Coraz więcej sprzedajemy. Nowe produkty, usługi. Coś, co stworzyliśmy, bo uznaliśmy, że może przydać się społeczeństwu, pewnej grupie odbiorców. Czasami są to produkty fizyczne, a innym razem online. To tym bardziej sprawia, że jeszcze większe grono osób jest w stanie stworzyć różne produkty, a później na nich regularnie zarabiać. Ale jak sprzedawać online skutecznie? Czyli co zrobić, aby nasza sprzedaż przez internet była na wysokim poziomie, aby zapewniała nam jak najlepszy wynik konwersji?
Oto sprawdzone pomysły na zwiększenie sprzedaży.
I pamiętaj, aby jak najszybciej zdecydować się na ich wdrożenie w życie. Tylko wtedy dostrzeżesz, że one naprawdę działają. A sprzedaż zacznie się powoli sukcesywnie poprawiać. Powodzenia 🙂
1. Oceń swoje produkty i usługi
Musisz być całkowicie pewny, co do jakości wypuszczanych przez siebie produktów. Tylko wtedy ich sprzedaż okaże się znacznie łatwiejsza. Gdybyś sprzedawał coś, co nie zadowoli Twoich Klientów, a wywoła oburzenie, to na pewno nie będą polecać Twoich produktów. Wręcz przeciwnie, zdecydują się nawet na wystawienie negatywnych opinii, aby ustrzec innych przed Tobą i Twoim asortymentem. Tak więc w pierwszej kolejności postaraj się o wysoką jakość tego, co zamierzasz sprzedawać.
2. Zaistniej w Internecie
Stań się rozpoznawalny w sieci. Aby było to możliwe, musisz w niej zaistnieć. Na początek dobrze, gdy postarasz się o założenie najpopularniejszych profili social media (Facebook, Instagram, LinkedIn). Następnie staraj się tam uzyskać odpowiednie grono znajomych, które później regularnie zwiększaj. Niech wszyscy Twoi krewni, przyjaciele i znajomi wiedzą, czym się zajmujesz. Może i oni pomogą Ci rozwinąć Twój biznes online.
3. Bądź znany jako Ekspert
Dołącz do pewnych grup tematycznych (na fb, fora itp.) i dziel się tam swoją wiedzą, doświadczeniem. Dodatkowo sam będziesz mógł się tam rozwijać. To sprawi, że Twoja pozycja eksperta będzie rosnąć. Aby ją powiększyć, możesz przechodzić pewne kursy online i dzielić się certyfikatami, które w tym kierunku uzyskałeś. Wtedy inni widzą, że nie zatrzymałeś się w miejscu.
4. Prowadzenie własnego bloga
Twoja pozycja eksperta będzie wzrastać, gdy postanowisz prowadzić własny blog. Dlaczego? Na nim możesz dzielić się swoimi spostrzeżeniami, dokładnie opisywać swoje produkty i ich zalety, chwalić się recenzjami w postaci artykułów i wideo. Gdybyś miał jeszcze jakieś wątpliwości przed prowadzeniem własnego bloga, to zajrzyj do artykułu „Jak założyć bloga?„.
5. Zbieraj listę mailingową
Im wcześniej na swoim blogu/stronie www zaczniesz zbierać listę mailingową, tym lepiej. Mogą Ci w tym pomóc odpowiednie programy do mailingu. O nim więcej dowiesz się na artykule „Najlepszy program do mailingu i newslettera„.
6. Załóż własny kanał YouTube
Zapewne możesz się stresować tym, że nie będziesz tworzyć ciekawych filmów. Bądź obawiasz się przedstawiać swoją twarz. Po prostu się wstydzisz. To normalne. Ale mimo takich wstępnych ograniczeń załóż swój kanał YouTube. A następnie zdecyduj się na stworzenie pierwszych nagrań.
