Poznaj nowoczesne narzędzie do prostego i skutecznego pozycjonowania wizytówki firmy w Mapach Google. Mowa o Localo, polski produkt, który uzyskuje coraz więcej pozytywnych recenzji. My także z niego korzystamy już od samego początku, gdy pojawił się na rynku (teraz jest dostępny nie tylko w Polsce, ale i za granicą). W naszej agencji reklamowej copywriterexpert wykorzystujemy go do skutecznego pozycjonowania wizytówek firm naszych klientów w Google Maps. I po pół roku testów jesteśmy w stanie podzielić się naszymi spostrzeżeniami.
Jeśli chcesz szybko i skutecznie promować swoją firmę w Mapach Google, a przy tym poświęcać na to mało czasu to Localo będzie naprawdę świetne. Z czasem możesz później komuś zlecić, aby ktoś za Ciebie, w Localo, promował Twoją firmę. Ale przejdźmy do konkretów czyli przekonaj się, jak działa to narzędzie i jakie posiada możliwości. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dostrzec czy w ogóle warto w nie zainwestować!
Skorzystaj z naszego linku do Localo i za darmo aktywuj automatyczne monitorowanie widoczności Twojej firmy w Google dla kilku słów kluczowych i miej pod ręką całą historię. Nie potrzebujesz karty bankowej, brak zobowiązań. A jeśli chcesz korzystać z wszelkich możliwości Localo, to dopiero wtedy decydujesz się na plan płatny. Wypróbuj, naprawdę warto, a nic nie ryzykujesz!
Decydując się na plan płatny z naszego linku do Localo, za pierwszy miesiąc płacisz normalnie. Ale później za każdy kolejny miesiąc (tylko pakiet miesięczny, nie wybieraj rocznego) płacisz o 30% taniej dożywotnio.
Spis treści:
- Co to jest Localo i jak działa?
- Localo – najważniejsze funkcje
- Jak korzystać z Localo by były efekty?
- Localo jako narzędzie dla agencji SEO i reklamowych
- Poradnik wideo o Localo (21 minut)
- Więcej o Localo i pozycjonowaniu profilu firmy w Google w naszym kursie online
Co to jest Localo i jak działa?
Localo to narzędzie, które ma ułatwić skuteczną promocję firmy w Mapach Google. Pozycjonowanie wizytówki firmy w Google Maps może być bardzo proste, a dawniej tak nie było. W narzędziu tym otrzymujemy proste zadania i wskazówki, a część z nich realizowana jest w sposób automatyczny. Dzięki temu poświęcamy w ciągu 1 tygodnia tylko kilka czy kilkanaście minut, a po pewnym czasie nasza firma jest widoczna na najważniejsze dla nas słowa kluczowe.
Na przykład prowadzimy piekarnię i chcielibyśmy, aby była ona widoczna na słowo kluczowe: “piekarnia Inowrocław”. Widać, że słowo kluczowe składa się z pewnej informacji na temat danego produktu czy usługi (piekarnia, warsztat samochodowy, kosmetyczka, fryzjer, barber itp.), a dopiero następnie pojawia się druga część słowa kluczowegwo odnosząca się do lokalizacji (miejscowość, województwo itp.).
Narzędzie Localo pozwala także na zweryfikowanie naszej wizytówki, całego profilu i jeśli warto wprowadzić pewne zmiany, to otrzymujemy w tym kierunku pewne wskazówki. Na przykład oceni nasze kategorie wizytówki wybrane w profilu firmy. I jeśli jest lepsza kategoria główna, która zapewniłaby nam dostęp do większej ilości potencjalnych klientów, to będziemy o tym powiadomieni.
W Localo można też śledzić naszych konkurentów czyli firmy podobne do naszej, które walczą o uzyskanie odpowiedniej pozycji na ważne słowa kluczowe. Na bieżąco widzimy, jakie my posiadamy miejsce, a jakie konkurencja. I dodatkowo widać, co konkurencja uzyskała, jakie działania podjęła i ile nowych opinii od klientów otrzymali. Te cenne informacje, dokładne statystyki, pozwalają wdrożyć jeszcze lepsze działania, aby nasza firma była bardziej widoczna w mapach Google i wyszukiwarce Google.
