Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

Prowadząc własny biznes często zastanawiasz się nad tym, jak napisać skuteczną ofertę handlową. Jeśli więc chcesz, aby pewien produkt czy usługa zapewniła nam o wiele lepsze wyniki finansowe, to skup się na tekście, który zawiera Twoja Oferta sprzedażowa.

ma ona szczególne oddziaływanie na klientów

Weź więc pod uwagę wszelkie obietnice, które składasz swoim klientom. Zaliczają się do nich korzyści, które Klienci mają uzyskać poprzez zakup danego produktu czy usługi.


Spis treści:

  1. Obietnice w ofercie handlowej
  2. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
  3. Jakie teksty na stronie www?
  4. Jak ważne poznanie Klientów?
  5. Skuteczna oferta handlowa - wnioski
  6. Jak zacząć pisać ofertę handlową?

Obietnice w ofercie handlowej

Każda oferta handlowa powinna przedstawiać wiarygodne obietnice. To właśnie one mają przekonać odbiorców do naszej oferty i zachęcić do skorzystania z niej jak najszybciej. Jak uzyskać takie rezultaty?! Poznaj najpierw popularne obietnice

Popularne obietnice:

  • "Jeśli kupisz ten produkt to...."
  • "Już po pierwszym tygodniu..."
  • "Ten produkt jako jedyny..."

Już tutaj przekonujesz się, jak mało jest Twoich obietnic. Jednak nie przesadzaj z ich ilością. I zawsze pamiętaj o tym, aby nie były one naciągane bądź wymyślane.

Pytania na temat oferty sprzedażowej:

  1. Jakie korzyści Klient uzyska poprzez zakup w przeciągu kilku godzin, pierwszego dnia?
  2. Jakie długotrwałe rezultaty zapewnia?
  3. Jakie problemy rozwiązuje?
  4. Jakie szczegóły i zalety są najważniejsze dla Klientów?

 

W skrócie dowiedziałeś się już jak napisać skuteczną ofertę handlową. Pozwoli to na szybki przegląd Twoich ofert i ich udoskonalenie, co pozytywnie wpłynie na sprzedaż Twoich produktów czy usług. A więc do dzieła 🙂


Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Jak pisać skuteczną ofertę handlową i teksty reklamowe - pytania i odpowiedzi

Każdy sprzedawca dąży do jak najszybszej sprzedaży swojego produktu czy usługi. W tym celu poszukuje wysokiej jakości teksty seo, opisy produktów, jak i inną treść, która zawiera ciekawą wartość merytoryczną. Tylko tak przygotowana treść okazuje się przyjazna dla czytelników, jak i dla Twoich potencjalnych Klientów.

Zawodowym specjalistą w tworzeniu tekstów jest Pisarz, Dziennikarz, Copywriter, Bloger, który dąży do tego, aby każdy jego tekst przyczyniał się do poprawy wyników sprzedażowych. Staje się to możliwe, jeśli dokładnie bierze pod uwagę zdanie menedżerów, pracowników działu sprzedaży, analityków oraz samych Klientów. Bazując na tej wiedzy tworzy wysokiej jakości teksty reklamowe i ofertę handlową.

6 pytań do utworzenia tekstów sprzedażowych:

  • Co szczególnego posiada Twój produkt bądź usługa?
  • Co wpływa na wysokość zainteresowania się nimi?
  • Kim są Twoi Klienci?
  • Dlaczego mieliby chcieć kupić Twój produkt / usługę?
  • Co jest najważniejsze dla Klientów?
  • Kto kontaktuje się z Twoją firmą i na jaką obsługę może liczyć?

Jakie teksty na stronie www?

zasady pisania skutecznej oferty handlowej i tekstów na stronach www

Pisanie tekstów na strony internetowe stanowi dla nas coraz większe wyzwanie, co wynika z rosnącej konkurencji i utrudnień związanych z pozycjonowaniem. Autor tekstów na strony internetowe musi być kreatywny, aby stworzyć dla swoich klientów treści, które wyróżniają się pod wieloma względami, a zarazem są dostosowane do ich aktualnych potrzeb i oczekiwań.

