Lejek sprzedażowy to droga klienta, w którą go zabierasz, aby zrozumiał, co mu zapewniasz i co możesz pomóc mu osiągnąć. Założenie lejka ma sprawić, że klient Cię pozna, zaufa i zakupi produkt/usługę, którą posiadasz.
Co jest potrzebne, by wykonać taki lejek sprzedażowy?
- dowiedz się, gdzie znaleźć klienta.
- zastanów się, jak wytłumaczyć w czym pomagasz(budowanie relacji).
- zachęć do zakupu.
Lejek sprzedażowy – gdzie i jak?
Stworzenie lejka sprzedażowego okazuje się najskuteczniejsze tam, gdzie docieramy do odpowiedniej grupy odbiorców. Może to być grupa na Facebooku, Twój Blog, Instagram, kanał YouTube czy nawet konto na LinkedIn.
Gdy tworzysz tam reklamę, to mów językiem naszych odbiorców. Daj znać, że znasz ich problem i pokaż, jak Twój produkt na niego odpowiada.
Zobacz kilka moich tekstów sprzedażowych:
1. Chcesz samodzielnie pozycjonować swoją stronę www? Nie chcesz tracić wiele pieniędzy na pozycjonowanie strony? Skorzystaj z mojego kursu online “Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO” i przeczytaj moją książkę na ten temat!
2. Masz zamiar nauczyć się pisać teksty i zarabiać na na tym pracując zdalnie w swoim domu czy podróżując? Pomoże Ci w tym mój kurs online “Jak zostać copywriterem i zarabiać na pisaniu tekstów“.
3. Chcesz kręcić ciekawe filmy na kanale YouTube i na tym zarabiać? A może skutecznie promować swój biznes na YouTube? W takim razie sprawdź kurs online “YouTube Marketing – jak stworzyć, rozwijać i zarabiać na kanale YouTube?“.
4. Chcesz otworzyć się na cały świat i sprzedawać swoje proste produkty elektroniczne na Amazon(np. zeszyty, kalendarze, plannery, książki, ebooki). Wszystkiego dowiesz się w kursie “Jak zarabiać na Amazon KDP?“.
Pozostaje moje kursy i ich strony sprzedażowe znajdują się w zakładce sklep , więc również i tam możesz zajrzeć, przyjrzeć się im i wyciągnąć pewne wnioski.
Czy takie treści działają?
Zobacz, jak mój kurs online “Ogarnij Pozycjonowanie i SEO” uzyskuje wysokie wyniki konwersji. Z czego to wynika? Na pewno z dobrze przygotowanej strony sprzedażowej, o której więcej dowiesz się poniżej.
Skuteczna strona sprzedażowa – jak przygotować?
- Opis produktu – tak, aby przedstawić korzyści, rozwiązanie problemów klientów. Niech ukazuje, co klient będzie miał więcej, a czego mniej (np, więcej pieniędzy, mniej pracy)
- Pokaż produkt od środka – przedstaw ciekawe obrazy/grafiki, artykuły czy inne materiały przedstawiające część Twojego produktu. Może kurs online od środka i nawet kilka materiałów wideo do wglądu.
- Niech Ci zaufają – pokaż pewne referencje / opinie osób, które skorzystały na Twoim produkcie/usłudze. U mnie wygląda to tak, że możesz na moich stronach sprzedażowych dostrzec opinie uczestników kursów. To jeden z wielu dowodów zaufania 🙂
- Kilka słów o Tobie ze zdjęciem – wyjaśnij, dlaczego właśnie Ty taki produkt sprzedajesz, jeśli możliwe to opisz swoją historię.
- Pozostaw przycisk zakupu bądź do okno do zbierania adresów e-mail.
- Ukaż wszystkie pakiety cen na tej stronie i opisz je.
- Gwarancja satysfakcji – obiecaj, że jeśli nie spodoba Ci się produkt, to może go klient zwrócić w przeciągu 30 dni (14 dni to według prawa Twój obowiązek, więc możesz ten termin jeszcze zwiększyć, by zrobić na klientach jeszcze lepsze wrażenie).
Strona sprzedażowa – czego unikać:
- linków do bloga, fanpage itp. Tylko przycisk Kupuj bądź Zapisz się na Listę oczekujących.
- nie rób kilku stron sprzedażowych – lepiej zrobić 1 stronę sprzedażową i skupić się na jej promocji!
W uproszczeniu dowiedziałeś się, jakie są założenia lejka sprzedażowego. I jak pomaga w tym skuteczna strona sprzedażowa. Życzę powodzenia w wykorzystaniu tych wskazówek.
Wow! Dziękuję! Zainspirowałeś mnie, świetny materiał 🙂
Cieszymy się i życzymy powodzenia w dalszym rozwoju 🙂