie do tego spotkania. Ikona „Participants” umożliwia Ci przyjrzeć się, kto już dołączył do spotkania, wszystkie osoby. Ikona „Share Screen” pozwala na udostępnienie w czasie transmisji pewnych zdjęć bądź filmów(z opcji takiej będzie korzystał tylko osoba zarządzająca danym spotkaniem). Ikona „Chat” umożliwia wysłanie wiadomości do kogoś, kto dołączył do spotkania Zoom.

ustawienie ikon w aplikacji Zoom podczas spotkania

Jak stworzyć spotkanie ZOOM i zaprosić drugich?

Nieważne, z jakiego urządzenia korzystamy w aplikacji Zoom. W każdym przypadku wystarczy włączyć tą aplikacje, a następnie kliknąć w "New Meeting".

tworzenie własnego spotkania w aplikacji Zoom do wideokonferencji

Teraz wystarczy skopiować link do takiego spotkania Zoom i udostępnić go przez email, sms, what's appa drugiej osobie. Tak to wygląda na różnych urządzeniach:

A. Na laptopie i komputerze

Wystarczy w lewym górnym roku kliknąć w ikonę "I"(informacja). i tam wtedy widzimy pozycję "Invitation URL". Wystarczy kliknąć obok w "Copy URL". Dzięki temu skopiowaliśmy link naszego spotkania Zoom, który dalej udostępniamy drugim.

kopiowanie linku własnego spotkania Zoom by zaprosić innych

B. Na telefonach i tabletach

Klikamy gdziekolwiek na ekranie tak, by na górze pojawiła się informacja "Zoom".

skopiowanie linku spotkania w aplikacji zoom na telefonie i tablecie android

Teraz widzisz poniżej "Invite Link". Wystarczy dłużej przytrzymać i dzięki temu kopiuje się link, który można dalej udostępnić.

skopiowanie linku spotkania Zoom na telefonie tablecie

Jak zaplanować spotkanie w aplikacji Zoom?

Wystarczy będą w aplikacji Zoom kliknąć w ikonę "Schedule"(czyli Kalendarza). Następnie wypełniasz poszczególne pozycje:

  • na samej górze wpisujesz "Tytuł"(Topic) naszego zaplanowanego spotkania.
  • dalej określamy, kiedy ma się zacząć takie spotkanie w pozycji "Start"(dzień i dokładna godzina).
  • w pozycji "Duration" wpisujesz, ile takie spotkanie miałoby potrwać.
  • "Reccuring meeting" zaznaczasz, gdy takie spotkania organizujesz cyklicznie.
  • "Meeting ID" pozwala wybrać numer spotkania. "Generate Automatically" oznacza, że numer spotkania będzie generowany automatycznie przez aplikację Zoom(wtedy zawsze będzie unikalny). Możesz także wybrać opcję obok czyli "Personal Meeting ID"(wtedy numer spotkania zawsze będzie taki sam, możesz wtedy zmieniać hasło).
  • w pozycji "Password" oczywiście zaznaczasz opcję "Require meeting password" i ustalasz hasło, tak by zawsze Twoje spotkania były bezpieczniejsze.
  • dalej w pozycji "Video" najpierw ustalasz czy wideo organizatora takiego spotkania Zoom(czyli Twoje) ma być od razu włączone w czasie rozpoczęcia się spotkania. Dalej obok określasz czy wideo "Participants"(pozostałych członków takiego spotkania) ma być widoczne, gdy będą dołączali do spotkania czy później.
  • poniżej masz już ustawienia "Audio"(tutaj najczęściej pozostawiasz trzecią opcję czyli "Telephone and Computer Audio"). Dzięki temu bez względu, kto w jaki sposób będzie dołączał do spotkania(za pomocą tabletu, telefonu, komputera), to zawsze będzie mógł włączyć dźwięk i dostęp do swojego mikrofonu.
  • W pozycji "Calendar" określasz, gdzie ma zapisać się termin Twojego spotkania, na przykład w kalendarzu Outlock, Google Calendar bądź w innym(polecam w Kalendarzu Google).
  • w ustawieniach zaawansowanych "Advanced Options" masz jeszcze do wyboru: Enable Waiting Room(warto zaznaczyć tę opcję, ponieważ gdy ktoś będzie chciał dołączyć do planowanego spotkania, zanim rozpocznie się jego transmisja, to może wtedy znaleźć się w pokoju wyczekiwania. Tam czeka do momentu, gdy odbędzie się transmisja. Czasami organizator takiego spotkania będzie mógł decydować o tym, kto znajduje się w 'Waiting Room' gdy już trwa transmisja. W takim pokoju nie ma on dostępu do transmisji spotkania, które trwa, nie widzi i nie słyszy nikogo), Enable Join Before Host(tę opcję również warto mieć zaznaczoną, ponieważ jeśli ktoś będzie chciał dołączyć do spotkania, zanim połączy się sam organizator, czyli tak zwany "Host", to będzie miał taką możliwość), Mute Participants On Entry(to opcja automatycznego wyciszenia zaproszonych członków takiego spotkania, gdy do niego dołączają), Automatically Record Meeting On The Local Computer(oznacza automatyczne zapisywanie nagrania całego spotkania).
planowanie spotkania w aplikacji Zoom

