Newsletter zyskuje na coraz większej popularności wśród właścicieli popularnych blogów, serwisów i innych stron. Dzięki niemu są w stanie prowadzić kampanie email marketingowe, które pozwalają im zwiększyć ruch na stronie i pozyskać nowych Klientów. Ale przede wszystkim umożliwia budowanie stałych relacji z powiększającą się listą mailingową. Za pomocą specjalnego narzędzia do Newslettera jest możliwość dokładnego analizowania swoich wiadomości email i wszystkich kampanii organizowanych w tym kierunku.
Warto być bliżej poznał newsletter i mailing.
Co to jest newsletter?
Newsletter jest narzędziem umożliwiającym automatyczne wysyłanie zaplanowanych wiadomości do odbiorców. Jest możliwość utrzymywania z nimi stałych relacji, informowania o nowościach, zmianach, ofertach i wielu innych rzeczach. Na przykład Bloger informuje raz w tygodniu o nowych artykułach na blogu. I przy okazji o swoich produktach online(tak przynajmniej wygląda to u mnie).
Zrobić Newsletter umożliwiają nam różne programy. Na sam początek polecam MailerLite, który do 1000 subskrybentów okazuje się darmowy, a później dalsze plany są dostępne w atrakcyjnych cenach. Bądź postaw na Milchimp, który aż do 2000 subskrybentów jest darmowy. Więcej o tym dowiesz się w artykule „Najlepszy program do newslettera„.
Jak zrobić newsletter, który działa?
- Wygląd Twojego newslettera – powinien być stały od początku do końca. Dobrze więc, abyś na samym początku się nad nim zastanowił. Warto tak uczynić, ponieważ odbiorcy Twoich e-maili przyzwyczają się do takiego szablonu newslettera i będą na te wiadomości miło reagowali. Stwórz więc newsletter, który będzie wyróżniał się od tłumu innych, ponieważ każdego dnia otrzymujemy wiele wiadomości e-mail na naszą skrzynkę pocztową. Ty poprzez swój email, jego tytuł i później wygląd oraz treść newslettera musisz skupić uwagę swoich odbiorców i pokazać, że jesteś normalnym człowiekiem, który chce utrzymywać z nimi dobry kontakt.
- Wysyłaj wiadomości o stałej częstotliwości – na przykład co tydzień w poniedziałek o 10.00 (tak to najczęściej wygląda u mnie).
- Staraj się podzielić czymś więcej – w newsletterze daj swoim odbiorcom dodatkową wartościową treść, która nie pojawia się na Twojej stronie, sklepie czy blogu. Mogą to być informacje o Twoich postępach, poleceniach, nowościach, poradniki, ebooki, promocje itp. W ten sposób dasz swoim odbiorcom jeszcze większy powód, dla którego powinni dokładnie czytać Twoje wiadomości i wchodzi na Twoją stronę czy bloga.
- Sprawdź oczekiwania odbiorców newslettera – Nie kontaktuj się z nimi tylko po to, by coś im sprzedać. Buduj z nimi długofalowe relacje. Staraj się dokładnie ocenić czy w swoim newsletterze i na stronie poruszasz interesujące dla nich informacje. Może nawet wyślij im krótką ankietę w tym kierunku 🙂
- Dziel się informacjami kontaktowymi – aby zdobyć zaufanie odbiorców newslettera, musisz chętnie dzielić się Tym, kim jesteś i co robisz. Podziel się swoim e-mailem, stroną www, miejscem zamieszkania, nazwą firmy i innymi danymi kontaktowymi. To pozwoli Ci pozyskać ich zaufanie na długi czas.
Wiesz już, jak zrobić newsletter, aby okazał się skuteczny i zapewniać Ci coraz większą ilość wiernych subskrybentów. Powodzenia w jego utworzeniu!