YouTube to wspaniałe narzędzie do promocji każdego biznesu. Jeśli więc jeszcze Cię tam nie ma, to musisz nadrobić te zaległości. A jeśli już tam jesteś, to zapewne zastanawiasz się, co uczynić, aby Twój kanał YT cieszył się coraz większą popularnością?
Tak, aby Twoje filmy YouTube uzyskiwały dużą ilość wyświetleń, polubień i komentarzy. Czy jest to możliwe?!
Okazuje się, że jest coś takiego, jak skuteczne promowanie się na YouTube i polega na zastosowaniu kilku prostych działań. Jeśli je wdrożysz, to sam już niedługo zauważysz znacznie lepsze wyniki.
1. Jak promować filmy na YouTube?
Zadbaj o jakość obrazu i dźwięku
Doskonała jakość obrazu i dźwięku to priorytet, o który musisz zadbać już przed nagrywaniem filmów. Jeśli tak nie będzie, to zdobędziesz tylko pewne wyświetlenia swoich filmów, natomiast nie stałych subskrybentów, a przecież to właśnie oni najbardziej wpływają na dalszą promocję Twojego kanału. Dobrze, gdy posiadasz wysokiej jakości mikrofon. Nie musi być najdroższy, ponieważ już BOYA M-1 jest w stanie spełnić oczekiwania widzów, szczególnie na samym początku. A biorąc pod uwagę obraz, to powinieneś zaopatrzyć się w kamerę USB o minimalnej jakości FULL HD 1080p (np. Logitech C920 Pro).
Pozycjonowanie filmów YouTube
Okazuje się, że Pozycjonowanie odgrywa nie tylko rolę w kwestii stron internetowych. Dotyczy również dodawanych filmów na YouTube. Jeśli więc chcesz zadbać o to, aby Twoje filmy były jak najczęściej wyświetlane i polecane użytkownikom YT, to musisz zadbać o kilka ważnych rzeczy.
- Film – gdy wrzucasz film na kanał YouTube, to wcześniej dobrze ustal jego tytuł. Abyś nie wrzucał filmu o nazwie film bądź 12345. Taki tytuł filmu ma również wpływ na SEO, więc dobrze, by przedstawiał najważniejsze słowa kluczowe.
- Tytuł – powinien przedstawiać najważniejsze słowo/a kluczowe
- Opis – pierwsze 2 linie to miejsce na kolejne słowa kluczowe, które warto wpleść naturalnie. I zastosować słowa, które mają jeszcze zachęcić użytkowników, aby kliknęli w Twój film.
- Dalszy opis filmu – możesz tutaj dalej przedstawić, na jakie pytania w odpowiadasz w filmie, dla kogo został on przygotowany itp. Podziel się także najważniejszymi linkami, na przykład do swojej strony www, konkretnego artykułu i kilku profili social media (ale pamiętaj, nie przesadzaj z ilością tych linków).
- Tagi/Słowa kluczowe – przedstaw tutaj jak najtrafniejsze słowa kluczowe, które pasują do Twojego filmu. Możesz je wyszukać poprzez wyszukiwarkę YouTube bądź narzędzie Planer Słów Kluczowych Google. Staraj się użyć nie kilku, ale chociaż 10 takich słów kluczowych, aby zwiększyć ilość wyświetleń filmu.
- Miniaturka – postaraj się, by dodawany tytuł zdjęcia pasował do Twojego filmu na kanale YouTube.
- Hashtagi – możesz używać hashtagi w opisie filmu. Na przykład na końcu i ogranicz się do 3. Niech przedstawiają słowa kluczowe dotyczące Twojego filmu. Będą później widoczne pod Twoim filmem. Jeden hashtag czasami warto zastosować w tytule filmu (np. Jak rozwijać się jako Freelancer? #pracazdalna).