Narzędzie Localo uwzględnia także wiele możliwości AI (sztucznej inteligencji). Dzięki niej np. jesteśmy w stanie szybko zaplanować publikację różnych postów (ofert, informacji o nowościach, ważnych wydarzeniach firmowych itp.). Dzięki AI łatwo stworzyć odpowiednie treści do takich postów, bogate we właściwe słowa kluczowe, a zarazem Localo umożliwia dokładne planowanie publikacji. To sprawia, że np. raz w miesiącu jesteśmy w stanie zaplanować publikację np. 30 postów, które będą pojawiać się każdego dnia.
Jak działa Localo – poradnik:
Najważniejsze funkcje
Inteligentne zadania – dzięki nim każdego tygodniu otrzymuje się kilka zadań (których realizacja zajmuje najczęściej do 5 minut), a pozwalają one zwiększyć bądź utrzymać aktualną pozycję firmy w Google. Mamy do dyspozycji ustawić pozycjonowanie naszej firmy w Mapach Google na 10 najważniejszych fraz kluczowych. I otrzymujemy wskazówki, które słowa kluczowe powinniśmy w tym kierunku uwzględnić oraz gdzie.
Automatyzacja – wiele zadań, które są dostępne, mogłyby zająć nam znacznie więcej czasu. Natomiast wdrożona automatyzacja sprawia, że procesy te wykonuje za nas Localo. Np. wystarczy jedno kliknięcie na klawiaturze, aby udzielić rozbudowanej i ciekawej odpowiedzi na opinię klienta. Optymalizacja tych różnych procesów to oszczędność czasu i pieniędzy, która jest bardzo istotna dla każdego biznesu.
Statystyki – dzięki zakładce “statystyki” jesteśmy w stanie przyjrzeć się, jakie efekty uzyskuje firma w Mapach Google. Łatwo dostrzec, ile opublikowaliśmy postów i jak wiele osób zareagowało, jaką uzyskujemy pozycje na słowa kluczowe oraz ile otrzymaliśmy recenzji czy wizyt w witrynie. Można też śledzić ile potencjalnych klientów, którzy dotarli do naszego profilu firmy w Google, zdecydowało się kliknąć w numer telefonu, aby wykonać połączenie czy kliknęli w “Wyznacz trasę” (aby móc wybrać się do naszej siedziby firmy). Te przeróżne statystyki to bogactwo wiedzy, która pozwala nam jeszcze lepiej dostrzec, że wszelkie realizowane przez nas zadania w Localo przynoszą coraz większy zysk.
Konkurenci – w Localo można śledzić pozycje firm konkurencyjnych, które posiadają profil firmy w Google i starają się uzyskiwać ważną pozycję na różne słowa kluczowe. Te informacje pomagają opracować jeszcze lepszą strategię, w celu pokonania najważniejszych konkurentów. Im dłużej będziemy korzystać z tego narzędzia, tym zbierzemy znacznie więcej informacji na temat naszej konkurencji. Zrozumiemy też popularne trendy i metody promocji, które w naszej branży okażą się najskuteczniejsze.
Mapa pozycji – to mapa przedstawiająca wyniki naszej wizytówki firmy w Google, na poszczególne słowa kluczowe. Wszystko widzimy z pozycji mapy Google i dostrzegamy tam również naszą konkurencję. Łatwo jest ocenić, że każdy krąg i znajdujący się w nim numer przedstawia pozycję i widoczność wizytówki Google dla użytkowników, którzy wyszukują odpowiednią frazę kluczową (na konkretnym obszarze).
Strona internetowa profilu firmy w Google – możesz za darmo stworzyć stronę WWW w Localo, która będzie uwzględniać najważniejsze dane przedstawione w profilu firmy w Google. Spójrz na naszą stronę agencji Jak Się Rozwijać w Localo. I zapewniam, że nie musisz się znać na projektowaniu, kodowaniu itp.
