Jak promować film i kanał na YouTube w 2019 i 2020 roku?

Jak promować film i kanał na YouTube w 2019 i 2020 roku?

YouTube to wspaniałe narzędzie do promocji każdego biznesu. Jeśli więc jeszcze Cię tam nie ma, to musisz nadrobić te zaległości. A jeśli już tam jesteś, to zapewne zastanawiasz się, co uczynić, aby Twój kanał YT cieszył się coraz większą popularnością?

Tak, aby Twoje filmy YouTube uzyskiwały dużą ilość wyświetleń, polubień i komentarzy. Czy jest to możliwe?!

Okazuje się, że jest coś takiego, jak skuteczne promowanie się na YouTube i polega na zastosowaniu kilku prostych działań. Jeśli je wdrożysz, to sam już niedługo zauważysz znacznie lepsze wyniki.


Film z kanału #JakSieRozwijac:


1. Jak promować filmy na YouTube?

Zadbaj o jakość obrazu i dźwięku

Doskonała jakość obrazu i dźwięku to priorytet, o który musisz zadbać już przed nagrywaniem filmów. Jeśli tak nie będzie, to zdobędziesz tylko pewne wyświetlenia swoich filmów, natomiast nie stałych subskrybentów, a przecież to właśnie oni najbardziej wpływają na dalszą promocję Twojego kanału. Dobrze, gdy posiadasz wysokiej jakości mikrofon. Nie musi być najdroższy, ponieważ już BOYA M-1 jest w stanie spełnić oczekiwania widzów, szczególnie na samym początku. A biorąc pod uwagę obraz, to powinieneś zaopatrzyć się w kamerę USB o minimalnej jakości FULL HD 1080p (np. Logitech C920 Pro).

Pozycjonowanie filmów YouTube

Okazuje się, że Pozycjonowanie odgrywa nie tylko rolę w kwestii stron internetowych. Dotyczy również dodawanych filmów na YouTube. Jeśli więc chcesz zadbać o to, aby Twoje filmy były jak najczęściej wyświetlane i polecane użytkownikom YT, to musisz zadbać o kilka ważnych rzeczy.

  • Film - gdy wrzucasz film na kanał YouTube, to wcześniej dobrze ustal jego tytuł. Abyś nie wrzucał filmu o nazwie film bądź 12345. Taki tytuł filmu ma również wpływ na SEO, więc dobrze, by przedstawiał najważniejsze słowa kluczowe.
  • Tytuł - powinien przedstawiać najważniejsze słowo/a kluczowe
  • Opis - pierwsze 2 linie to miejsce na kolejne słowa kluczowe, które warto wpleść naturalnie. I zastosować słowa, które mają jeszcze zachęcić użytkowników, aby kliknęli w Twój film.
  • Dalszy opis filmu - możesz tutaj dalej przedstawić, na jakie pytania w odpowiadasz w filmie, dla kogo został on przygotowany itp. Podziel się także najważniejszymi linkami, na przykład do swojej strony www, konkretnego artykułu i kilku profili social media (ale pamiętaj, nie przesadzaj z ilością tych linków).
  • Tagi/Słowa kluczowe - przedstaw tutaj jak najtrafniejsze słowa kluczowe, które pasują do Twojego filmu. Możesz je wyszukać poprzez wyszukiwarkę YouTube bądź narzędzie Planer Słów Kluczowych Google. Staraj się użyć nie kilku, ale chociaż 10 takich słów kluczowych, aby zwiększyć ilość wyświetleń filmu.
  • Miniaturka - postaraj się, by dodawany tytuł zdjęcia pasował do Twojego filmu na kanale YouTube.
  • Hashtagi - możesz używać hashtagi w opisie filmu. Na przykład na końcu i ogranicz się do 3. Niech przedstawiają słowa kluczowe dotyczące Twojego filmu. Będą później widoczne pod Twoim filmem. Jeden hashtag czasami warto zastosować w tytule filmu (np. Jak rozwijać się jako Freelancer? #pracazdalna).

Zachęć widzów do działania

W swoich filmach na początku i końcu bezpośrednio zwróć się do widzów. Zachęć ich do udzielania komentarzy, łapek w górę i subskrybowania Twojego kanału. Coś takiego na pewno przyczyni się do zwiększenia jego popularności. Pytaj również swoich widzów, czego oczekują w nowych filmach. Tym samym dasz im znać, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Spróbuj 🙂

Organizuj konkursy

Możesz coś jakiś czas, na przykład raz w miesiącu, zorganizować mały lub większy konkurs. Niech nagrodą będzie coś, co pasuje do tematyki Twojego kanału i zainteresuje Twoich widzów.


