Dowiedz się, jaką jedną zmianę warto wprowadzić, aby przyczynić się szybko do zwiększenia popularności swojej strony www, serwisu czy bloga.
Ta zmiana może zwiększyć ruch na stronie o kilkaset %.
Zdecyduj się na jej wprowadzenie, ponieważ nie jest to takie proste. I później możesz samodzielnie monitorować, jak taka zmiana okazała się skuteczna w przypadku Twojej strony www.
Zapewne już wiesz, jak działa wyszukiwarka Google. Internauci, którzy wpisują do niej odpowiednie słowa kluczowe, to przeglądają organiczne wyniki wyszukiwania. I szczególnie zwracają uwagę na tytuł i opis takich wyników. Na ich podstawie uznają, w jaki link kliknąć i do jakiej strony www przejść.
W tym wypadku dobrze jest zadbać o to, aby nasza strona główna, jej podstrony i wpisy posiadały dobrze ustalony i unikalny Tytuł oraz Opis strony (title+description). Wymaga to również zastosowania odpowiednich słów kluczowych. Więcej o tym możesz dowiedzieć się w artykule „Jak dobrać słowa kluczowe?„.
TERAZ, gdy już taki tytuł i opis ustaliłeś, to co jakiś czas zdecyduj się na wprowadzenie kilku prostych zmian. Dzięki temu możesz przekonać się czy poprzez taką zmianę tytułu i opisu pojawiło się większe zainteresowanie internautów. Bądź Google wyżej oceni Twoją stronę w Google, dzięki czemu jej pozycja będzie wyższa.
Ważne: W tych nowych tytułach i opisach również pamiętasz o zawarciu ważnych słów kluczowych. I nie tylko. Jeszcze możesz zaktualizować datę takich treści, strony głównej, podstron i wpisów. Również i ta zmiana może sprawić, że Google i internauci będą lepiej reagować na Twoją stronę.
Do śledzenia takich zmian możesz wykorzystać narzędzie Google Analytics. Więcej o nim dowiesz się w artykule „Jak podpiąć stronę do Google Analytics?„. Tam przejdź do lewego menu w „Zachowanie„, następnie „Zawartość witryny” i „Wszystkie strony„.
Wtedy widzisz najczęściej wyświetlane strony i podstrony dotyczące Twojej witryny w Google. Po wprowadzeniu pewnych zmian w tytule i opisie możesz tutaj te najpopularniejsze wyniki w Google śledzić i ocenić czy nastąpiła poprawa.
Kiedy jednak chcesz śledzić inne podstrony, wpisy swojej witryny, to tutaj musisz wykorzystać narzędzie Google Search Console. W nim przechodzisz do „Skuteczność” i tam możesz sprawdzić jak wyświetla się twoja poszczególna strona / podstrona czy artykuł.
Wystarczy, że w trybie wyszukiwania wpisujesz sieć wyszukiwania, okres sprawdzania i następnie wpisujesz tam również swoją stronę / podstronę, którą chcesz sprawdzić (Klikasz w dodać strona i dodajesz). Później widzisz statystyki na jej temat: wyświetlenia, kliknięcia, pozycja w Google. Tam więc możesz po wprowadzeniu zmiany tytułu i opisu przekonać się czy są one skuteczne. Jeśli tak, to pozostawiasz na dłużej.
Z czasem nabierzesz jeszcze większego doświadczenia, jakie tytuły i opisy okazują się najskuteczniejsze w wyszukiwarce Google 🙂
Przydatne jest również narzędzie w WordPress „YoRocket„, ale płatne. Za rok użytkowania dla monitoringu zmian tytułu i opisu w przypadku 1 witryny, płacisz blisko 500$.
Ta wtyczka WordPress może podpowiadać Ci, jakie tytuły i opisy okażą się najskuteczniejsze. Później te zmiany samodzielnie/automatycznie monitoruje i informuje Cię czy takie działania okazały się dobre.
Zadbaj o zmianę tytułu i opisu swojej strony / podstrony i artykuły, a już coś takiego może sprawić, że zwiększysz ruch na stronie / blogu i poprawisz jej pozycję w Google. Powodzenia!
Dokładnie tak. Dzięki Google Search Console możemy podejrzeć, na jakie frazy się wyświetla dana podstrona, więc możemy nasycić nią treść.
Zgadza się Bartek. Tak to wygląda. Pozdrawiamy 🙂