Tą stronę wykonano dla nas w przeciągu kilku chwil. My musieliśmy tylko na początku zadbać o odpowiednie ustawienie profilu firmy w Google. Ale Localo na każdym kroku nam w tym pomagało, czyli stworzyliśmy odpowiedni tytuł, opis, wybraliśmy właściwe kategorie, lokalizację biznesu, dodaliśmy zdjęcia, filmy i to było najważniejsze. Oczywiście na stronie przedstawiane są także opinie od klientów. Ale super, że Localo zapewnia większe bezpieczeństwo, jeśli chodzi o dodawanie opinii do profilu firmy w Google, co sprawia, że rzadziej dochodzi do wystawienia nieprawdziwych opinii (np. od konkurencji).
Jak korzystać z Localo by były efekty?
Słowa kluczowe
Wybór słów kluczowych, na które ma być widoczny profil firmy w Google, to najważniejsza kwestia, od której należy zacząć. I dobrze, że w Localo działa opcja dodania słów kluczowych i ich monitorowania. Otrzymujemy też podpowiedzi, które słowa kluczowe mogą pasować do naszej firmy i ile osób je wprowadza każdego miesiąca (do wyszukiwarki Google i Map Google).
Pamiętaj:
- nie dodawaj słów kluczowych, które wydają Ci się odpowiednie. O wiele lepiej, gdy dokładnie sprawdzisz ich możliwości. Pomagają w tym narzędzia planer słów kluczowych w Google. Tam łatwo jest dokładnie ocenić jaka jest średnia miesięczna ilość wyszukiwania danego słowa kluczowego. Gdy widzimy, że dane słowo kluczowe w idealnej lokalizacji wprowadzana jest minimum 100 razy, to mamy już pewną gwarancję, że gdy będziemy się na nie pozycjonować, to jesteśmy w stanie tak pozyskać nowych klientów.
- dodawaj słowa kluczowe z lokalizacją, jak: stomatolog toruń, dentysta warszawa, barber wrocław itp. Dzięki takim słowom kluczowym jesteś w stanie wyświetlać profil swojej firmy na większym obszarze. To też sprawia, że lokalnie budujesz swój biznes i nie docierasz do osób, które raczej i tak nie byłyby w stanie dojechać do Twojej siedziby, aby tam skorzystać z usług czy produktów, które oferujesz.
- jeśli prowadzisz biznes na terenie całego kraju (Polska), to także możesz skutecznie promować swój profil firmy, ale wtedy już rezygnujesz z uwzględnienia słów kluczowych z określeniem lokalizacji.
Uzyskaj 1 pozycję
By móc wspiąć się na samą górę wyników wyszukiwania w Google (wyszukiwarce + Mapy Google), należy zachować systematyczność i konsekwencję w realizowaniu kolejnych zadań w Localo. Ale pierwsze efekty możesz już zauważyć po pierwszym miesiącu. Czyli przez 4 tygodnie wykonujesz kilka prostych zadań, a możliwe, że już po tym czasie Twoja firma będzie bardziej widoczna i przez to zacznie docierać do nowych potencjalnych klientów.
Nie ma możliwości od razu wykonania zadań na cały miesiąc czy kilka miesięcy. Nowe zadania (zazwyczaj 3-4) pojawiają się co tydzień. Poza tym w inteligentnych zadaniach pojawia się jeszcze opcja dodania dodatkowego zadania w danym tygodnie. Wykorzystaj tę opcję, jeśli chcesz zrobić minimalnie więcej w danym tygodniu. Ale nie nadużywaj tego, ponieważ wykonanie zbyt dużej ilości zadań (np. 10) może negatywnie wpłynąć na profil firmy w Google i jego widoczność dla klientów!
Cierpliwość i konsekwencja, a zarazem Localo, to 3 rzeczy, które pomogą Ci uzyskać najwyższą pozycję tak szybko, jak to możliwe. Dzięki temu wyprzedzisz swoich konkurentów.