Zachęć widzów do działania
W swoich filmach na początku i końcu bezpośrednio zwróć się do widzów. Zachęć ich do udzielania komentarzy, łapek w górę i subskrybowania Twojego kanału. Coś takiego na pewno przyczyni się do zwiększenia jego popularności. Pytaj również swoich widzów, czego oczekują w nowych filmach. Tym samym dasz im znać, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Spróbuj 🙂
Organizuj konkursy
Możesz coś jakiś czas, na przykład raz w miesiącu, zorganizować mały lub większy konkurs. Niech nagrodą będzie coś, co pasuje do tematyki Twojego kanału i zainteresuje Twoich widzów.
2. Jak promować kanał YouTube?
Zadbaj o kanał YouTube
Kanał YT musi posiadać ciekawą i dobrze widoczną miniaturkę oraz zdjęcie w tle. I koniecznie sprawdź czy te zdjęcia są widoczne także na urządzeniach mobilnych. W zdjęciu w tle możesz przedstawić także kilka słów o nazwie swojego kanału, jego tematyce oraz kiedy publikujesz filmy. W informacjach przedstaw najważniejsze założenia Twojego kanału YouTube, czyli jego tytuł, tematykę, linki do Twoich stron i profili Social Media. Później te linki będą widoczne na samej górze kanału po prawej stronie przy zdjęciu w tle. Dzięki temu wszyscy odwiedzający Twój kanał będą mogli je zauważyć i przejść do Twoich stron.
Używaj Playlist
Takie playlisty mogą skutecznie uporządkować wszystkie Twoje filmy. I pojawiać się na stronie głównej Twojego kanału YouTube. Zachęcają do ich poznania, gdy trafią w tematykę widzów. I do obejrzenie większej ilości filmów. Następnie zachęca ich do to subskrybcji i regularnego oglądania Twoich filmów.
Zezwalaj na rozpowszechnianie filmów
W ustawieniach dodawanych filmu zaznacz, że zgadzasz się na umieszczenie swoich filmów na innych stronach www. Dzięki temu inne osoby będą mogły rozpowszechnić Twoje filmy na swoich stronach internetowych, blogach, serwisach www itp.
Włącz komentarze w swoich filmach
Jasne, że może pojawić się SPAM. Ale wcześniej możesz przejść do ustawień i zaznaczyć tam opcję, aby blokowane były komentarze typu SPAM.
Napisy
Gdy twoje filmy będa posiadać napisy, to automatycznie dotrzesz z nimi do większej grupy odbiorców. Dodatkowo łatwiej będzie później promować Twój film dla odbiorców zagranicznych, którzy mogliby wykorzystać automatyczne tłumaczenie napisów przez YouTube w Twoich filmach.
3. Gdzie promować filmy z YouTube?
W social media
Inne Media społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn itp.) to świetne miejsce na promowanie kanału YouTube i coraz to nowych filmów, które w nim dodajemy. Najlepiej promuj swoje filmy z YouTube w 2-3 innych kanałach Social Media, w których to jesteś aktywny. Wtedy takie działania przyniosą skuteczne wyniki. Zadbaj wtedy również o odpowiednie ustawienie swoich profili. Mogą Ci czasami przydać się profile firmowe.
Niech Twoje wszystkie social media okażą się profesjonalne i pasujące do kanału YouTube, który prowadzisz. Ważne: Gdy już planujesz publikację wpisów w swoich innych Social Media o swoim nowym filmie na YouTube, to poza jego tytułem i linkiem oraz krótkim opisem, zadbaj o zamieszczenie najważniejszych #hashtagów. Na Facebooku nie musisz ich stosować bądź znacznie mniej(do 3-5 max), ale przydadzą się te hashtagi na Twitterze, LinkedIn czy Pinterest. A na Instagram możesz wykorzystać większą ilość takich hashtagów, nawet 10.
W Google Adwords – Reklamy TrueView
Za pomocą reklamy Google możesz skutecznie promować swoje nowe filmy na kanale YouTube, dzięki czemu zyskają na popularności. Na przykład jako reklamy Trueview, która pojawia się widzom na 5 sekund przed obejrzeniem konkretnego filmu, który wybrali. Mogą już wtedy uznać, że Twój film czy kanał YT jest dla nich ciekawy i tam zajrzą.