Nie muszą ukazywać Ciebie, a ekran Twojego monitora. I dziel się w taki sposób recenzjami o swoim produktach bądź innymi treściami, które mogą zainteresować Twoich odbiorców. Pomocą niech będzie dla Ciebie niedawny artykuł „Jak promować się na YouTube?„.
7. Śledź swoje wyniki w Google Analytics
Im wcześniej poznasz narzędzie Google Analytics, tym lepiej. Dowiesz się, jaki jest ruch na Twojej stronie www oraz kanale YouTube. Poznasz swoich odbiorców i przekonasz się, jakie zmiany poczynić, aby regularnie zwiększać ruch i zaangażowanie internautów. Podepnij więc swoją stronę do narzędzia GA. Jak to uczynić? Zajrzyj do artykułu „Co to jest Google Analytics i jak dodać stronę do GA?„
7. Stwórz lejek sprzedażowy i ofertę sprzedażową
Od zaprezentowania produktu do jego sprzedaży musi trochę minąć. Ale ta droga powinna być dobrze przygotowana. W taki sposób, aby zainteresowanych produktem było jak najwięcej, a wskaźnik konwersji (zakupu) okazał się jak najwyższy. Jak to uczynić? Coś takiego gwarantuje lejek sprzedażowy i skuteczna oferta sprzedażowa. Jak o te elementy zadbać, dowiesz się w artykule „Lejek sprzedażowy i skuteczna strona sprzedażowa„.
8. Stwórz własny sklep internetowy
Gdy już posiadasz kilka produktów, to staraj się je sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Zwiększyć jeszcze bardziej zaufanie do siebie i swoich produktów. A dodatkowo nie będziesz tak wiele produktów sprzedawał poprzez serwisy, które zabierają Ci sporą prowizję od sprzedaży (np. Allegro – choć i tam warto, byś założył własne konto i sprzedawał swoje produkty. To dodatkowo podkręci sprzedaż. I tam możesz zachęcać, aby Klienci wchodzili na stronę Twojego sklepu, gdzie mogą liczyć na lepszą ofertę).
Wykonanie takiego sklepu online nie jest trudne. Pomogą może okazać się dla Ciebie platforma Shoplo, która posiada ciekawe pakiety dla początkujących. A jak prowadzić sklep online dowiesz się w artykule „Prowadzenie sklepu i poradnik sprzedawcy„.
9. Zainwestuj w reklamę
Dobrze, abyś podkręcał swój biznes za pomocą reklamy, jak FB Ads, Google Ads czy reklamę na Instagramie i innych Social Media. Jeśli ją poprawnie ustawisz, to nie będzie generować tak wysokich kosztów, a przynosić sporą ilość zainteresowanych Klientów. Koszty reklamy będą więc warte zwiększonej sprzedaży, którą uzyskasz. Więcej o reklamie Google Adwords dowiesz się w artykule „Reklama Google Adwords vs Express„.
10. Dalsza strategia sprzedaży
Sprzedając online nie możesz działać po omacku, ponieważ nic później z tego nie wyjdzie. Dobrze, abyś miał wszystko przemyślane. W tym celu przyda się strategia sprzedaży. Czym ona jest i jak wiele może Ci pomóc dowiesz się w artykule „Strategia sprzedaży w biznesie online„.
Podsumowanie: Wiesz, jak sprzedawać online skutecznie. Te 10 pomysłów na zwiększenie sprzedaży wykorzystaj praktycznie. Przygotuj więc sobie kartkę z długopisem bądź otwórz nowy dokument tekstowy czy excel na komputerze i tam zapisz sobie, co zrobisz krok po kroku. Później staraj się to realizować. Gdyby zabrakło Ci motywacji bądź sił, to zajrzyj do artykułu „Jak realizować zadania i cele życiowe/biznesowe?„.
Skuteczna sprzedaż przez Internet jest w zasięgu Twojej ręki. Powodzenia więc w ulepszeniu sprzedaży swoich produktów czy usług.