  • Co ciekawego znajduje się na stronie?
  • Jak internauci mogą się upewnić, że to ich najlepszy wybór?
  • Dlaczego mają akurat skorzystać z Twojej strony?

Zadanie: Odpowiadaj sobie na wyżej postawione pytania, kiedy przygotowujesz kolejne teksty na strony internetowe bądź inne treści, która mają wpływać na skuteczne pozycjonowanie stron, a zarazem poprawiać Twoją sprzedaż.


Jak ważne poznanie Klientów?

jak pisać skuteczną ofertę handlową poznając klientów

Poznanie klientów pozwala na rozwianie wszelkich wątpliwości, jak i dostosowanie do nich wszystkich rodzajów treści, które mają się sprzedawać,  na przykład: teksty reklamowe, opisy produktów, ofertę handlową czy teksty na stronie internetowej bądź  wpisy na blogu.

Kiedy taka treść jest bardzo dopasowana do odbiorców, to pozwala na zbudowanie z nimi odpowiedniego zaangażowanie i zachęcenie ich do konkretnego działania, na przykład do: zakupu produktu / usługi czy regularnego obserwowania bloga.

Pytania o Klientach:

  • Kim jest Twoi Klienci? Jakie mają zainteresowania? Co robią? Opisz ich tak dokładnie, jak swojego przyjaciela.
  • Co chcą uzyskać Twoi Klienci? Czego potrzebują? Pomyśl, jak pozyskać ich zaangażowanie.
  • Co wartościowego przedstawiasz Klientom?
  • Czym wyróżniasz się od wszystkich?

 

Kiedy posiadasz już własną ofertę handlową bądź ogłoszenie czy stronę internetową, to powinieneś ją jak najlepiej przeanalizować, pod kątem swoich Klientów. Ułatwi to pełna optymalizacja oferty, aby nic co się na niej znajduje, nie mogło przeszkodzić Klientom w dokonaniu zamówienia Twojego produktu czy usługi.

Dokładnie oceń więc, co blokuje potencjalnych Klientów i staraj się to jak najszybciej naprawić.


Skuteczna oferta handlowa - wnioski!

Skuteczna oferta handlowa - wnioski

Skuteczna oferta handlowa okazuje się tylko wtedy, gdy idealnie trafia w potrzeby klientów i zachęca ich do konkretnego działania. Stworzenie oferty handlowej należy rozpocząć od przeanalizowania grupy odbiorczej. Poznanie potencjalnych klientów i ich preferencji pozwala ustalić, jaki język powinniśmy zastosować w ofercie handlowej.

Pamiętaj: Jeśli chcesz przygotować skuteczną ofertę handlową, musisz znać zalety / walory swojego produktu i usługi. Musisz mieć dowody na to, że jesteś lepszy od konkurencji.

Ciekawostka: Skuteczny List Sprzedażowy wymyślił Claude Hopkins w XIX wieku.

Zasady pisania oferty handlowej

Podczas pisania oferty handlowej warto zastosować ciekawe wskazówki, dzięki którym stworzymy teksty, które będą się dobrze sprzedawać.

  1. Zbuduj zaufanie z klientami
  2. Wezwij klientów do działania
  3. Przedstaw najważniejsze zalety oferty
  4. Stwórz kilka ofert handlowych

Jak napisać skuteczną ofertę handlową? Start!

Wczuj się w położenie Klienta i oceń pewne Urządzenie Komputerowe (np. Laptop). Następnie weź pod uwagę swoje usługi, teksty i ofertę. Oceń je bardzo dokładnie. I na samym końcu dokonaj niezbędnych zmian, aby cieszyć się jeszcze większym zaufaniem na rynku.

zacznij od kartki papieru, długopisu i odpowiedź na powyższe pytania. Później przeanalizuj aktualną ofertę, popraw bądź zacznij przygotowania od początku.