Gdy już wszystko ustawisz, to na sam koniec klikasz w "Schedule"(Zaplanuj spotkanie). Powodzenia.

Jak dołączyć do spotkania ZOOM przez połączenie telefoniczne?

Po pierwsze organizator spotkania musi mieć wykupiony pewien plan subskrypcyjny w ZOOM. Wtedy, gdy organizuje on spotkanie, to poza udzielaniem uczestnikom numeru ID oraz hasła, może również przesyłać numer telefonu, pod który wystarczy zadzwonić. I już dzięki temu jesteśmy w stanie uczestniczyć w danym spotkaniu ZOOM(możemy słuchać spotkania, innych uczestników, a nawet brać udział w tym spotkaniu, włączać sobie mikrofon i wyłączać oraz używać opcji "Raise Hand").

Jak wdzwaniać się do spotkania ZOOM przez telefon wystarczy:

  1. Należy zadzwonić pod numer(w Polsce): +48 22 306 53 42 lub +48 22 307 3488 lub +48 22 398 7356
  2. Następnie wprowadzamy(korzystając z klawiatury) numer ID spotkania ZOOM i kończymy #.
  3. Teraz czekamy i za chwilę wprowadzamy hasło spotkania.
  4. Następnie czekamy, aż organizator spotkania nas potwierdzi. Teraz możemy już korzystać ze spotkania ZOOM za pomocą zwykłego połączenia telefonicznego.

Można także wykorzystać ciąg znaków w telefonie, który automatycznie wykonuje połączenie, wpisuje numer ID spotkania i hasło, oto przykład:

  • +48223065342,,numerID#,,,,0#,,hasło#

Po dołączeniu do spotkania przez połączenie telefoniczne można wykorzystać pewne komendy do sterowania połączenie:

  • *6 oznacza wyłącz/włącz mikrofon
  • *9 oznacza podnieś/opuść rękę aby zabrać głos(Raise Hand).

Mam nadzieję, że ten instrukcja korzystania z aplikacji Zoom po polsku okazała się Tobie przydatna. Jeśli i komuś innemu może się przydać, to koniecznie prześlij jej link. Będę wdzięczny. A jeśli masz pewne pytania czy spostrzeżenia dotyczące tej aplikacji, to pisz w komentarzu!






14 Responses
    1. Może problem z kamerką…Jeśli podłączasz zewnętrzną USB, to z czasem powinna być widoczna w Zoom i gotowa do wyboru. Można to sprawdzić w Settings – Video i tam wybór kamery. Bądź w trakcie trwania już wideokonferencji klika się w ikonę daszka w poblizu ikony Kamery i tam są dostępne kamery do wyboru. Powodzenia 🙂

  1. Dzień dobry, mam pytanie. Podczas moich ostatnich wideokonferencji jako host miałem problemy z dźwiękiem. Słyszałem uczestników, ale oni mnie już nie słyszeli, posługiwałem się “słowem pisanym”. Co mogło być przyczyną tego i jak pozbyć się tego problemu na przyszłość?

    1. Możliwe, że nie miałeś włączonego odpowiedniego odbiornika dźwięku. Gdy odbierasz wideokonferencje, np. na komputerze, to przy ikonie mikrofonu pojawia się daszek i tam można wybrać nie tylko rodzaj mikrofonu, ale również rodzaj głośników(speaker), przez które będziesz odbierał dźwięk. Więcej możliwości ustawień jest po włączeniu aplikacji zoom i gdy zalogujemy się do niej(za pomocą swoje konta), to tam później w “Settings” i następnie “Audio”. Możesz tam również wybrać odpowiedni rodzaj głośników(speaker) i mikrofonu(microphone). A przy okazji możesz przetestować czy wszystko działa. Powodzenia 🙂

  2. Mam pytanie od pewnego czasu korzystamy z zooma ale chce założyć konto na zoom ale nie chcę utracić innych numerów logowania

Dodaj komentarz :)