Polecanie się / Współpraca z YouTuberami
Wyszukaj na YouTube innych użytkowników, którzy docierają do podobnej grupy docelowej, co Ty. Następnie nagraj z nim wspólny film. Pomóżcie sobie nawzajem, aby poszerzyć ilość swoich widzów. Pamiętaj, by współpracować z YouTuberami, którzy mają podobne zasięgi (podobną ilość subskrybentów), co Twój kanał YT. Wtedy jest to dla Ciebie opłacalne.
Czy mógłbyś na przykładzie video napisać opis, tagi i hashtagi po polsku. Chciałbym mieć wzór według którego opiszę nowe utwory.
To już indywidualne konsultacje Janusz, więc nie mogę pomóc. Natomiast do stworzenia ciekawego opisu, tagów i hashtagów zawsze używam takich narzędzi, jak planer słów kluczowych google, ubersuggest i inne. Więcej o tym wspominam w naszym kursie o YouTube, do którego możesz dołączyć 🙂
Dzięki . Ja dopiero zaczynam przygodę z YouTube i każda wskazówka jest na wagę złota 🙂
Mam pytanie. Czy mogę dublować filmy i zmieniać tylko opisy na obcojęzyczne?
Raczej tak i YouTube nie będzie miał z tym problemu, jeśli to filmy Twojego autorstwa. Tylko musisz zadać sobie pytanie, w jakim celu chcesz to robić. Jeśli masz zamiar pozyskiwać klientów z Polski, to szczególnie w tym języku warto te filmy publikować. Ale, gdy chcesz przy okazji na takich filmikach zacząć zarabiać na kanale YouTube, to oczywiście możesz próbować różne sposoby. Powodzenia 🙂
Mam problem z weryfikacją kanału na YT. Google wysyła mi sms kod do weryfikacji, a jak go wpisuję w okienko, to mam info, że błędny kod i tak w kółko. Masz na to jakąś radę?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Eryk
Witaj Eryk i dziękuję za pytanie. Nie przechodziłem weryfikacji na YouTube. Ale myślę, że najlepiej będzie, gdy spróbujesz załatwić tą weryfikację korzystając z komputera, a nie z telefonu. Zapewne zadbałeś o wpisanie poprawnego kodu. Daj znać, gdzie to dokładnie wpisujesz ten kod i jaka to weryfikacja od Google? Bądź przyjrzyj się czy są też dostępne inne formy weryfikacji Kanału YouTube 🙂
Mógłbyś rozwinąć kwestie mediiów społecznościowych gdzie warto promować kanał? Osobiście mam wrażenie, że bez promowania na innych mediach spolecznosiowych kanał się nigdy nie rozwinie by przebić chociaż bariere 150 subskrypcji,
My nasz kanał YouTube promujemy na blogu (który uzyskuje coraz więcej wyświetleń każdego dnia), dodatkowo w social media czyli na: Instagramie, FB, Pinterest, LinkedIn, Twitter itp.
A ja dodać inną ciekawostkę związaną z tym tematem. Mając film na youtube i dając w nim linka do swojej strony robi się swojej stronie krzywdę. Bo tysiące stron śmieciowych pobiera dane z YT wraz z opisami i komentarzami (kradnie je) tworząc własne lustrzenie odbicia YT, i tak uzyskujemy tysiące linków do swojej strony z syfy stron a to szkodzi domenie.. To tak na marginesie bo warto to wiedzieć.
Niby tak, choć warto pamiętać, że YouTube to dziecko Google i on również bierze pod uwagę takie spamerskie działania i wtedy inaczej patrzy na skradzione linki z opisów filmów na YT na śmieciowych stronach. A takie linki w opisie mogą stanowi ważną informację dla oglądających widzów, więc jeśli już mam dość dobrze zbudowaną społeczność i ciągle się ona powiększa, to myślę, że nie należy się tym martwić 🙂
Dziękuję za przydatny wpis 🙂
Proszę bardzo 🙂