Jak pisać skuteczne teksty reklamowe na strony www

Warto zadać sobie pytania czym charakteryzują się skuteczne teksty reklamowe, czyli dobre teksty przeznaczone na stronę WWW? Odpowiedź brzmi “Wysoką Jakością”. O reakcji tak zwanego ,,Internauty”, czyli naszego potencjalnego klienta bądź czytelnika, decydują pierwsze sekundy lektury, podczas których może zapoznać się on tak naprawdę z kilkoma słowami.

jak tworzyć przekonujące teksty?

Paradoks dobrej reklamy polega na tym, że aby zatrzymać odbiorcę na dłużej i przekonać go do zapoznania się z ofertą nie można zaczynać tekstu od reklamy. Negatywnie odbiłoby się to na czytelnikach, których skutecznie zachęcamy poprzez treść praktyczną i znajdującą zastosowanie w ich życiu.


Spis treści:

  1. Po co skuteczne teksty reklamowe?
  2. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
  3. Skuteczne teksty reklamowe – wnioski

Po co skuteczne teksty reklamowe?

Głównym zadaniem Copywritera czy Blogera to pisanie webowe na potrzeby internetu: dla stron internetowych, kampanii marketingowych, jak i dla poprawienia skuteczności optymalizacji oraz pozycjonowania seo. Podczas takiego pisania jakość jego tekstów odgrywa bardzo istotne znaczenie.

Dzięki jakości uzyskuje się treść, która jest w stanie zainteresować internautę w przeciągu kilku sekund bądź jeszcze krócej. O wiele więcej czasu ma pisarz w bibliotece, w której to czytelnicy dłużej przyglądają się dziełom poszczególnym autorom.

Copywriter nie ma takich możliwości i wymaga to od niego właściwego zaangażowania się w swoją pracę, jak i odniesienie się do aktualnych oczekiwań swoich odbiorców. Musi dokładnie wiedzieć, co ma na nich tak duże oddziaływanie, a następnie wykorzystać to podczas pisania kolejnych tekstów.


Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe - nagłówki

Statystyki potwierdzają, że większość internautów nie czyta książek. Dodatkowo trafiając na naszą stronę często są zajęci innymi rzeczami, jak: oglądanie telewizji, rozmowa przez telefon czy przeglądanie poczty. Oznacza to, że internauci nie są przygotowani na długie i zawiłe teksty.

Muszą one być we właściwy sposób przygotowane, sformatowane i poprawione. Dodatkowa wizualizacja przyczyni się do zwiększenia ich wartości. Takie działania pozwalają nam zainteresować uwagę czytelnika na dłużej. Każdy Copywriter powinien wyjść z założenia, że na rynku internetowym pojawia się ogromna konkurencja. W tym celu jego artykuły muszą się wyróżniać, jak i trafiać do konkretnych odbiorców. Dzięki temu jego teksty, artykuły, oferta handlowa i opisy produktów będą pisane ich językiem  i pozwoli to utrzymywać z nimi jak najlepsze relacje przez długi czas.

W tym celu Copywriter wczuwa się w położenie swoich czytelników. Siedząc przed komputerem są często zmęczeni, dodatkowo nie mają oni chęci do czytania. Aby więc na nasze teksty spojrzeli pozytywnie, to należy ułatwić im ich czytanie. Ułatwia to odpowiednie wyjustowanie tekstu, skrócenie akapitów, jak i zastosowanie skutecznych zdjęć.


Skuteczne teksty reklamowe – wnioski

Skuteczny pisarz uczy się skracać i udoskonalać swój tekst, jak i publikuje odpowiedzialnie. Na jakość jego treści wpłynie również ich multimedialność. Oceń więc, jak mógłbyś poprawić dotąd utworzą treść, która na przykład pojawia się na Twoim blogu bądź na stronie firmowej.

A następnie dokonaj konkretnych zmian. Możliwe, że zaczniecie sami tworzyć skuteczne teksty reklamowe. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

29 komentarzy

  1. Zgadzam się, że warto stale doskonalić treści, które prezentujemy na swoich blogach i stronach www. Ja staram się co kilka nowych wpisów na blogu powrócić do jednego starszego tekstu i wprowadzić uaktualnienia, poprawki czasem nowe wewnętrzne linki. Po statystykach na blogu widzę, że to przynosi efekty.