Jak korzystać z Localo i osiągnąć 1 pozycję w Google:
Od czego zależy pozycja profilu firmy w Google:
- systematyczne wykonywanie zadań każdego tygodnia zaproponowane przez Localo
- siła konkurencji (od kiego działają, jakie posiadają profile, pozytywne opinie i jak działają każdego tygodnia)
- jakość profilu firmy i jego widoczność na starcie pozycjonowania
Uzyskanie 1 pozycji na najważniejsze słowa kluczowe jest możliwe już w przeciągu 1 miesiąca, kwartału, pół roku czy dłużej. Sprawdź, jak szybko Tobie uda się zadbać o dobrą pozycję Twojej firmy w Google.
Poradnik wideo o Localo
Poradnik przygotowany przez nas, na kanale #jaksierozwijac:
Narzędzie dla agencji SEO i reklamowych
Poza rozwijaniem naszych kursów online na platformie Jak Się Rozwijać, posiadamy także agencję reklamową copywriterexpert. To tam dbamy o marketing dla naszych klientów, a przy okazji tworzymy dla nich strony WWW. Wielu z tych klientów to firmy lokalne, a to sprawia, że dbamy o ich promocję w Mapach Google.
Zaczynamy od podstaw czyli sprawdzamy czy dana firma w ogóle istnieje w Mapach Google. Jeśli nie, to od początku zajmujemy się tworzeniem nowego profilu firmy w Google. A poprzez Localo jesteśmy w stanie regularnie dbać o pozycjonowanie takich firm. Dzięki temu wiele z nich uzyskuje 1 pozycję na ważne dla nich słowa kluczowe. Na pewno bez narzędzia Localo byłoby nam znacznie trudniej. Tam wszystko jest proste i intuicyjne. I gdy część takich zadań przekazujemy innym podwykonawcom czy nowym osobom w naszym zespole, to łatwo jest im wytłumaczyć, jak mają dbać o prowadzenie profili firm w Mapach Google, poprzez Localo.
Nasi klienci płacą nam wtedy subskrypcje za pozycjonowanie ich firm w Mapach Google i wyszukiwarce Google. Cena jest uzależniona od ilości słów kluczowych i wielu innych czynników. Dodatkowo realizujemy dla nich kampanię Google Ads. To wszystko sprawia, że ich profil firmy Google dociera do konkretnych, zainteresowanych klientów. A ma to następnie pozytywne przełożenie na przychody firmy.
Zauważyliśmy w naszej agencji, że bez Localo działaliśmy trochę po omacku, pozycjonując wizytówki firm w Mapach Google. Natomiast teraz jest to bardziej ułożone i strategiczne. Dzięki temu łatwo jest wdrażać działania, które pozwalają wyprzedzać konkurencję i w końcu, uzyskać 1 miejsce w Google.
Jeśli więc posiadasz agencję SEO, reklamową czy jesteś freelancerem realizującym usługi marketingu dla firm, to koniecznie ułatw sobie pracę poprzez wykorzystanie narzędzia Localo. Testuj za darmo, a następnie wybierz plan płatny (który jest wart swojej ceny!).
Więcej o Localo i pozycjonowaniu profilu firmy w Google w naszym kursie online
Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w naszym kursie online “Google Maps dla Twojego Biznesu: Wizytówka i Reklama Online“. Krok po kroku pokażemy Ci, jak stworzyć i wypozycjonować profil Twojej firmy w Google. Pamiętaj, że jego najlepszą ofertę otrzymasz w zakładce “kursy online“.
W kursie znajdziesz również moduł dotyczący Localo, w którym bardzo dokładnie przedstawiamy to narzędzie i uczymy, jak możesz z niego korzystać. Prowadzimy Cię, jakbyśmy trzymali Cię za rękę, więc na pewno Ci się uda!
Możesz liczyć na nasze wsparcie na każdym etapie. Dołącz do grona zadowolonych uczestników, którzy nam zaufali i odnieśli sukces! Sprawdź nasz kurs i przekonaj się sam! 🚀