Najważniejsze: Jeśli wiesz, jak napisać skuteczną ofertę handlową, to nie posiadasz automatycznie pewności, że każda przygotowana przez Ciebie treść będzie się skutecznie sprzedawać. Staraj się jednak próbować, testować różne zdania, hasła reklamowe. I później poprzez statystyki dowiedz się, jak jeszcze bardziej udoskonalić swoją ofertę, aby okazała się atrakcyjniejsza dla każdego kolejnego klienta. Powodzenia 🙂

 

Zobacz także: Jak zostać Copywriterem?

Jak pisać artykuły prasowe i teksty reklamowe?

Top książki - jakie warto przeczytać?!

 

Jak napisać skuteczną ofertę handlową?
5 (100%) 14 votes
38 Responses
  1. Bardzo rzetelny tekst. Masa wskazówek, porad, a nawet zestaw ćwiczeniowy. Mimo tego, że aktualnie nie mam kontaktu z klientem i nie muszę reklamować żadnego produktu, do tekstu będę wracać. Jest przydatny, adekwatny do każdej relacji klient-producent tak naprawdę :). Podoba mi się ukłon w stronę po klienta, zachęcający do poznaniu go! Pozdrawiam cieplutko, Mamatywna 🙂

  2. Muszę to wszystko przemyśleć i piszę to całkiem poważnie. Łapię się na tym, że często piszę bez zastanowienia, czy to kogoś w ogóle będzie interesowało. 😉
    Choć im dłużej myślę, tym nardziej mi wychodzi, że ja się nie nadaję do blogowania na serio 😉

    1. Blogowanie to ciężki zawód, ale zawsze można się w nim rozwijać. Ja w copywritingu i pracy zdalnej wysilam się od 2006 roku i nadal się uczę nowych rzeczy 🙂 Ważna zasada to nie poddawać się zbyt szybko, powodzenia 🙂

      1. Właśnie teraz, kiedy postanowiłam, że jak tylko mi się skończy moja przygoda z obecną pracą i zajmę się blogowaniem na serio, uświadomiłam sobie, że to tak samo ciężka praca jak każda inna. Oczywiście jeśli chcemy to robić dobrze. Ja jestem chętna a czy mi zapału starczy, to zobaczymy 😉

  3. Bardzo przydatny post, akurat jestem w temacie tworzenia ofert handlowych także na pewno wykorzystam większość jak nie wszystkich porad.

    1. Racja, to również jest ważne 🙂 Każdy klient jest inny, więc trzeba się dostosować. Jednak bez żadnych zasad i technik pisania nie bylibyśmy w stanie przygotować wartościowych treści. Pozdrawiam!

  4. Świetny tekst, a ja na chwilę wróciłam myślami na wydział zarzadzania i marketinku. Rzetelnie i dobrze napisany wpis.

  5. Kilka cennych wskazówek dla każdego – przydatny post. Niestety jak czasem człowiek otwiera maila i czyta niektóre oferty to mu ręce opadają – wtedy już nie wiesz czy pisał ją ktoś na odpowiednim stanowisku czy może Pan Gienek spod ósemki 😉

    1. Zgadza się, takie oferty trafiają mi do Spamu. Na szczęście otrzymuje również świetne oferty, ale to od bliskich i sprawdzonych znajomych, którzy już nauczyli się, jak pisać skuteczną ofertę handlową 🙂

  6. Przyda się, przyda – znacznie poszerzyłeś mi tym wpisem pole widzenia. Bo przymierzam się do napisania oferty do kilku firm do współpracy ze mną jako blogerem. Po co czekać na zapytania, skoro jako bloger także mogę wyjść z inicjatywą. 😉

Dodaj komentarz :)