2. Jak promować kanał YouTube?

Zadbaj o kanał YouTube

Kanał YT musi posiadać ciekawą i dobrze widoczną miniaturkę oraz zdjęcie w tle. I koniecznie sprawdź czy te zdjęcia są widoczne także na urządzeniach mobilnych. W zdjęciu w tle możesz przedstawić także kilka słów o nazwie swojego kanału, jego tematyce oraz kiedy publikujesz filmy. W informacjach przedstaw najważniejsze założenia Twojego kanału YouTube, czyli jego tytuł, tematykę, linki do Twoich stron i profili Social Media. Później te linki będą widoczne na samej górze kanału po prawej stronie przy zdjęciu w tle. Dzięki temu wszyscy odwiedzający Twój kanał będą mogli je zauważyć i przejść do Twoich stron.

Używaj Playlist

Takie playlisty mogą skutecznie uporządkować wszystkie Twoje filmy. I pojawiać się na stronie głównej Twojego kanału YouTube. Zachęcają do ich poznania, gdy trafią w tematykę widzów. I do obejrzenie większej ilości filmów. Następnie zachęca ich do to subskrybcji i regularnego oglądania Twoich filmów.

Zezwalaj na rozpowszechnianie filmów

W ustawieniach dodawanych filmu zaznacz, że zgadzasz się na umieszczenie swoich filmów na innych stronach www. Dzięki temu inne osoby będą mogły rozpowszechnić Twoje filmy na swoich stronach internetowych, blogach, serwisach www itp.

Włącz komentarze w swoich filmach

Jasne, że może pojawić się SPAM. Ale wcześniej możesz przejść do ustawień i zaznaczyć tam opcję, aby blokowane były komentarze typu SPAM.

Napisy

Gdy twoje filmy będa posiadać napisy, to automatycznie dotrzesz z nimi do większej grupy odbiorców. Dodatkowo łatwiej będzie później promować Twój film dla odbiorców zagranicznych, którzy mogliby wykorzystać automatyczne tłumaczenie napisów przez YouTube w Twoich filmach.


3. Gdzie promować filmy z YouTube?

W Social Media

Inne Media społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn itp.) to świetne miejsce na promowanie kanału YouTube i coraz to nowych filmów, które w nim dodajemy. Najlepiej promuj swoje filmy z YouTube w 2-3 innych kanałach Social Media, w których to jesteś aktywny. Wtedy takie działania przyniosą skuteczne wyniki. Zadbaj wtedy również o odpowiednie ustawienie swoich profili. Mogą Ci czasami przydać się profile firmowe.

Niech Twoje wszystkie Social Media okażą się profesjonalne i pasujące do kanału YouTube, który prowadzisz. Ważne: Gdy już planujesz publikację wpisów w swoich innych Social Media o swoim nowym filmie na YouTube, to poza jego tytułem i linkiem oraz krótkim opisem, zadbaj o zamieszczenie najważniejszych #hashtagów. Na Facebooku nie musisz ich stosować bądź znacznie mniej(do 3-5 max), ale przydadzą się te hashtagi na Twitterze, LinkedIn czy Pinterest. A na Instagramie możesz wykorzystać większą ilość takich hashtagów, nawet 10.

W Google Adwords - Reklamy TrueView

Za pomocą reklamy Google możesz skutecznie promować swoje nowe filmy na kanale YouTube, dzięki czemu zyskają na popularności. Na przykład jako reklamy Trueview, która pojawia się widzom na 5 sekund przed obejrzeniem konkretnego filmu, który wybrali. Mogą już wtedy uznać, że Twój film czy kanał YT jest dla nich ciekawy i tam zajrzą.

Polecanie się / Współpraca z YouTuberami

Wyszukaj na YouTube innych użytkowników, którzy docierają do podobnej grupy docelowej, co Ty. Następnie nagraj z nim wspólny film. Pomóżcie sobie nawzajem, aby poszerzyć ilość swoich widzów. Pamiętaj, by współpracować z YouTuberami, którzy mają podobne zasięgi (podobną ilość subskrybentów), co Twój kanał YT. Wtedy jest to dla Ciebie opłacalne.

Wiesz już, jak promować się na YouTube, więc do dzieła. A więcej wskazówek na ten temat w moim kursie online "YouTube Marketing: Zarabianie na YouTube", w którym możesz liczyć na moje indywidualne wsparcie. Mogą Cię zainteresować także inne moje kursy online i książki o SEO, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesie online. Zapraszam do udziału!

2 Responses

Dodaj komentarz :)