Long Tail SEO - długi ogon słów kluczowych

Internauci wpisują słowa kluczowe do wyszukiwarki Google lub innych wyszukiwarek, aby znaleźć konkretne informacje, firmy czy osoby. Wykorzystują także długi ogon słów kluczowych, czyli dłuższe słowa kluczowe. Te, które składają się nie z 1 czy 2 słów, ale z minimum 3 słów i powyżej.

Przykład słowa kluczowego long tail: “Jak samemu pozycjonować stronę www?”

Dlaczego warto stosować takie słowa kluczowe w pozycjonowaniu swoich stron internetowych? To wiedza, którą warto pozyskać i jak najszybciej zastosować w praktyce, a sukces gwarantowany.

Takie długie słowa kluczowe, na które jest mniejsza konkurencja i łatwiej jest uzyskać 1 pozycję w Google, szybko wyszukasz poprzez narzędzie Ubersuggest. O wyszukiwaniu najlepszych słów kluczowych wspominam także w artykule “Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?“.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 komentarze

  1. Warto też zaznaczyć że pozycjonowanie słów kluczowych długiego ogona nie jest takie wymagające. W krótkim czasie można uzyskać przyzwoita pozycję w wyszukiwarce. Teraz co raz częściej pracuje się nad długim ogonem niż na słowach głównych.

    10 słów z długiego ogona moze generować ten sam ruch co jedno główne słowo kluczowe. Czas pracy i pieniądze zainwestowane w pozycjonowanie w tych dwóch przypadkach nie będą równe. Śmiem wręcz twierdzić że opcja pierwsza jest o wiele korzystniejsza.

    1. To prawda, dlatego korzystniej jest skupiać się na długim ogonie fraz kluczowych, niż na krótkich słowach (ale na których jest duża konkurencja a przy tym ogromne koszty, na które niekoniecznie może sobie każdy pozwolić).

  2. Przekonałam się o longtailach jak miałam swój sklep internetowy, frazy bezpośrednie związanie z zakupem konkretnego modelu niby miały mniej wyszukiwan ale konkretne intencje i niską konkurencje. Teraz jak prowadze księgowość to juz nie ma tak łatwo zwłaszcza jak działam lokalnie

    1. Także teraz możesz poszukiwać fraz long tail dopasowanych do Twojej branży. Już w Ubersuggest znajdziesz kilka takich dłuższych słów kluczowych. Aby jednak mieć dostęp do ich większej ilości, to możesz pomyśleć czy nie warto organizować pewne szkolenia online dotyczące księgowości bądź pewne usługi związane z księgowością dla klientów z poza Białystoku i tak dalej. Wtedy w tym programie Ubersuggest możesz sprawdzić czy warto rozwijać się w tym kierunku, czy jest zapotrzebowanie na rynku. Alternatywą jest narzędzie od Google czyli planer słów kluczowych dostępny w Google Ads 🙂