    1. Świetnie, właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Dużą pomoc w stronach www postawionych na WordPressie jest wtyczka Yoast seo, która również jest uaktualniana, więc warto powracać do dawniejszych wpisów i zobaczyć, co można by jeszcze w nich ulepszyć 🙂

  2. Aby przyciągnąć i zatrzymać odbiorcę trzeba zastosować CHWYT. Szkłowski się kłania 😉 Fajny blog, będę wpadać częściej!

    1. Zgadza się, “uchwyt udziwnienia” na pewno przydaje się podczas pisania tekstów reklamowych – to sztuka literacka, która zachęca do przedstawienia treści w taki sposób, że nie będzie tylko rozpoznawalna, ale pozwoli czytelnikom niejako wejrzeć w głębie tekstu 🙂 To w drodze wyjaśnienia dla innych. Więcej o tym w W. Szkłowski w rozprawie Sztuka jako chwyt (1917). Pozdrawiamy!

  3. Kamil Bąbel pisze:

    Warto znać zasady webwritingu, czyli pisania tekstów, które będą publikowane na stronach www. Stosowanie się do nich pomaga dostosować tekst do oczekiwań internautów i zwiększa jego przystępność.

    1. Zgadza się, dzięki temu można udoskonalić każdy tekst sprzedażowy. Jeśli więc nie posiadamy w tym zakresie doświadczenia, to mamy dwa wyjścia: 1. Nadrobić to i działać samodzielnie bądź 2. Zlecić przygotowanie skutecznych tekstów takim specjalistom, jak copywriterzy 🙂

  4. Przydatne informacje, staram się z tego korzystać. 🙂 Z tego co wyczytałam w komentarzach będzie seria wiec czekam na więcej 🙂

  5. Copywriting wydaje się być bardzo czasochłonną pracą. Każda rada w tej dziedzinie jest warta złoto 🙂

  6. Dagmara pisze:

    Bardzo przydatny wpis 🙂 Dzięki 🙂

  7. Cosmic Flower pisze:

    Zawsze jestem nie do końca zadowolona z moich tekstów. Chociaż wiele zależy też od dnia i nastroju 😉 Co do chwytliwych nagłówków, to nasze media main streamowe są w tym mistrzami. Gorzej z treścią samych artykułów 🙂

    1. Jeśli nie jesteś zadowolona ze swoich tekstów, to zawsze możesz je poprawić. Również i nam co jakiś czas zdarza się poprawiać teksty na blogu, nawet po kilku miesiącach od ich opublikowania 🙂

  8. Katarzyna Wojtyńska-Stahl pisze:

    Najważniejsze, to zatrzymać czytającego na dłużej, zaciekawić innością. Dobrze napisałaś – pierwsze sekundy i zaledwie kilka słów…

  9. Asia pisze:

    Sama piszę teksty i potwierdzam – dobra wizualizacja, ciekawe grafiki, rysunki, komiksy dają BARDZO DUŻO. Nie warto ograniczać się tylko do zdjęć stockowych

  10. Pola pisze:

    W sumie to nie dowiedziałam się nic konkretnego. Dlatego mam pytania: Jak tworzyć przyciągające nagłówki? Ile znaków powinien mieć optymalny tekst? Ile słów kluczowych i jak je dobrać? Co to znaczy odpowiednio sformatowany tekst – czyli jak? Możesz podpowiedzieć? 🙂

    1. To był pierwszy wpis z tej serii, więc już niedługo pojawi się więcej wyjaśnień w tej kwestii 🙂
      1. Jeśli chodzi o ilość znaków optymalnego tekstu, to wiele zależy od tego, gdzie ma się on znaleźć. Czasami dobry tekst zajmuje 1000 znaków, natomiast na blogu najlepiej, aby wpisy wynosiły minimum 2500 znaków, natomiast tworząc już słowa do kampanii adwords bądź na FB musimy już ograniczyć się do minimum, czyli poniżej 100 znaków 🙂
      2. Ile słów kluczowych powinien posiadać? Tutaj również liczy się długość tekstu i rodzaje słów kluczowych – krótkie czy długie. Na wpisie blogowym można ograniczyć się do 3 słów kluczowych, a czasami nawet do 1. Pomocna w tym zakresie jest wtyczka do WP Yoast SEO.
      3. Odpowiednio sformatowany tekst – czyli z ciekawymi akapitami, nagłówkami h1, h2 i innymi, z pogrubionymi najważniejszymi słowami oraz koniecznie wideo 🙂 Pozostałe wskazówki postaram się umieścić już niedługo.
      Mamy nadzieję, że chociaż trochę rozjaśniliśmy sprawę 🙂 Pozdrawiamy 🙂